י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

כישלון חרדי בירושלים: הנציגים שתקו ותוכנית הספורטק אושרה

למרות המאבק החריף שנוהל בזמנו על ידי הנציגות החרדית ועצומה של אלפי תושבים בעיר נגד הקמת הספורטק סמוך לשכונות החרדיות - הועדה המחוזית לתכנון ובניה בעיר אישרה את תוכנית הספורטק ללא התנגדות חרדית של ממש

מתחם הספורטק
מתחם הספורטק

מתחת לאפם של הנציגים החרדים בירושלים, הועדה המחוזית לתכנון ובניה בעיר אישרה את תוכנית הספורטק - זאת למרות המחאה החריפה שניהלו נגד התוכנית בעבר נציגי הסיעות החרדיות, שאף השמיעו איומים על פרישה מהקואליציה.

כזכור, כפי שדווח ב"בחדרי חרדים" בזמנו, החרדים יצאו למחאה חריפה נגד יוזמת ראש העיר ניר ברקת להקים ספורטק בעמק הארזים בירושלים, זאת בעקבות החשש כי המקום יגרום חילולי שבת המונים, בסמוך לשכונות החרדיות רמת שלמה ורמות.

בעקבות כך, אלפים מתושבי ירושלים החרדים, חתמו על עצומה נגד הפרוייקט, והנציגים החרדים אף איימו כי מדובר בקו אדום מבחינתם, זאת לאחר התייעצות עם גדולי ישראל.

כזכור, לאחר אישור התוכנית במליאת מועצת העיר, בעקבות היעדרותם של ארבעה מבין הנציגים החרדים, טענו חברי המועצה כי ברקת הפר את הסיכום עמם, והעיתונות החרדית יצאה בכותרות חריפות נגד התוכנית ונגד ברקת.

בעיתון 'המודיע': נכתב "כאב עמוק ואכזבה בציבור החרדי". בהמשך תקפו את ארבעת חברי המועצה החרדית שנעדרו "אולם לא פחות מארבעה (!) חברי מועצת עיר חרדים ה"ה: שלמה רוזנשטיין יעקב הלפרין חיים אפשטיין ומיכל הלברשטם נעדרו מן ההצבעה", נכתב. "מי שניצל את הדבר היה ראש העירייה, שראה שיש רוב לאישור התקציב והאות ניתנה להצבעה שתוצאתיה למרבה הצער הפכו לברורות התקציב עבר ברוב, למגינת לב שומרי השבת ונוטרי קדושת ירושלים".

בעיתון יתד נאמן הקדישו את אוזן שמאל תחת הכותרת "צלם בהיכל! חרפה: עיריית ירושלים אישרה את תקציב הספורטק. הקמת המיתחם תהווה פירצה נוראה בפלטרין של מלך". העיתון גם פירסם שמות נציגים חרדים המצייתים לגדולי ישראל: "התבקשנו ע"י רבנים לפרסם את שמות הנציגים החרדיים שפעלו אמש בציות מוחלט עפ"י הוראת גדו"י והצביעו נגד הקמת ה'ספורטק': יוסי דייטש מ"מ רה"ע, ישראל קלרמן, יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכברגר, יוחנן ויצמן, צביקה כהן, מיכאל מלכיאלי, נחמניאל סבן ואשר מישאלי. השאר 'נעדרו' והעניקו את הרוב הדורש לראש העיר".

בעיתון 'המבשר' נכתב בעמוד הראשון בזמנו: "סערה מהחלטת ראש העיר. מ"מ רה"ע יוסי דייטש: ברקת שדוגל בהידברות רמס כל נסיון להגיע להבנה, אנו נמצא כל דרך אפשרית להערים קשיים ולמנוע את הקמת הפרויקט".

לעומת זאת בעיתון 'הפלס' שנציג המפלגה המזוהה עמו חיים אפשטיין נעדר מההצבעה, כתבו בעמוד הראשון כי "לאור עמידתה של סיעת בני תורה בעירייה מועצת עיריית ירושלים: הקמת המתחמים בעמק הארזים הותנתה בהתחייבות רשמית למניעת חילול שבת".

למרות צעקות העבר, כאמור, התוכנית אושרה היום בועדה המחוזית, למרות העובדה שהנציגים החרדים ידעו כי היא תעלה להצבעה בועדה.
ספורטק הצבעה אישור ירושלים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד