י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חוצה ישראל: השקה מרגשת לספרו של בני גל

יותר ממאה איש הגיעו לאירוע שהתקיים ב"צריף הנשיא" ביד בן צבי, ובו השיק בני גל את ספרו המרתק 'איש חוצה ישראל'

חוצה ישראל: השקה מרגשת לספרו של בני גל

בערב מרגש ומרומם השיק בני גל את ספרו "איש חוצה ישראל". באירוע שהתקיים ב"צריף הנשיא" ביד בן צבי, השתתפו למעלה ממאה איש, מכל גווני החברה הישראלית בתחנות חייו המגוונות של המחבר. מנחה הערב, מאיר גל, הקריא קטעים רלונטיים מהספר, והזמין דמויות מהספר שנכחו במקום, לספר מחוויותיהם המשותפות עם בני. הערב נפתח בשיר "כנפי רוח" של הראי"ה קוק זצ"ל מפי הזמר ביני לנדאו.

בין הנוכחים שהעלו מחוויותיהם המשותפות – זאביק חבר קיבוץ בית אורן; נחיק, בן קבוצת כנרת, מפקד פלוגה ד' בצנחנים ("בני היה חייל מרדן, התנ"ך שהעניק לי לא מש ממני"); רות בקי עורכת תוכניות הרדיו הוותיקה בקול ישראל ("רק אחרי שהלכתי עם בני להרב קוק ושיכנעתי שמדובר בזיכוי הרבים הסכים להתראיין על חזרתו בתשובה. זהו ספר נהדר"); רעיית המחבר שרה גל ("אתם בוודאי מבינים, שהדבר הכי קבוע בחיינו – הוא השינוי"), הרב ישראל גליס ("בני פתח לי כצעיר חרדי ירושלמי את הדרך להכיר את המתנחלים"), הרב יגאל קוטאי על תקופת קריית ארבע; מנחם צברי מבית אל ("בני גל הוא ההיפך מחוצה ישראל. הוא המחבר הגדול ואצלו ובו כולם מתחברים") ויהונדב קפלון, משורר ועורך הספר ("רבים ישתמשו בספר כמתווה לאפשרות לחבר אנשים שונים למתווה אחד"). הפתיע בנוכחותו מנכ"ל כביש חוצה ישראל ראובן לבאון, שסיפר כיצד מיהר לרכוש את הספר והופתע לגלות כי במרכזו לא הכביש הידוע, אלא היכולת והמחוייבות לחלום ולהגשים חזון.

את האירוע סיים בני בדבריו המרגשים, כשהגדיר את האירוע והמשתתפים בו כ"פאזל חיי. לעיתים כאשר הפאזל מתפרק, מתרסק, מתרחק - עליך לחצות את האוקיינוס הישראלי כולו, כדי למצוא את עצמך מחדש. בזכותכם, אני חלק מפאזל מופלא וקסום שאין לו סוף".









בני גל ספר חוצה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד