כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

היסטוריה: מטוסי 'האדיר' נחתו בישראל. צפו

שני מטוסי ה-"אדיר" (F-35) נחתו הערב (שני) לראשונה על אדמת ישראל בבסיס חיל האוויר בנבטים. נחיתת המטוסים והטקס החגיגי נדחו במספר שעות לאחר עיכוב בהמראת המטוסים מאיטליה • צפו ברגע הנחיתה

היסטוריה: מטוסי 'האדיר' נחתו בישראל. צפו
דוצ ולעמ

שני מטוסי ה-"אדיר" (F-35) נחתו הערב (שני) לראשונה על אדמת ישראל בבסיס חיל האוויר בנבטים. נחיתת המטוסים והטקס החגיגי נדחו במספר שעות לאחר עיכוב בהמראת המטוסים מאיטליה.
 
המטוסים נקלטו בטקס חגיגי, במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אביגדור (איווט) ליברמן, מזכיר ההגנה האמריקאי, אשטון קרטר, ראש המטה הכללי, רב- אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל ובכירי חיל האוויר.
 

נחיתת המטוס בבסיס נבטים. צילום: רועי אברהם, לע"מ

מטוס ה-"אדיר" (F-35), הינו מטוס החמקן המתקדם בעולם, בעל יכולות מבצעיות פורצות דרך ההופכות אותו לכלי נשק הגנתי והתקפי, רב משימתי ורב זירתי. מטוסי ה-"אדיר" שהצטרפו לחיל האוויר, מהווים נדבך מרכזי בזרוע הארוכה של צה"ל ושל מדינת ישראל ויאפשרו לפעול בגמישות, בכל נקודה שתדרש.
 
נשיא המדינה אמר בטקס: "מטוס ה'אדיר' מגדיר מחדש את יכולת ההרתעה של מדינת ישראל. הוא מגדיר מחדש את ידו הארוכה של צה"ל. הוא מגדיר מחדש את מרחב הפעילות שלנו. כבר עכשיו, יודע כל אויב ויש לנו רבים כאלה, שהוא חשוף, שהוא פגיע ושבמדינת ישראל, לא כדאי לפגוע".
 
ראש הממשלה אמר: "בניין עוצמתנו הצבאית מקבל היום תוספת כוח משמעותית ביותר. טייסי ה"אדיר" ומטוסי ה"אדיר" יוכלו לפעול בכל זירה – קרובה יותר או קרובה פחות. אני רוצה לומר גם בצורה ברורה: כל מי שחושב לתקוף אותנו – יותקף. כל מי שחושב להשמיד אותנו מעמיד את עצמו בסכנת קיום. זהו תנאי הכרחי להבטחת עתידנו. ההיסטוריה מלמדת דבר אחד פשוט: מדינות חלשות אינן שורדות. הן מזמינות על עצמן מתקפות, הן מועדות לקריסה. את החלש רומסים, את החזק מכבדים. רק עוצמה מייצרת הרתעה; רק עוצמה מעוררת כבוד; רק עוצמה מניבה בריתות - ורק עוצמה מביאה שלום. ולכן אנחנו נמשיך לבצר את ביטחוננו ונמשיך לבנות את כוחנו".

צילום: דובר צה"ל וקובי גדעון, לע"מ










מטוס האדיר מטוס קרב F-35

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד