י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בעקבות הפרסום ב'בחדרי' על מחאה ארצית - בעיריית ערד עולים להתקפה

במקביל להתכנסות בכירי העסקנים החרדים בלשכת ליצמן - בעיריית ערד מגיבים לדיווח שנחשף לראשונה ב'בחדרי' על ההכנות למחאה כלל ארצית בשבת הקרובה • "כל המחאות באות להסתיר את האמת הפשוטה: מדובר בזעקת הקוזק הנגזל"

בעקבות הפרסום ב'בחדרי' על מחאה ארצית - בעיריית ערד עולים להתקפה

 

המאבק בין חסידות גור לתושבים החילונים בערד מגיע לשיאים חדשים. לאחר הפרסום ב"בחדרי חרדים" על פגישת פסגה של השר ליצמן עם העסקנים והכוונה לצאת למאבק, בעירייה משיבים מלחמה.

גורמים בעיריית ערד תוקפים הערב (שני) בשיחה עם "בחדרי חרדים" את כוונת אנשי חסידות גור לצאת ולקיים מחאה ארצית על חילול בית הכנסת בעיר ערד. "המחאה נובעת כנראה מהלחץ של חסידות גור לקראת החלטת בית המשפט הנוגעת לפינוי הפולשים מבית הכנסת" אמרו בעירייה.

"כל המחאות לכאורה באות להסתיר את האמת הפשוטה: מדובר בזעקת הקוזק הנגזל של מנהיגי גור" אמרו בעירייה והוסיפו, "במשך חמש שנים מיררו חסידי גור את חייהם ותפילותיהם של תושבי ערד שנהגו להגיע בקביעות לבית הכנסת העירוני.

"לפני כשנתיים הגיעו הדברים לשיא כאשר חסידי גור בניצוחו של הרב ביאליסטוצקי פרצו באלימות לבית הכנסת, השתלטו עליו וגירשו ממנו את התושבים הדתיים והחילוניים שאינם מהחסידות. כפי שמוכח בסרטון שפורסם". בעירייה מתייחסים לסרטון בו מתועדים החסידים פורצים לבית הכנסת בהוראת הרב ביאליסטוצקי, אל מול עיני שוטרים שהיו במקום.



"מאז פועלת העירייה לפינוי המבנה העירוני באמצעות בית המשפט והתושבים מוחים על ההשתלטות בצורה לגיטימית" אמרו בעירייה. "כל התיאורים הציוריים על חילול הקודש הינם שקריים ומטרתם להתסיס את הציבור. המחאה נובעת כנראה מהלחץ של חסידות גור לקראת החלטת בית המשפט הנוגעת לפינוי הפולשים מבית הכנסת".

הדברים הקשים של העירייה מגיעים בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים" לפיו, בהוראת האדמו"ר מגור צפויה התכנסות לקראת מחאה על פגיעה בבית הכנסת ובציבור החרדי בערד. מוקדם יותר הערב דווח לראשונה ב"בחדי חרדים" כי הערב תתקיים ישיבה בלשכת שר הבריאות יעקב ליצמן יחד עם מספר גורמים חרדים ועסקנים לקראת מחאה ארצית על חילול בית הכנסת בעיר ערד בשבת האחרונה, ויתכן ותתקבל הוראה לקיים מחאה בכל עיר.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", בליל שבת הגיעו כמה עשרות קשישים בראשות חברי המועצה של 'יש עתיד' וחיללו את קדושת בית הכנסת והשבת בצורה מחפירה, נכנסו להיכל התפילה גלויי ראש עם מצלמות שוחחו בטלפונים ושיבשו את מהלך התפילה, כך לטענת חסידי גור. ב'יש עתיד' הכחישו כי אנשיהם היו מעורבים באירוע, אך חסידי גור שהיו עדים לתקרית התעקשו בפני 'בחדרי' כי מדובר באנשי 'יש עתיד'.

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', המאבק בין 'יש עתיד' והחרדים בעיר ערד שרובם נמנים על חסידות גור - התלהט ביתר שאת בשבועות האחרונים והציבור החרדי נרדף גם על ידי ראש העיר, שיצא במאבק גלוי נגד שר הבריאות ואיש החסידות יעקב ליצמן.

ערד יש עתיד בית כנסת חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד