כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פחד ואימה בארגנטינה: מי הם "החוטפים הווירטואליים"?

תופעה חדשה מאיימת על שלומה של הקהילה היהודית בבואנוס איירס - חטיפות ווירטואליות המטילות פחד בלב היהודים, ושעל פי החשד זוכות לשיתוף פעולה מבין יהודי הקהילה • "בחדרי חרדים" שוחח עם עסקני הקהילה

אחד מזקני הקהילה ששרד שוד אלים, וניסיון "חטיפה וירטואלי". באדיבות המצלם
אחד מזקני הקהילה ששרד שוד אלים, וניסיון "חטיפה וירטואלי". באדיבות המצלם

 

פחד בקהילה היהודית בארגנטינה - מכת גניבות והתקפות בבואנוס איירס אינה נותנת מנוח לקהילה היהודית, הזקנים עולים ארצה מחשש לחייהם.

גורם בכיר בקהילה היהודית אומר ל'בחדרי חרדים' כי "רק אתמול אירעו שני מקרים של חטיפות ווירטואליות - כפי שהם מכונים בשפה המקומית, לשניים מבני הקהילה". הוא מספר - ״אירוע החטיפה הראשון אירע לרב באחד הקהילות המקומיות כאן, כאשר אלמונים טילפנו אליו, דקות ספורות לאחר שרעייתו יצאה לקניות, וחיקו את קולה כשהיא מתחננת על נפשה. תוך כדי איום ברציחתה דרשו "החוטפים הווירטואליים" דמי כופר כתנאי לשחרורה. רב הקהילה היה אובד עצות. רק לאחר שבמקרה נותק הקו והרב טלפן לרעייתו, התברר שהחטיפה לא הייתה ולא נבראה.

״שעות לאחר מכאן לאחר חצות ליל שוב ניסו "החוטפים הווירטואליים" את מזלם, כאשר טילפנו לאחד מחשובי הקהל, תוך כדי שהם מחקים במדויק את קולה של ביתו שיצאה דקות ספורות קודם מביתו. מעבר לקו חיקתה אישה את קול הבת, ותיארה שמכוונים כלפיה אקדח והיא מתחננת לבל ירצחו אותה. "החוטפים הווירטואליים" איימו על היהודי המבוהל שלא ינתק את הקו, והתמקחו איתו על גובה הכופר. גם הפעם הוא משום מה ניתק את הקו, ולאחר שטלפן לביתו התקשה להאמין במשך שעה ארוכה שהיא אכן בחיים ולא אירע לה דבר".

חבר הקהילה מוסיף ומתאר בפני "בחדרי חרדים" כי "החיים במקום הפכו בתקופה אחרונה לבלתי נסבלים, אנשים חיים בפחד מתמיד. זה ברור שיש כאן שיתוף פעולה של יהודים מקומיים - כיצד אותם חוטפים אלמוניים יודעים את מספרי הטלפון של היהודים? לא ברור כיצד בכל המקרים הם מחקים במדויק את קולם של הקורבנות. אומרים כאן שישנם מעקבים, בהם מקליטים את קולם של אנשים. יהודי המקום לא מגישים תלונה במשטרה מחשש שמא יבולע להם. אין אמון במשטרה המקומית".

לסיום הוא אומר כי - ״מקרים אלו מצטרפים לעשרות מקרים בחודשים האחרונים, כאשר רק אחד מהם הסתיים בנס ללא נפגעים. לאחד ממבוגרי הקהילה היהודית (84) טילפנו לפנות בוקר וחיקו את קולו של בנו שבכלל היגר לישראל בשנה שעברה, ואיימו עליו, שאם לא יוריד את הסכום בו נקבו הם ירצחו אותו אותו. היהודי המבוהל ירד במקום והניח את סכום הכסף בפינת הרחוב כפי שסוכם.

"לאחר המקרה אותו מבוגר החליט כי ברצונו לעלות לישראל, ורק לאחרונה ערכו בני משפחתו סעודת הודיה על הצלתו מאירוע נוסף שאירע לו, בו הגיעו שודדים לביתו שבמרכז רובע אונסה, באור יום וכשהם לבושים כעורכי דין, ובאיומי אקדח וסכין - לאחר שקשרו אותו ואת רעייתו - גנבו ממנו את כל המזומנים והתכשיטים שהיו בביתו. כעת היהודי המבוגר עולה לישראל, כאשר הוא עושה לראשונה את דרכו ארצה בשבוע הקרוב ע"י הסוכנות. הוא מצטרף למבוגרים נוספים מבני הקהילה שלא יכולים עוד לשאת את המתח המתמיד בו נתונה הקהילה".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי עסקני הקהילה פועלים בימים אחרונים, לאור התדרדרות המצב, לקיים פגישה בין שרת ביטחון הפנים של בואנוס איירס לרבני המקום, בכדי לדרוש ממנה לחקור את התופעה העלומה של החטיפות הווירטואלית, ומקרי השוד בקהילה היהודית - שהפעם הסתיימו בנס ללא נפגעים בגוף.

יהודים בואנוס איירס ארגנטינה חטיפות יהודים דרום אמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד