כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ליצמן מגיב ליש עתיד: "לפיד פוצץ את ההסכם בין ראש העיר לגור"

ביש עתיד מנסים להתנער מאחריות על הפרובוקציה בערד, שהביאה למאבק שאיחד את כל הזרמים במגזר החרדי מדגל התורה ועד ש"ס - וליצמן מסיר את המסווה, חושף את דברי יאיר לפיד והמגמות עליהן הצהיר ראש העיר • "יש עתיד מנהלים את זה"

שר הבריאות יעקב ליצמן, צילום: פלאש90
שר הבריאות יעקב ליצמן, צילום: פלאש90

בעקבות הדברים שאמר ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד' בראיון וידיאו ל"בחדרי חרדים", שלדבריו אין ל'יש עתיד' שום קשר לחילול בית הכנסת ולמאבק נגד חסידי גור בעיר ערד - שר הבריאות יעקב ליצמן טוען הבוקר (שלישי) כי יאיר לפיד בעצמו עמד מאחורי פיצוץ ההסכם בין ראש העיר ניסן בן חמו לחסיד גור בערד.

בראיון לתוכנית 'חדש על הבוקר' עם נועם זיגמן ב'קול ברמה' ניסה ליצמן להוכיח את הקשר של 'יש עתיד' ויאיר לפיד למאבק בערד, וסיפר כי "כשניסיתי להגיע להסכם עם ראש העיר לפני כמה חודשים, ניהלנו משא ומתן אינטנסיבי מאוד, זה היה דיי סודי, והגענו לשלבים שהיו כמה עמודים של הסכם, ב-2 בבוקר ראש העיר פוצץ את ההסכם על סעיף שטותי. יאיר לפיד ניגש לאחד העוזרים שלי יומיים אחר כך ואמר לו 'תגיד לבוס שלך, שהוא לא מדבר איתי – שפוצצתי את ההסכם', אז הנה יש קשר".

למרות זאת הבהיר שר הבריאות כי "אני לא מדבר על מאבק פוליטי מול יש עתיד, בזה אני אסתדר לבד. כאן קרה שבגלל ההסתה של ראש העיר שמגיע מ'יש עתיד' קבוצת אנשים נכנסה באמצע התפילה לבית הכנסת, נשים וגברים עם רדיו, מחר זה יהיה בכל מקום בחדרה ובגדרה, לא יכול להיות דבר כזה", הוסיף. לדבריו של ליצמן, "אם לא נעשה לזה סוף - מחר זה יהיה בכל מקום, וזה לא מאבק כרגע אפילו לא על ערד, ערד תהיה חרדית, לא יעזור".

"כשראש העיר הזה נבחר, נפגשתי אתו ואמרתי לו 'תקשיב טוב, אם אתה עושה קואליציה אני מוכן אם לא – בא נעשה שיתוף פעולה, תן את גני הילדים ועוד דברים', והוא אמר לי 'תבטיח לי שאתם יותר לא מגיעים לכאן ואני אתן לך, אני לא רוצה לראות את החרדים בערד', אמרתי לו, 'זה אנטישמיות, אם היית אומר את זה על ערבים - כל המדינה הייתה רועשת על זה", חושף ליצמן.

"כרגע זה קרה בערד, ואני יודע דבר אחד, אם ראש העיר אומר שהוא לא רוצה לראות חרדים בעיר שלו והוא מ'יש עתיד' – אז יש כאן מדיניות, לא יכול להיות שזה סתם, לא מישהו סתם אמר לי את זה", הוסיף שר הבריאות.
יאיר לפיד ערד גור ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד