י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יש לכם צרבת? כך תתמודדו באופן היעיל ביותר

צרבת, היא אחת התופעות הבלתי נעימות הניתנות כיום לטיפול מידי לכאורה - תחושת הבעירה הבלתי נסבלת נעלמת לאחר לקיחת כדור או שניים, שאינם מצריכים מרשם רופא

יש לכם צרבת? כך תתמודדו באופן היעיל ביותר

לרוב, מה שגורם לאנשים רבים לקחת תרופות נגד צרבת, עם מרשם או בלעדיו, ולהניח שכך הם אבל במחקר שנערך לאחרונה ותוצאותיו הראשוניות פורסמו במגזין של הארגון האמריקאי לקרדיולוגיה, נמצא, כי התרופות הללו מעלות בצורה ניכרת את הסיכוי ללקות בשבץ!

עוד על ממצאי המחקר, המשנה לחלוטין את פני הדברים והשימוש בתרופה, וכן, דרכים טבעיות ויעילות להתמודדות עם הצרבת ללא כדורים, להלן:

*

צרבת נגרמת כתוצאה מעלייה של חומצת קיבה לוושט הגורמת לתחושת בעירה באזור החזה. תרופות נוגדות חומצה לטיפול בצרבות אשר נכללות בקבוצת מעכבי משאבות פרוטונים Proton pump inhibitors) PPI's), מטפלות בבעיה על ידי הפחתת הפרשת החומצה בקיבה, כך שלא תעלה לוושט.
קיימים הבדלים מזעריים בין התרופות השונות למניעת הצרבת, אך מרביתן פועלות בשיטה הזו ומכילות את משאבות מעכבי הפרוטונים.

ואולם, במחקר שתוצאותיו פורסמו לאחרונה בעיתון המקוון של הארגון האמריקאי לקרדיולוגיה, נמצא כי התרופות הנפוצות הללו אינן בטוחות לשימוש כפי שחשבו עד היום.

במהלך המחקר רופאים ניתחו תיקים רפואיים של קרוב ל-245,000 אנשים בדנמרק בני 57 בממוצע, שעברו הליך של אנדוסקופיה, כדי למצוא את הגורמים לקשיי העיכול והכאבים בקיבתם. כאשר הנבדקים חזרו לבדיקות מעקב לאחר ביצוע ההליך, נמצא ש-9,500 מהם חוו שבץ איסכמי שנוצר בגלל הפרעה בזרימת הדם למוח.

נמצא, כי אנשים הנוטלים את התרופות הללו באופן קבוע הם בעלי סיכוי גבוה ב-21% ללקות בשבץ איסכמי לעומת אנשים שאינם משתמשים בהן. יתרה מזאת, הנבדקים שנטלו תרופות מקבוצת PPI במינונים גבוהים היו בעלי סיכוי גבוה בשיעורים של בין 30% ל-94% ללקות בשבץ מהסוג המתואר.
התוצאות הללו הן ראשוניות ואבחנתיות בלבד, אך למרות זאת, נראה שקיים מתאם גבוה בין נטילת תרופות נגד צרבת לבין הסכנה ללקות בשבץ איסכמי. לפיכך, אם אתם נוטלים תרופות PPI באופן קבוע או שוקלים לעשות זאת, מומלץ כי תתייעצו עם הרופא על מנת להימנע מצריכת כמויות מוגזמות או בדיקת אפשרויות טיפול חלופיות בבעיה.

טפלו בעצמכם באופן טבעי - כשהוושט בוערת והחזה שורף, הפיתוי להושיט יד לתרופה הוא עצום. אך כאשר יודעים שהדבר עלול להיות מסוכן, כדאי להשתדל להפחית ככל האפשר.

שינוי בתזונה, עם זאת שהוא קשה בדורינו עמוס הפיתויים, עשוי לעזור באופן מדהים. בורא עולם רקח לנו כמה תרופות טבעיות מופלאות. להלן:

בננות - הפרי הצהוב ומופלא הזה מכיל נוגדי חומצה טבעיים שסותרים את זו שנוצרת בקיבה ועלולה לעלות לוושט. מומלץ לאכול בננה בשלה אחת ביום כדי ליהנות מהתועלות שלה לטווח ארוך ולחוות הקלה בצרבות.

מי סודה - לסודה יש יתרונות נפלאים ורבים, שאחד מהם הוא הרגעה של צרבת. זה קורה הודות לעובדה שלסודה יש רמת חומציות בסיסית (pH=7), כך שהיא סותרת את החומצה בקיבה ומנטרלת אותה. כדי ליהנות מהפתרון הטבעי הזה, הוסיפו בין חצי כפית לכפית של אבקת סודה ל-200 מ"ל מים, ערבבו עד להמסה ושתו. אין לשתות יותר מ-½3 כפיות במהלך 24 שעות.

מיץ אלוורה – כשם שהוא מסייע בריפוי צריבות שמש, כך גם בצריבות שנגרמות מעליית חומצה לוושט. זה קורה הודות לתכונות נוגדות הדלקת של המיץ המופק מהצמח, אשר מרגיע את הגירוי בקיבה בעת צרבת. אם אתם מרגישים צרבת מתקרבת, נסו לשתות כוס של מיץ אלוורה כדי למנוע התדרדרות של המצב.

תה קמומיל - שתייה של כוס תה קמומיל בין חצי שעה לשעה לפני השינה תסייע לכם בהקלה על דלקות וגירויים בקיבה שמובילים לצרבת, ויתרה מכך, הקמומיל מרגיע מאוד את הגוף והנפש ולכן תורם לירידה במתח שגם היא כאמור גורמת לצרבת.
צרבת בעירה טיפול בצרבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד