י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרבי מסלונים במתקפה חריפה נגד האקדמיה: "מאבדים את האמונה"

בשבת האחרונה תקף הרבי מסלונים בחריפות את הלימודים באקדמיה - 'בחדרי חרדים' עם התמלול המלא • במקביל, יתקיים בשבוע הבא כנס חיזוק לאלפי בנות סמינר - בו יועברו דברי חיזוק ממרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי

הרבי מסלונים
הרבי מסלונים

בשבת האחרונה, נשא האדמו"ר מסלונים, מזקני חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, דברים חריפים מענייני דיומא במהלך סעודה שלישית בבית מדרשו הגדול בירושלים. בדבריו עמד על ההיסטוריה של עם ישראל וירידת הדורות ויצא בחריפות נגד לימודי בגרות.

ל'בחדרי חרדים' הגיע התמליל המלא מדבריו של האדמו"ר שנאמרו בסוף אמירת ה'תורה'.

"הנה כשם שיש דברים שמחזקים את אמונת הלב בישראל, כך יש לאידך גיסא ח"ו דברים שמאבדים מישראל את אמונת הלב. דהנה כאשר מתבוננים כיצד עם ישראל התדרדר כל כך בדורות האחרונים עד שרוב מנין ובנין מישראל נהיו חופשיים רח"ל, איך פסקה ההמשכיות של ישראל, הרי פעם לא היה מושג כזה של חפשיים. הרי כידוע ההתחלה של זה היתה מתנועת ההשכלה, עם האונברסיטאות, ובתי ספר התיכוניים, ההשכלה של הגויים, והשכלה מאבדת מישראל את אמונת הלב, ואם כי קשה להבין עד הסוף מדוע דוקא השכלה פוגמת באמונת הלב".

"אכן על דבר שרואים בעינים לא צריך הסברים. ויתכן שהסיבה לזה היא שכאשר אדם לומד השכלות, הריהו מביט על כל הציבור החרדי כאנשים מיושנים, שכן הוא מבין הרבה יותר מהם, וזה מונע ממנו לקבל את מסורת האמונה הפשוטה המקובלת בישראל. עכ"פ זה דבר ברור שמאז התחיל ההתדרדרות של כלל ישראל, ובמקומות שהיה שם השכלה חזקה – ביחוד בגרמניה - הרי אף שהיו מקודם שם רק עלריכע ופרומע אידן והיו שם גדולי עולם לבסוף כמעט כולם עזבו את הדת רח"ל, וכגון בפרנקפורט שכאשר הגיע לשם הגה"צ רבי שמשון רפאל הירש זצ"ל לא פגש שם רק כמנין אנשים שומרי תורה ומצוות, ואף בשאר מקומות הרי זה עשה שמות וחורבן גדול בכלל ישראל".

"ואמנם בתחילה היו עדיין שומרי תורה, אבל איבדו את אמונת הלב, ויהודי ללא אמונת הלב הרי הוא יהודי יבש לגמרי, ולבסוף עזבו לגמרי את התורה. יסוד היהדות הוא אמונת הלב, וכמו שכתב החסיד יעב"ץ בספרו אור החיים, שבעת גירוש ספרד מסרו נפשם רק אלו הנשים ופשוטי העם, ואילו המשכילים לא מסרו נפשם. כי לפשוטי העם היה אמונת הלב, רק אמונת הלב מביאה יהודי להשרף על קדושת שמו יתברך. ומרן אדמו"ר זי"ע בביאורו על 'הא לחמא עניא' אמר, שאף בעת הגאולה כאשר כל הרקיעים יפתחו ויאירו ומלאה הארץ דעה את ה' יתגעגעו לאמונה פשוטה שהיתה בעת הגלות, האמונה שעושה כ"כ טוב על הלב בבחינת גן עדן התחתון, האמונה שבכחה אין אדם מפחד מכלום, ואינו דואג מכלום, והיא משרה עליו רוגע מיוחד וכזה ליכטיגייט".

"כמו כן בדור האחרון נלחמו עם ענין מעין זה גדולי ישראל, מיד כשניסו להחדיר בציבור החרדי את לימודי הבגרות, יצא קול קורא שהיה חתום ע"ז אבי מרן אדמו"ר זי"ע (הנתיבות שלום מסלונים מ.ו.) יחד עם עוד ארבעה גדולי ישראל, ואף שהיה זה על טהרת הקודש, שלא היה זה מדובר על לימוד באונברסיטה שכרוך בלימוד עם חפשיים, שטבע האדם שנדבק מחבריו, וכמאמר העולם: אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה, שאדם מתנהג בדיוק כמו חבריו. אלא אפילו באופן שהוא על טהרת הקודש, ומדובר בסה"כ לבנות, ועכ"ז אסרו זאת בתוקף שבשום אופן לא ילמדו לימודי בגרות, ומה חומר הדבר כל כך. אלא היינו טעמא שלימודי השכלה מאבד מישראל את האמונה הפשוטה המושרשת בלב. ומשום כך אין אנו חפצים כלל בלימודים מסוג זה של השכלה ובגרות, ואין אנו צריכים זאת, לא ראינו זאת אצל אבותינו, אבותינו ידעו רק מאמונה פשוטה. וכאמור שכל ההתדרדרות של כלל ישראל שעזבו תורה ומצוות החלה מההשכלה והתפתחות המדע ומכונים, הפילוסופיה והמחקרים שאיבדו מעם ישראל את אמונת הלב".

"המאבק השני של הס"מ בדורינו הוא האינטרנט, שהוא מלא בפגמים של עריות רח"ל, וכל מי שנכשל בו פעם אחת הוא בכלל כל באיה לא ישובון שלא מועיל ע"ז תשובה. הוא יכול אולי לשמור תורה ומצוות, ויתכן שהוא אפילו פרום עד מאד, אבל בפנימיותו הוא יבש לגמרי, אין לו אמונת הלב, ואולי איננו יודע כלל שקיים דבר כזה של אמונת הלב. שתי דברים אלו הם יסוד ההתדרדרות של כלל ישראל בדורות האחרונים, זה החל בתנועת ההשכלה שעשתה יהודים הרבה לחופשיים ופרקו עול תורה ומצוות, ואחר כך זה ממשיך באינטרנט שגרם להרבה יהודים לעזוב את בתיהם ולעזוב את הדת רח"ל. ואמנם דברים אלו גרמו לעבירות ממש בפועל, ולפריקת עול תורה, אבל יותר גרוע מזה הוא שאיבדו מישראל את אמונת הלב, ועם ישראל ללא אמונת הלב אין לו קיום".

את דבריו סיים הרבי מסלונים "מחובת האדם לחזור ולשנן זאת תמיד, לזכור שעיקר המלחמה והמאבק של הס"מ הוא בענין זה של אמונת הלב, ובזה תלוי עיקר היהדות. יש דברים המביאים ומחזקים את אמונת הלב, תפילה ושבת, ויש דברים שפוגם ומאבד מיהודי את אמונת הלב. אנו איננו חפצים לא בהשכלה ולא באינטרנט, אנו רוצים שמירת עינים".

בשלישי: כנס לאלפי בנות סמינר
במקביל, ביום שלישי בשבוע הבא צפוי כינוס חיזוק ענק לכלל בנות הסמינרים באצטדיון הארנה בירושלים.

הכינוס צפוי להיערך במעמד גדולי ישראל, והוא יעסוק בתופעת לימודי האקדמיה - עליה קידשו גדולי ישראל מלחמה בתקופה האחרונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שמארגן את הכינוס הוא הרב רפאל מאיר, והוא צפוי לכלול תלמידות מהמגזר הליטאי, החסידי וגם הספרדי.

בכינוס צפויים להשתתף חברי מועצת גדולי התורה, בהם הגרב"מ אזרחי ועוד, שישאו דברים בפני התלמידות.

הכינוס עצמו צפוי לעבור במספר מוקדים בשידור חי. בנוסף,.במעמד יוקרנו דבריהם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי ועוד אדמו"רים שדבריהם יובאו בפני התלמידות.
סמינרים הרבי מסלונים הרב שטיינמן אקדמיה חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד