י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אחרי חצי שנה: מונה מבקר פנימי למשרד התיירות

על כתפיו של פרג' שיבאני מוטלת אחריות רבה בשיקום תחום הביקורת הפנימית במשרד התיירות • זאת לאחר שמאז מאי 2016, אז עזב מבקר הפנים יחזקאל שחר, תפקד המשרד בלי מבקר פנימי

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי. צילום: מוטי מילרוד, themarker
מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי. צילום: מוטי מילרוד, themarker



היום (ב') הודיע משרד התיירות על מינויו של פרג' שיבאני למבקר הפנים במשרד התיירות, בתום מכרז שהתקיים לתפקיד. תפקידו האחרון של שיבאני היה מרכז הביקורת הפנימית במחוז חיפה והצפון של משרד הקליטה והעלייה.

על כתפיו מוטלת אחריות רבה בשיקום תחום הביקורת הפנימית במשרד התיירות, לאחר שמאז מאי 2016, אז עזב מבקר הפנים יחזקאל (חזי) שחר, תיפקד המשרד בלי מבקר פנימי. דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם בתחילת 2016 מצא שכבר הרבה קודם לכן לא פעל מנגנון ביקורת פנימית במשרד התיירות, ובממצאיו נכתב כי משנת 2010 ועד אוגוסט 2015 לא קוימו במשרד הוראות חוק הביקורת הנוגעות לגיבוש הצעות לתוכניות עבודה שנתיות בתחום הביקורת הפנימית, וכי המבקר הפנימי לא פעל בכפוף לתוכניות עבודה מאושרות על ידי המנכ"ל.

בנוסף נמצא כי שחר לא בדק כנדרש את ממשקי העבודה בין משרד התיירות לחברות הממשלתיות, ולא וידא שהצדדים ממלאים את ההתחייבויות ההדדיות ביניהם - מה שוודאי לא סייע ליחסים הרגישים גם ככה בין משרד התיירות לבין החברה הממשלתית לתיירות (חמ"ת).

לשיבאני צפויה התמודדות גם עם הרחשים סביב התלונה שהגיש המבקר הקודם, לאחר עזיבתו, כנגד בכיר במשרד התיירות. בתלונה האשים שחר את הבכיר בשחיתות ומינויי מקורבים לתפקידים במשרד וכיועצים חיצוניים לו. עם זאת, מבקר המדינה שיבח את פעילות אותו בכיר בדו"ח שפירסם בתחילת 2016. מנכ"ל משרד התיירות זכה גם הוא לשבחים על טיפולו בנושא אי תפקוד מבקר הפנים.

בתחילת החודש הבא צפויה חברת מטריקס, שהחלה לייעץ בעניין המבנה הארגוני של המשרד כבר בתחילת 2015, לחשוף בפני עובדי המשרד את המבנה הארגוני החדש, לאחר כמעט שנתיים של עבודה. בחירת חברת מטריקס כחברת הייעוץ החיצונית למשרד התיירות נעשתה לאחר מכרז מורכב, ועלות שירותיה מוערכת במאות אלפי שקלים.

מלבד שיבאני, מונתה אפרת מאיר-גרומן לתפקיד מנהלת אגף פיתוח והכשרה מקצועית בתיירות. במסגרת התפקיד אחראית מאיר-גרומן על פיתוח ועדכון של תוכניות לימודים, קורסים והשתלמויות במוסדות הכשרה, בין היתר באוניברסיטאות, במכללות ובבתי ספר תיכוניים, ממשלתיים, מקצועיים, ובמוסדות פרטיים אחרים. מאיר-גרומן היא בוגרת קורס צוערים של משרד התיירות. בתפקידה האחרון ניהלה את לשכת התיירות בצרפת במשך 3 שנים.

מינה גנם, אותה החליפה מאיר-גרומן, הצטרפה השבוע לפורום ההנהלה הבכירה במשרד התיירות. גנם, שלה ותק של 30 שנה במשרד, מונתה לתפקיד ראש אגף בכיר לאסטרטגיה ותכנון מדיניות, ותהיה אחראית על תוכניות העבודה בהתאם למדיניות המשרד, ומעקב אחר ביצוען. כמו כן גנם אחראית על אגפי המחקר והסטטיסטיקה, ניהול הידע, מידענות ככלי עבודה לעובדי המשרד, לתעשייה ועוד.

בנוסף, בימים אלו מתקדם המכרז לתפקיד סמנכ"ל השיווק החדש, אחרי שקרוב לשנה המשרה לא מאוישת, והמנכ"ל הלוי משמש כממלא מקום זמני. שלב המיונים הראשון הסתיים, ועתה ממתינים הצדדים להמשך המיונים.

כזכור, לפני למעלה משנתיים, עם מינויו של המנכ"ל הנוכחי אמיר הלוי, שבתו עובדי המשרד ומנעו את כניסתם למתחם של שר התיירות דאז, עוזי לנדאו, והמנכ"ל הלוי, ובהמשך אף נפרצו מחשבי ההנהלה ותכתובות פנימיות של בכירים הופצו לכלל העובדים - דבר שהוביל את המנכ"ל לפנות למשטרה. לאחר השבר הפנימי במשרד הושגו הבנות בין הצדדים, ומאז החל תהליך ארגון מחדש וריענון פרסונאלי במשרד.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, מסר כי "במסגרת תהליך שינוי המבנה הארגוני של המשרד, עובדים מתקדמים וממלאים תפקידים בכירים יותר. במקביל, השנה, לאחר תקופה ארוכה שלא נעשתה ביקורת פנימית, נבחר מבקר חדש, שמתחיל בימים אלה להכין תוכנית עבודה שתוביל לייעול ושיפור עבודת המשרד".

קישורים:
מה הסיכוי שלכם לזכות בהגרלות הדירות במחיר למשתכן?
זה מה שקורה כשמנסים בכוח להוריד את מחירי הדיור
פרשת הצוללות מסתבכת: כך יגיע הכסף הישראלי לאיראן
משרד התיירות פרג שיבאני מבקר פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד