כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"חרדונים ליצנים" כך מגדיר הרב בלוי את 'חרדי העבודה'

בראיון שהעניק הבוקר ל'קול ברמה', תקף יו"ר משמרת הקודש והחינוך בחריפות את מייסדי התאים החרדיים בליכוד ובעבודה • "גם אלי ישי לא מיינסטרים. הרעיון להקים תא חרדי במפלגת העבודה התחיל בבית חולים גהה. אפילו חרדונים לא הצביעו ליכוד"

"חרדונים ליצנים" כך מגדיר הרב בלוי את 'חרדי העבודה'

אישור הקמת החוג החרדי במפלגת העבודה אתמול (ראשון) ממשיך להכות גלים בציבור החרדי. הבוקר (ב) תקף הרב מרדכי בלוי, ראש משמרת הקודש והצניעות, את החרדים שמצביעים למפלגות שאינן חרדיות בדברים חריפים. בלוי כינה אותם "חולים ושרוטים", אמר כי הרעיון נולד "בבית חולים לחולי נפש בגהה" והצהיר כי אין מדובר בחרדים אלא "בחרדונים".

את הדברים אמר בלוי בתכניתם של יקי אדמקר ודודי שוומנפלד "ישר ולעניין" ברדיו קול ברמה. את עיקר המתקפה כיוון בלוי כנגד יעקב וידר, יו"ר התא החרדי בליכוד שהתראיין לפניו והצהיר כי החרדים צריכים להצביע למפלגות הגדולות ולפעול מתוכן. בלוי כינה את יו"ר התא החרדי בליכוד - "ילד כאפות שמכנה את עצמו וידר" ואמר כי מדובר ב"ליצי ליצנות".

הרב בלוי אמר: ״מדובר באנשים הזויים, אנשים לא חרדים, אולי 'חרדונים'. כי חרדי זה לא מי שנולד לאם חרדית, להיות חרדי זה מועדון יוקרה שיש בו קודים וכללים. כל השתתפותנו פה במדינה והליכה לבחירות, כאשר יש ויכוח בין גדולי ישראל מאז קום המדינה, היה אך ורק במסגרות של מפלגות חרדיות מוצהרות״.



"מרן החתם סופר אמר בפרשה שיעקב מתפלל: 'הצילני נא מיד אחי מיד עשיו'. למה יש כפל? עשיו לא היה אחיו של יעקב? ועל זה אומרים רבותינו: 'תציל אותי מעשיו שמשחק אותה אחי. גם בהמשך הפרשה עשיו מציע ליעקב 'נסע ונלכה'. בוא נלך יחד, עשיו מציע ליעקב שיקים לו מטה חרדי. אבל יעקב אומר לו: 'הילדים רכים הצאן והבקר עלות עלי ודפקום יום אחד ומתו'. הרב שלום שבדרון אמר: רבקה הולכת ובוכה 'אם כן למה זה אנוכי'. ליד עבודה זרה יוצא וליד בית הכנסת יוצא. מה פירוש הדברים? בטח זה היה חרדי במפלגת הליכוד״.

רק מי שמצביע לש"ס ויהדות התורה הוא חרדי?

"כן. לא יכול להיות מפלגה בלי מועצת חכמי התורה, מילא יש כאלו שהולכים לליכוד כי הם רוצים ארץ ישראל השלימה, אבל אין אידישקיט. בתא החרדי של מפלגת העבודה יש אנשים שעוברים על כל תורת ישראל, מה השטויות האלו, שום אלפי חרדים הצביעו לליכוד, לא היה ולא נברא, יש בציבור כאלו שמשחקים אותה כאילו חרדים, אבל הם לא חרדים, והכל שטויות".

אבל יש נתונים מהבחירות שמוכיחים אחרת?

"אין דבר כזה, מה תגיד לי עכשיו, באלעד?! שגרים שם כל מיני סוגים אחרים, איפה ראית חרדים שהצביעו ליכוד, וידר מהליכוד ילד כאפות שמספר ש-30,000 חרדים הצביעו לליכוד, זה שטויות, אפילו חרדונים לא הצביעו ליכוד. הכל זה המצאות. עוד מעט הרשימה המאוחדת, מר"צ ויש עתיד יקימו מחלקה חרדית, נו באמת. אצל הציבור החרדי האמיתי יש 'ככל אשר יורוך'".

כל אחד שיקים מפלגה או גוף בתוך מפלגה, גם אם רבנים יתמכו בו, אז תגיד 'הוא לא חרדי' כי הוא נוגס בקולות של ש"ס או יהדות התורה?

"ממש לא. אף אחד לא נוגס בקולות. גם המפלגה של אלי ישי זה לא המיינסטרים החרדים. לאלי ישי הצביעו בעיקר מחב"ד ועדות מסוימות. חרדי זה אדם שממושמע לקול גדולי ישראל. איך מפלגת העבודה חושבים שהם יביאו 100 קולות חרדים? זה שטויות. היה בעבר ח"כ חרדי במפלגת העבודה, וגם הוא היה רפורמי, זה ליצנות. אפילו חרדי ברמה רוחנית נמוכה לא ילך איתם".

לסיום אומר הרב בלוי: ״הרעיון להקים תא חרדי במפלגת העבודה התחיל בבית חולים גהה, זה אנשים סוטים, ומתוסבכים. אין בזה אפילו היגיון חילוני״.
מרדכי בלוי בחירות חרדים המחנה הציוני חרדי העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד