י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דרעי קרא לנתניהו: תדרוש מהאו"ם להתערב בסוריה

שר הפנים פנה לראש הממשלה נתניהו וביקש ממנו לדרוש לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם, על מנת לשים סוף לרצח ולהרג בסוריה הסמוכה

אריה דרעי, צילום: פלאש90
אריה דרעי, צילום: פלאש90

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, פנה הבוקר (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לדרוש כינוס דחוף של מועצת הביטחון של האו"ם נוכח מעשי הטבח המתגברים בסוריה, בעיקר בעיר חאלב.

דרעי אמר הבוקר כי - "בשואה נרצחו שישה מיליונים יהודים והעולם שתק. לנו כיהודים אסור לשתוק נוכח הזוועות שמתרחשות כבר כמעט שש שנים בסוריה. התגברות מעשי הטבח בחאלב ורצח תינוקות, ילדים, נשים וקשישים מחייב אותנו כיהודים, עם שידע שואה נוראית ומעשי טבח איומים, להקים קול זעקה. אסור לשתוק אל מול הזוועות הללו ולכן פניתי לראש הממשלה נתניהו וביקשתי שידרוש כינוס מועצת הביטחון של האו"ם כדי שתפעל להפסקת טבח האזרחים בסוריה".

כזכור, לפני כחודשיים, במפגש משותף למנהיגי דתות מישראל ומהרשות הפלסטינית שנערך בבית הנשיא, התייחס הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף לנעשה בסוריה וביקש כי בימים אלה של חשבון נפש תיפסק "השתיקה באשר לרצח העם" כהגדרתו, המתרחש בחלאב שבסוריה. הדברים עוררו סערה.

"אנו היהודים נמצאים כידוע במוצאי יום הכפורים, עברנו ימים של חשבון נפש, ימים שבהם אנו נותנים דין וחשבון על מעשינו כל השנה, אינני רוצה להאריך, אומר רק משהו קצר שנוגע לכולנו" אמר הרב.

"בתלמוד מובא כי כאשר יצאו בני ישראל ממצרים בזמן קריעת ים סוף, ביקשו מלאכי השרת לומר שירה לפני הקב"ה, נזף בהם הקב"ה ואמר מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה?, אנחנו למדים כי אפילו כאשר אויבי ישראל ניגפים במלחמה מוטלת עלינו החובה למנוע זאת ובוודאי שלא לשמוח, כי בצלם אלוקים נברא האדם.

"לא רחוק מכאן, בשעה שאנחנו יושבים כאן, נרצחים בסוריה השכנה ובעיקר בעיר חאלב מידי יום אנשים נשים וילדים קטנים בנשק כימי וביולוגי ובהפצצות מהאוויר. מיליוני פליטים נמצאים ללא קורת גג, מאות אלפים אחרים נתונים ברעב תחת מצור, הם אינם ידידים שלנו, אבל הם בני אדם שעוברים שואה קטנה".

הרב הוסיף, "עם ישראל עבר שואה איומה לפני 70 שנה, מיליוני יהודים נרצחו, מיליונים אחרים נותרו פליטים, לא ניתן להם מפלט באף מקום. החיה נאצית רצחה את כל אותם מיליונים והעולם ראה ושתק, אנחנו כיהודים שהרגשנו על בשרנו את השתיקה הזאת זעקנו זעקה לאורך השנים, שאלנו איך העולם ידע שתק?

"אני רוצה לנצל את הבמה הזאת ולומר, כיהודים אסור לנו לשתוק, מכאן תצא הקריאה: רצח עם לא יכול לעבור לסדר היום, לא בסוריה ולא בשום מקום ולא על שום עם, גם אם אינם ידידים שלנו. חביב אדם שנברא בצלם, לא כתוב יהודי או מוסלמי כולנו בני אדם. אני פונה גם אליכם מנהיגי הדתות, השמיעו קולכם, כל אחד יפעיל את השפעתו ואלי בכך נוכל למנוע למנוע את הזוועות".
אריה דרעי סוריה חאלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד