כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פרסום ראשון: נפתחו מכרזי 'מחיר למשתכן' ברכסים

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', לאחר שחרור העיכובים הוחל בשיווק הדירות למגזר החרדי בעיר הצפונית

רכסים. צילום: פלאש90
רכסים. צילום: פלאש90



פרסום ראשון: בהמשך למאבקי המפלגות החרדיות ומעקב "בחדרי חרדים" - משרד השיכון פתח בימים אלו את מכרזי 'מחיר למשתכן' ל-102 דירות חדשות מתוך כ-250 יח"ד שמתוכננות לשיווק בימים אלו בגבעת ה' ברכסים הצמודה לגבעה ג', ובקרוב תיפתח ההרשמה ליתרת הדירות שייבנו במסגרת 'מחיר למשתכן'.

גבעה ה', בה ייבנו הדירות במחיר למשתכן, היא המשך ישיר של גבעה ג' בה מתגוררות כבר היום כ-300 משפחות ובימים אלו נבנים בה עוד כ-300 דירות, כך שיחד עם 250 הדירות שיימכרו במחיר למשתכן, השכונה תמנה כ-850 משפחות.

הדירות שיצאו לרישום ולהגרלה בימים אלה, במסגרת מחיר למשתכן, ישווקו ע"י חברות 'שובל' ו'עמרם אברהם', שכבר הגישו את תכניות הבניה שלהן והם לקראת אישור וקבלת היתרים לבניה.

בתוך כך, לקראת פרסום מכרזי 'מחיר למשתכן' בגבעה ה', אישרו השבוע חברי המועצה המקומית ברכסים את הצעתו של ראש המועצה, יצחק רייך, לפיה גם בשכונה החדשה יישמר הצביון המיוחד המאפיין את היישוב רכסים והקהילות החיות בו, וכי מוסדות הציבור ומוסדות החינוך שייבנו בשכונה החדשה ישמרו על ההרמוניה ואופיו של היישוב החרדי בצפון הקרוב.

ראש המועצה פנה לזוגות הצעירים בישוב הזכאים להשתתף במסגרת זו, ובקש לזרזם להוציא תעודות זכאות על מנת שלא יאבדו את זכותם.

שכונת גבעת ה' צפויה להגדיל את אוכלוסייתה של רכסים בשיעור ניכר, כך שמדובר בפתרון משמעותי שיסיע רבות לפתרון מצוקת הדיור החריפה במגזר החרדי כולו.

תכנית 'מחיר למשתכן' היא בראש סדר העדיפויות, בסדרת צעדים חסרי תקדים, אשר משרד הבינוי בראשות השר יואב גלנט, שם לעצמו במטרה להקל על חסרי דירה לקנות דירה ראשונה בתנאים מועדפים.

התהליך מתחיל בשיווק יחידות דיור ליזמים על ידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, אישור שטחי הדירות ומחירי הדירות על ידי משרד הבינוי והשיכון. השלב הבא הוא פרסום על ידי חברות הבנייה, הודעות לגבי מועדי ההרשמה לפרויקט, הרשמה לפרויקט הוא למשך 28 ימים לפחות. ההרשמה נעשית באופן מקוון באמצעות אתר משרד השיכון. לאחר סיום הרישום מתקיימת עריכת הגרלה ממוחשבת במשרד הבינוי והשיכון, ושליחת תוצאות ההגרלה לכל הנרשמים אודות הזכייה לנרשמים וזימון הזוכים לבחירת דירה ולחתימה על חוזה.

החברה שזכתה היא חברת שובל מתחמי מגורים בע"מ מחיפה, החברה מפרסמת בימים אלו את הקול קורא שבו נקרא הציבור להירשם למכירת 102 דירות המיועדות לזכאים חסרי דירה במסגרת תכנית מחיר למשתכן בפרויקט שובל על הרכס, שכונת גבעה ה' ברכסים.

מחירי הדירות במסגרת 'מחיר למשתכן' ל-3 חדרים החל מ-594,692 שקלים (כולל מע"מ) ועד 1,371,302 ש"ח (כולל מע"מ) לדירות 5 חדרים. המחיר צמוד למדד תשומות הבנייה לחודש מרץ השנה. בשובל מדגישים כי המחיר למ"ר שווה בכל הדירות. ההבדל בין מחירי הדירות מקורו בגודל הדירה והשטחים הנלווים וכי הרוכש לא יהיה זכאי למכור את דירתו במשך 5 שנים מיום קבלת ההחזקה בדירה. ההרשמה להגרלה החלה ביום ראשון השבוע ותימשך עד מוצאי שבת פרשת ויגש בחצות, באתר ההרשמה להגרלות.
מכרז למשתכן רכסים פרסום ראשון דירות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד