ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ח"כ מאיר כהן: "מוקיעים את המעשה החמור בערד. זה לא יש עתיד"

בעקבות הסערה שפרצה אמש, עם התלכדות נציגי המגזר סביב המאבק בערד, מבהיר ח"כ מאיר כהן מ"יש עתיד" בראיון וידאו ל"בחדרי חרדים" - "תרגיעו את הרוחות. אנחנו דוחים בשאט נפש את המקרה החמור שאירע בערד ואין לנו שום קשר אליו"

חבר הכנסת מאיר כהן בראיון לבחדרי חרדים
חבר הכנסת מאיר כהן בראיון לבחדרי חרדים

לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן הצליח לגרור את המגזר החרדי כולו למאבק המתנהל בעיר ערד בין חסידי גור לראש העיר ניסן בן חמו, זאת בעקבות חילול בית הכנסת בעיצומה של השבת האחרונה, ב'יש עתיד' משיבים אש ומגיבים בחריפות לטענות כי חברי המועצה מטעם 'יש עתיד' עופר ארצי ומתי רז – הם אלו שעמדו מאחורי הפרובוקציה החמורה של חילול השבת וקדושת בית הכנסת, וכי פעילי המפלגה הם אלו שפרצו לבית הכנסת עם מצלמות בעיצומן של תפילות השבת.

בריאיון וידיאו שהעניק ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד' ל"בחדרי חרדים" הוא מבהיר כי מפלגתו מוקיעה את המעשים החמורים שנעשו בבית הכנסת, וכי לדבריו, אין לאף אדם הקשור ל'יש עתיד' קשר למעשים הללו.



"כל מי שיעשה דבר כזה מבחינתי הוא לא איש 'יש עתיד', אני מוקיע את הדבר הזה חד וחלק, זה אפילו לא נמצא על השולחן שלנו. אנחנו דוחים בשאט נפש את זה, כל מי שנכנס והפריע במקום תפילה הוא לא 'יש עתיד'", אומר כהן באופן נחרץ.

"מהבדיקה שאני עשיתי הם לא אנשי 'יש עתיד' חד וחלק, ואם מישהו מהם בא ואמר 'אני עושה את זה בשם 'יש עתיד' או 'אני חבר 'יש עתיד', בשבילי ובשביל כולנו הוא לא חלק מאתנו, אנחנו עסוקים בהידברות, ואם אני אגלה שמישהו איך שהו קשור ל'יש עתיד' הוא יפסיק להיות 'יש עתיד'. אנחנו לא מפריעים חס ושלום לאף אחד בתפילתו", הוסיף כהן שמתגורר לא הרחק מהעיר ערד, בראיון ל"בחדרי חרדים".

"יש ויכוח בתוך העיר, ויכוח על תקציבים", התייחס כהן לליבת הסערה בערד, "אבל גם אלה וגם אלה תושבי העיר, גם אלה וגם אלה אזרחי מדינת ישראל. אני אישית ניסיתי להיות הגשר בין השר ליצמן לבין ראש העיר, לא הרמתי את ידי, אני מנסה לעשות הכל בכדי שבסופו של דבר יגיעו להסכמות, אבל בין זה לבין להפריע לתפילה – זה לא 'יש עתיד', וחבל שיש מישהו או כמה אנשים שמנסים להלהיט את האווירה, זה לא אנשי יש עתיד'".

מאיר כהן וליצמן בכנסת בניסיון לישב את ההדורים. באדיבות המצלםצילום: מאיר כהן וליצמן בכנסת בניסיון לישב את ההדורים. באדיבות המצלם
מאיר כהן וליצמן בכנסת בניסיון לישב את ההדורים. באדיבות המצלם

כהן סיפר ל"בחדרי חרדים" כי "התקשרתי לאנשי ערד, כולל לחברי המועצה, הם דחו בשאט נפש. הם אמרו לי 'מאיר, אנחנו לא עמדנו ולא עומדים מאחורי זה, יש גבול ואנחנו יודעים איפה הגבולות'. תרגיעו את הרוחות, אל תיקחו את זה למקומות שלא צריכים לקחת אותם".

- לטענתך, איך הצליחו להכניס את 'יש עתיד' לסיפור הזה, יש כאן גורמים אינטרסנטים?

"כנראה שיש מישהו שרוצה לריב עם היהדות החרדית על הגב של 'יש עתיד', אבל אנחנו נמצאים במקום אחר, גם אני אומר את זה, וגם כל חבר כנסת וחבר כנסת ב'יש עתיד' ובוודאי יאיר שאומר את זה, אנחנו חיים בשלום, אנחנו מצביעים להצעות חוק, רק ביום רביעי תהיה הצעת חוק של לתת עדיפות למקומות עבודה לחרדים ואנחנו מפלגת 'יש עתיד', לא רק שתמכנו בטרומית, אנחנו נעשה הכל שתהיה הסכמה של כל חברי הכנסת מכל הסיעות שיצביעו בעד החוק הטוב הזה. אנחנו לא רבים עם החרדים, ומי שתופס טרמפ עלינו – כדאי שירד מזה".

"אני אישית – אסע לערד ואמשיך בניסיונות שלי באמת לגשר בערד", ממשיך כהן בראיון הווידאו ל"בחדרי חרדים", "לא בין 'יש עתיד' לחרדים, אלא בין ראש העיר לבין קבוצת אזרחים שלו שהם חסידי גור. זכותם לגור בערד, אבל הם צריכים לבוא וליישב את הוויכוחים בינם לבין ראש העיר שלהם".

- למה כל כך חשוב לכם לא להיות חלק מהסיפור הזה, אולי בגלל הקשר החדש שלכם עם החרדים?

"לא, בלי שום קשר, אנחנו מפלגה של אוהבי המדינה הזאת, במצע שלנו אנחנו לא מפרידים דת ומדינה, המסורת של עם ישראל היא חלק חשוב מאתנו, אני גדלתי בבית דתי, חצי מחברי המפלגה גדלו בבית דתי. מעבר לשיקולים הפוליטיים, חשוב לנו שחלילה – אף אחד לא יכתים את שמנו בכך שאנחנו מפריעים לפולחן דתי, ובטח ובטח בבית כנסת שבו אני מבקר כל יום שישי ושבת".
ערד יש עתיד ליצמן מאיר כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד