י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סופית: התאגיד יעלה לאוויר ב-30 באפריל

אחרי מאבק ממושך הגיעו ראש הממשלה ושר האוצר להסכמה - הקמת התאגיד תידחה והוא יעלה לאוויר בסוף חודש אפריל

צילום: דוברות כאן בהקמה
צילום: דוברות כאן בהקמה

המדינה הגישה לבג"ץ את תגובתה לעתירות הנוגעות לתאגיד השידור הציבורי, שהוגשו על ידי ח"כ איתן כבל, אלדד יניב וארגון העיתונאים בישראל, וממנה עולה כי התאגיד יקום לבסוף, בניגוד להצהרותיו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן.

המדינה מעדכנת בתשובתה כי בימים אלה סיכמו ראש הממשלה (המכהן כשר התקשורת) ושר האוצר, כי יפעלו לקדם בהקדם תיקון לחוק השידור הציבורי הישראלי, כך שמועד תחילת שידורי התאגיד יחול ביום 30.4.17.

בד בבד, יבוטל ההסדר בחוק המאפשר לשרים להקדים את יום תחילת השידורים בהתאם להודעה מנומקת של מועצת התאגיד, בדבר מוכנותו להתחיל לשדר החל מיום 1.1.17.

שאלת קידומו של תיקון החקיקה האמור הובאה לפני היועץ המשפטי לממשלה, אשר קבע כי לגישתו אין מניעה משפטית ליזום אותו.

מארגון העיתונאים, המייצג את עיתונאי תאגיד השידור, נמסר: "תשובת המדינה לבג"צ היא שערורייתית ומשקפת זלזול במעמד החוק ובכספי הציבור. שר התקשורת ושר האוצר לא טורחים להסביר או לנמק מדוע הם אינם עומדים בלשון החוק ומאפשרים לתאגיד להתחיל לשדר החל מ-1 בינואר, אלא רק מצהירים כי בכוונתם לשנות את החוק לאחר שכבר התעלמו ממנו ברגל גסה. תשובה זו נראית כעוד ניסיון של ראש הממשלה לעכב את הקמת התאגיד כדי להרוויח זמן שבו יוכל לרוקן מתוכן את החוק, לפגוע בעצמאותו העיתונאית ולהכפיף אותו לשליטת פוליטיקאים. ועד עיתונאי תאגיד השידור הישראלי מדגיש כי יעמוד על הפרדה מוחלטת בין העיתונאים לדרגים הפוליטיים, כפי שעוגנה בחוק התאגיד המקורי".

מכאן בהקמה נמסר: "כאן, תאגיד השידור הישראלי, מוכן לעלות לאויר ב 1.1.17 והודיע על כך לשרים במכתב המוכנות שיצא בחודש אוקטובר. חוות הדעת המקצועית של משרד התקשורת מאשררת זאת וכאן ערוכים לספק לעם ישראל שידור ציבורי יעיל, עצמאי, פלורליסטי ואיכותי".
אפריל תאגיד כאן נתניהו כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד