י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הקו של גור: בלי פוליטיקה מול ראש העיר, רק מחאה על חילול הקודש

אחדות חוצה זרמים במגזר החרדי - על אף גישתו האנטי חרדית של ראש עיריית ערד, ועל אף היריבות המרה בין השר ליצמן ליו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, בגור החליטו שלא להתמקד בקו הפוליטי ולצאת למחאה על העיקרון • יוסי דייטש: "מה שקורה בערד, יקרה בכל מקום"

חסידי גור. צילום: פלאש 90
חסידי גור. צילום: פלאש 90

ההחלטה אתמול (שני) על היציאה למחאה סביב חילול בית הכנסת בערד הביאה להתלכדות השורות בציבור החרדי כולו, עם כינוס מאחד של כלל הנציגים החרדים מהמפלגות החרדיות בלשכת שר הבריאות ליצמן.

ביממה שלאחר הכינוס שדבר קיומו בהוראת הרבי מגור ושנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', נראה כי הקו שינחה את חברי הוועדה שהוקמה בנושא, כך גם את חסידות גור עצמה שנמצאת בלב המאבק בעיר ערד, היא פעילות במטרה להביא לצעדים ציבוריים בעקבות המקרה הקשה בערד.

העיתונות החרדית מצטרפת גם היא - מלבד 'המודיע' שדיווח לראשונה אמש על הדרמה בעיר ערד, גם 'המבשר' של סיעת "שלומי אמונים" התייחס הבוקר לכינוס החירום שנערך אמש עם כותרת מרכזית בעמוד הראשון. בנוסף, גם "יתד נאמן" מקדיש כתבה נרחבת בעמ' 12 בה הוא מפרט על הכינוס בלשכת ליצמן, עם תמונה של ליצמן נואם.

(הכינוס אמש בלשכת ליצמן)


השר ליצמן, שאמר בכינוס כי בעיר ערד "משתוללת תופעה קשה של אנטישמיות ממסדית בחסות וביוזמת ראש העיר ניסן בן חמו", התעקש בדבריו שלא לערב את ההיבטים הפוליטיים שבענין, וזאת על אף היותו של ראש העיר נציג יש עתיד שנלחם בכל כוחו בחרדים, ועל אף האיבה העזה שיש בין ליצמן לבין לפיד.

ליצמן ביקש להתמקד אך ורק בפגיעה הקשה בבית כנסת של חסידי גור שחולל בשבת האחרונה בידי פעילים בעיר ערד, ותושבים שהובאו למקום כדי לעורר פרובוקציות ולחלל הקודש. "בית כנסת היה מאז ומתמיד מקום שמור בו לא דרכה יד זדונית. פגיעה בבית כנסת זהו קו אדום שיש להזעיק עליו עולם ומלואו. לא נוכל לעבור על כך לסדר היום, נארגן משמרות מחאה בכל רחבי הארץ, וכמובן בכפוף בברכת ובהוראת של גדולי ישראל שאת פיהם אנו נשאל" אמר ליצמן.

כינוס החירום אמש בלשכת ליצמן (באדיבות המצלם)צילום: כינוס החירום אמש בלשכת ליצמן (באדיבות המצלם)
כינוס החירום אמש בלשכת ליצמן (באדיבות המצלם)

מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' אברהם רובינשטיין נשא דברים ואמר כי "על הציבור להיות מודע לבעיית ערד. זהו מקרה קשה בו הציבור בהלם מול התוצאה וכי העולם היהודי לא יוכל לעבור על כך בשקט. כולנו נתאחד וכולנו נעשה הכל למען תושבי העיר ערד וההשלכות הנוגעות לכל המגזר החרדי בכל הארץ. תושבי ערד הלכו לארץ לא זרועה ויש לעשות הכל למענם. זה מתחיל בערד וזה יגיע להרצליה ורעננה ובכל העולם".

סגן ראש עיריית ירושלים יוסף דייטש מ'שלומי אמונים' אמר בדבריו - "ראשי עיר רוצים להרחיק אותנו בדיור בקרית גת ובמקומות נוספים, יש להם בעיות איתנו. מה שקורה בערד יקרה בשאר המקומות. חייבים לטפל בזה באופן מיידי בצורה חדה וברורה. פגיעה בבית כנסת הוא דבר המזעזע כל לב. זה המסר שיש להעביר לכל שדרות הציבור".

ביהדות החרדית הביעו שמחה על האחדות שהצליחה ליצור חסידות גור סביב הכינוס בהשתתפותם של נציגי קהילות מבעלזא, ויז'ניץ, צאנז, קרלין סטולין, באיאן, סלונים, ביאלא, סערט ויז'ניץ סאדיגורה, ערלוי, ומודז'יץ לצד נציגים של ש"ס.
מחאה גור בית הכנסת ערד יש עתיד יעקב ליצמן כינוס חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד