י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בעקבות 'בחדרי': דיון חירום לנציגים החרדים

בשני הקרוב יתכנסו חברי מועצת העיר ירושלים מסיעות ש"ס ויהדות התורה לדיון חירום בעקבות הכוונה לבנות אלפי דירות לחילונים בלבד בעיר

צילום: נתי שוחט, פלאש 90
צילום: נתי שוחט, פלאש 90



בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על מצוקת הדיור ואפליית החרדים בירושלים, כל נציגי הסיעות החרדיות בעיר יתכנסו לדיון דחוף בנושא, שייערך בשבוע הבא ביום שני בערב, במטרה לגבש עמדה אחידה מול הגורמים השונים במשרדים הממשלתיים ובעירייה, לאחר שאלו מנסים להצר את צעדיו של המגזר החרדי בעיר.

בהודעה שנשלחה בשעה האחרונה לנציגי ש"ס ויהדות התורה, נכתב כי "ביום שני הקרוב בשעה 6 בערב, תתקיים באולם ההנהלה ישיבה דחופה של חברי סיעות יהדות התורה וש"ס, בנושא מצוקת הדיור של הציבור החרדי בירושלים, ותוכניות בינוי שונות המתגבשות בעיר ירושלים". לסיום נכתב כי "בשל החשיבות העליונה של הנושא, מבקשים מכל החברים להשתתף בדיון".

כזכור, בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים" - שמוביל את נושא מצוקת הדיור במגזר החרדי – על הכוונה לאשר אלפי יחידות דיור בירושלים המיועדות רק לחילונים, התקוממו הנציגים החרדים בעיר ותקפו את אפליית החרדים.

בסוף השבוע שעבר, אמר ל"בחדרי חרדים" חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן כי "לא יתכן שבזמן שממשלת ישראל מצהירה שהיא מעוניינת לפתור את מצוקת הדיור למגזר החרדי, דווקא בירושלים, משרדי האוצר, הבינוי והשיכון מאשרים אלפי יחידות דיור שלא יתאימו למגזר החרדי, הדירו אותנו וממשיכים להדיר אותנו. מדוע רכס לבן יכול לשמש כקרקע משלימה לקריית יובל ואילו מורדות רמות לא יכולים להיות קרקע משלימה לרמות פולין ושיכוני שמואל הנביא".

לסיום קרא ויצמן לכלל הנציגים החרדים בבירה להתאחד ולהילחם למען זכויות הציבור החרדי בכלל ובירושלים בפרט, "אנחנו חייבים להתאחד ולעמוד על זכויות הצבור החרדי, אני קורא לישיבה משותפת עם שלוחינו בכנסת ובממשלה למנוע את קיפוח זכויותינו".

בהמשך, גם סיעת ש"ס הירושלמית הצטרפה לזעם החרדי בבירה, סגן ראש העיר צביקה כהן אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "לא מובנת חרדת בכירי וראשי הציבור החילוני מהציבור החרדי. ההיפך הוא הנכון מעולם לא רדפנו ולא הצרנו את תושבי העיר החילונים גם בשכונות מעורבות", לדבריו של כהן, "אנו רואים את היד המתכננת המתעדת את ירושלים כעיר חילונית, בעת שקברניטי העיר מאשרים אלפי יחידות דיור בשכונות כמו גבעת המטוס, רכס לבן וארנונה ואילו לשכונת רמות מאשרים רק מכרזים פתוחים. הם מביעים את דעתם ומסגירים את כוונותיהם לתעד את ירושלים כעיר חילונית. ואת זה הציבור החרדי ושליחיו במקומות הנכונים לא יתנו ולא יאשרו. החרדים בירושלים הם הציבור הנאמן לעיר ואנו נצטרך להוכיח את יכולותינו בועדות התכנון שלא יהיה מצב שיצרו את צעדי תושבי העיר החרדים".

גם חבר מועצת העיר אברהם בצלאל, אמר ל'בחדרי חרדים': "זו שערוריה שאין כדוגמתה. ירושלים בירת ישראל מתאפיינת בנתח גדול ומשמעותי בציבור חרדי. כעת שמאשרים אלפי יחידות דיור לציבור החילוני בלבד ואת הציבור החרדי מדירים באופן גס וכן לא מאשרים תוכניות דומות בשכונות חרדיות, אנו רואים בכך תכנון של בכירי העיריה ומשרדי הממשלה השונים הדוחקים את הציבור החרדי מירושלים". לדבריו, "חברי מועצת העיר החרדים והדתיים בירושלים מאוגדים יחד למען תושבי העיר והציבור החרדי, לא ניתן ולא יתכן שאוכלוסיה גדולה שכזו לא תקבל את המגיע לה, נוכיח שלציבור החרדי מגיע בזכות ולא בחסד".

חבר מועצת העיר ירושלים פיני עזרא הוסיף כי "כל תוכניות הבניה שמקדמים בירושלים הם מגדלי ענק בני 20/30 קומות, בלי מרפסות לסוכות, בעצם הם בכך מדירים את החרדים. עד שהיה מקום אחד ראוי שהיה ניתן לתת כפתרון לחרדים שזה מורדות רמות, זה מחוץ להסכם. כבר בעבר ביקשתי שה-10 קומות ראשונות במגדלים יבנו עם מרפסות סוכה וכך חרדים ודתיים יוכלו לרכוש דירות. כולם מבינים שמגדל רב קומות בלי מרפסות סוכה אומר: חרדים החוצה! אני פועל לאחד את כל החרדים שנפנה יחד ונצהיר - אם אין פתרון לחרדים לא יהיה פיתרון לאף אחד, או שפותרים לכולם או שפוטרים את כולם".

כאמור, על פי הפרסום ב TheMarker. הסכם הגג יכלול חידוש ולראשונה תשמש קרקע בהיקף של אלפי דירות כ"קרקע משלימה" - שמטרתה לתמוך בפרויקטים של התחדשות עירונית בשכונותיה הוותיקות של ירושלים. 5,000-4,000 יחידות דיור יהיו במתחם "רכס לבן" שבדרום – מערב העיר, 2,500 נוספות במורדות ארנונה, ובמתחם גבעת המטוס בדרום־מזרח העיר - עוד 2,600 דירות.
ירושלים דירות בניה דיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד