כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מבחיל: הסתה לרצח נתניהו במיצג אמנות

תלמיד בית הספר לאמנות 'בצלאל' הציג יצירה של ראש הממשלה וחבל תליה וחולל סערה, כאשר גם במחנה הציוני נזעקו לגנות

צילום: בצלאל
צילום: בצלאל

לאחר שסערת פסל הזהב נגוזה - יצירת אומנות חדשה שבה נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו סמוך לחבל תלייה - מעוררת סערה רבתית.

המיצג שנעשה על ידי תלמיד מבית הספר לאומנות 'בצלאל' - עורר זעם ציבורי ופוליטי רב. שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה בתגובה כי "חופש האמנות אינו חופש להסתה".

לדבריה של רגב, "זה החל בפסל בכיכר העיר ועכשיו הגיע חבל התלייה. זהו כישרון אמנותי להסית ולרצוח. אם זו היתה תמונה של בוז'י, כבר היו עצורים", הוסיפה שרת תרבות ואמרה כי "אני קוראת לשר החינוך נפתלי בנט ואומרת: הגיע הזמן שגם אתה תציב את הגבול בין אמנות להסתה ותעצור את התקציבים לבצלאל".

גם ח"כ עמיר פרץ מ'המחנה הציוני' צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "מתנגד ודוחה בכל תוקף את התמונה המסיתה של ראש הממשלה המציגה אותו עם חבל תלייה. זו לא אמנות וזו לא דרכנו".

יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, מסר בתגובה לתמונתו של ראש הממשלה בה דמותו מוצגת עם חבל תליה: "אני מגנה בתוקף את התמונה של ראש הממשלה, בה מוצגת דמותו עם חבל תליה. חופש הביטוי הוא חשוב והכרחי, אך אין מקום לעשות בו שימוש על מנת להסית לפגיעה במנהיגי ציבור מימין או שמאל. דווקא בימים אלה של התלהמות אנו מחויבים לאחריות. זו אינה דרכנו, את נתניהו נחליף באמצעים דמוקרטיים בלבד."

גם ח"כ איציק שמולי התייחס למיצג בבצלאל: "פשוט מזעזע. זה לא אנחנו וכדי להיות רלוונטיים לשלטון בעתיד חובה להתנער מדברים כאלה. חופש האמנות הוא דבר חשוב אבל אסור שישמש כיסוי להסתה ולפגיעה. את נתניהו חייבים להחליף אבל כשרואים דברים דווקא מתוך המחנה שרצחו את מנהיגו חייבים להתייצב ולהוקיע. אני קורא למוסד להסיר מיד את המיצג הזה, אין לזה שום קשר לאמנות."

יו"ד יש עתיד יאיר לפיד הגיב על המיצג בבצלאל: "המיצג בבצלאל הוא אמנות גרועה, ונסיון מכוער ומסוכן לתפוס כותרות דרך אלימות."

״עליית המדרגה בהסתה של השמאל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מובילה לרצח פוליטי נוסף״, אמר ח״כ אורן חזן (ליכוד) שהחליט להגיש תלונה במשטרה נגד האחראים לאיורים שנתלו ב״בצלאל״ בהם מופיע נתניה עם חבל תלייה. לדבריו, ״במסווה של חופש ביטוי וחופש אומנות מוביל השמאל בישראל להסתה חסרת תקדים נגד ראש הממשלה. שבוע שעבר זה היה פסל מוזהב של נתניהו שהוצב בכיכר רבין ועכשיו זה תמונות של ביבי עם חבל תלייה. הפוליטיקאים מהשמאל שותקים המראה הטוב ומגבים במקרה הרע. ההסתה הפרועה הזו תוביל בסוף חלילה לעוד רצח פוליטי״.

״אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה להורות למשטרה לפתוח בחקירה ולמצות את הדין גם עם המוסד שנתן את הבמה להסתה. על המשטרה לבדוק כיצד בצלאל נתנו יד להסתה מטורפת כזו״, הדגיש.

כזכור, רק לפני מספר ימים אמן ישראלי עורר סערה לאחר שהציב פסל מוזהב בדמותו של ראש הממשלה בכיכר רבין במרכז תל אביב.



חבל תליה נתניהו הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד