י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

היסטוריה: אושר חוק אפליה מתקנת לחרדים

לאחר שנים של דיונים, אישרה הערב מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב המחייב ייצוג הולם לחרדים בשירות הציבורי

גפני ומקלב. הישג ענק לנציגי "דגל" (יונתן זינדל, פלאש 90)
גפני ומקלב. הישג ענק לנציגי "דגל" (יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר שנים של דיונים, מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב המחייב ייצוג הולם ליהודים בני המגזר החרדי בשירות הציבורי. 35 חברי כנסת תמכו בחוק מול אפס מתנגדים.

על פי הצעת החוק, עולים חדשים וחרדים יזכו לייצוג הולם בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות ובתעסוקה בשירות המדינה, מה שיפתח צוהר חדש למאות חרדים עובדים.

כזכור, מי שגרם לעיכוב אישור החוק הוא שר הקליטה זאב אלקין שהגיש רביזיה על אישור החוק בטענה כי סוכם שלהצעת החוק יתווספו גם עולים חדשים. בשל כך נוספו לחוק גם העולים החדשים.



לאחר אישור החוק אמר גפני: "אני רוצה להודות לכל הסיעות בבית, כולם תמכו בזה. אני רוצה להזכיר בהזדמנות הזו את ח"כ הרב אברהם רביץ ז"ל שלפני עשר שנים עמד כאן על הדוכן עם הצעת החוק הזו והיא נפלה על חודו של קול, והוא צעק למה הצבעתם נגד, והוא התמוטט כאן על הדוכן והיה צריך לפנות אותו לבית החולים.

"הערב אנחנו משלימים עבורו את המעגל. זה לא חוק שיפתור את הבעיות של הציבור החרדי אבל זה חוק שמראה על כיוון. החוק הזה מסיר כתם שהיה על הכנסת כל השנים".

החוק הנוכחי מחייב את נציבות שירות המדינה להעניק ייצוג הולם לנשים, לבני האוכלוסייה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית, לאנשים עם מוגבלות וכן למי שהוא או אחד מהוריו נולד באתיופיה.

הצעת החוק מבקשת לתקן את חוק שירות המדינה, ולהוסיף לחובת הייצוג ההולם הקבועה בו, חובה לתת ביטוי הולם לייצוגם של יהודים בני המגזר החרדי וכן לעולים חדשים.

בנוסף, מוצע לתקן באופן דומה את חוק החברות הממשלתיות ולהוסיף חובה כי בהרכב דירקטוריון חברה ממשלתית יינתן ביטוי הולם לייצוגם של יהודים בני המגזר החרדי ולעולים חדשים.
אפליה מתקנת חרדים השירות הציבורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד