ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מחקר מצא: אפליית התקציב החמורה של החינוך החרדי

מבדיקת מרכז המחקר והמידע בכנסת התברר כי "במשך עשרות שנים לא עודכנו התחשיבים על פיהם משרד החינוך משתתף במלוא העלות העסקת עובדי ההוראה, כמתחייב בהסכמי השכר" • גפני: "מדובר בעוול מתמשך שיש לתקנו באופן מידי"

חיידר חרדי, מופלה לרעה? צילום ארכיון
חיידר חרדי, מופלה לרעה? צילום ארכיון

הבוקר (שלישי) מתפרסם ב"יתד נאמן" כי מבדיקה רשמית שנערכה על ידי מרכז המחקר והמידע בכנסת, עולה כי לאורך שנים רבות, משרד החינוך נמנע מלשלם חלק ממרכיבי השכר של עובדי ההוראה במגזר החרדי - מוסדות המוכר שאינו רשמי המונים עשרות אלפי תלמידות.

על פי יתד, פורום ה מוכר שאינו רשמי פנה ליו"ר וועדת הכספים משה גפני, אשר לקח את הנושא לטיפולו, ודרש לבצע בדיקה מקיפה על השתתפות משרד החינוך בשכר עובדי ההוראה בחינוך המוכש"ר. התברר במסגרת ממצאי הבדיקה, כי במשך עשרות שנים לא עודכנו התחשיבים על פיהם משרד החינוך משתתף בעלות העסקת עובדי ההוראה, כמתחייב מהסכמי השכר.

במחקר שביצעו אנשי מרכז המחקר והמידע של הכנסת לבקשת יו"ר ועדת הכספים משה גפני, הוכח כי המשרד אינו מתקצב נושאים משמעותיים בעלות שכר עובד ההוראה. כך לדוגמא מורה, שהיא אם לילדים עד גיל 14 זכאית לתוספת מיוחדת של 10% במשכורת, אך משרד החינוך אינו מתקצב נושא זה כלל. כך גם מורה שמגיע לגיל 50 זכאי לתוספת שכר, שגם היא אינה מתוקצבת כלל, וזאת בניגוד לנעשה בשאר מוסדות החינוך.

יצויין, כי אך לפני שנים ספורות טען משרד החינוך באותו עניין כי תקצוב השכר במוכר שאינו רשמי שלם, וכולל את כלל רכיבי השכר הרלוונטיים. עם זאת בבדיקה הפעם, לאור השאלות שהופנו – נאלצו במשרד החינוך להודות כי התקצוב הוא חלקי בלבד ולא עודכן מזה עשרות שנים.
מוכר שאינו רשמי גפני אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד