כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ליצמן, ברצינות איימת על המשטרה? • טור

דב אייכלר מתקשה להבין איך שר שאמור לפעול מלמעלה ולנווט - התייאש כל כך מהר ורץ להזעיק את עזרת בוחריו

ליצמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ליצמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

רגע לפני שנפתח במסע שכנוע למען הזכות שלנו להפגין השבת בכל הארץ נגד התעללות ראש עיריית ערד בתושבים וחילולי השבת בעיר, צריך ומותר לתהות בקול איך הגענו לזה.

לשאול את שר הבריאות יעקב ליצמן שכינס אתמול את אנשי לשכתו והכריז על שבת מפגן ארצי. כאן, באתר 'בחדרי חרדים', צוטט השר כאומר "שהמשטרה תבין שנעשה בלאגן". לא בטוח שהבנתי נכון. לא נשמע הגיוני שאמר את זה שר בממשלה שמממנת ואחראית על המשטרה. הממשלה היא הבוס.

בדיוק בנקודה הזאת אני רוצה להתעמק, אתה לא באמת יכול "להבעיר את השטח" ולהוציא את כל החרדים להפגין כאשר אתה שר בממשלה. חשוב שליצמן, למרות הלו"ז הצפוף של שר, יקח דקה בשקט להפנים את מעמדו. ראית מטוס אף 35? אז זה אתה. אתה ושאר חברי הממשלה. אם לא הם, ראש הממשלה היה יכול מקסימום להזמין פיצה לבית, לא מטוסים מארצות הברית. אתה מבין את גודל העוצמה?! (אזהרה: משחק מילים לפניכם) - אדיר!

ולכן, כאשר אתה אזרח ללא נציגות בכנסת, כמו העדה החרדית למשל, או לדוגמא הפלג הירושלמי, אתה יכול כל יום לצאת ולהפגין - וזה מה שהם באמת עושים. ו\או אם אתה אזרח עם נציגות בכנסת, אבל לא מרוצה מהממשלה שהורכבה על ידי החברים בה - אתה יכול לצאת ולהפגין. כמו שעשו החרדים כשהיו באופוזיציה בערך לפני שלוש שנים. גם אם יש לך נציגות בממשלה אבל אתה לא מרוצה מתפקודה, אתה רשאי להפגין. אם אתה מרוצה מתפקוד הממשלה בנושא אחד, אבל מתנגד לנושא אחר, עדיין, מותר לך לצאת להפגין. זו היא דמוקרטיה.

אבל כאשר אתה בעצמך שר הבריאות, בממשלה שאתה ושר הפנים (נציג חרדי) מחזיקים אותה, אי אפשר באמת להוציא את כל הבוחרים להפגין. זה בערך כמו שעובד שכיר יבקש מהבוס לעשות את העבודה. הם יצאו בעבר 'להפגין', לפני שנתיים, והצביעו לך. אתה עכשיו בממשלה, שר הבריאות של כל החולים פה בישראל - כולל אלו שעדיין בריאים, הרב אריה דרעי הוא שר הפנים, הוי אומר; הוא משלם לראש עיריית ערד משכורת.

יש הרבה מאוד דרכים שבהם אתם יכולים וצריכים לפעול כדי למנוע התעמרות בחרדים - לא רק בערד - בכל מקום. יתירה מכך, יש לכם גם דרכים למנוע חילולי שבת. כשהיה צריך, לפני חצי שנה, הופסקו עבודות הרכבת בשבת בתל אביב אודות לנציגים. בתל אביב!

בערד החלטת להרים ידיים להתייאש ולהוציא את כל החרדים להפגין? אם היית נשבר מנתניה, או אפילו לוד, אפשר היה להבין. אבל ערד?! אתה השר הכי פופולארי, מוערך ובכיר בממשלה הזאת. נגד מי אתה מפגין? באמת שאני מנסה להבין, כי זה כבר נראה מוזר.
ליצמן הפגנות ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד