כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

13 עצורי קרית גת יישארו יום נוסף במעצר

השופטת האריכה מעצר לחלק מהחשודים, אך גם על אלה שהורתה לשחרר - הטילה המשטרה עיכוב ביצוע עד מחר

הפגנה מול בית הרב הבלין לפני כחודשיים. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
הפגנה מול בית הרב הבלין לפני כחודשיים. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

בית משפט השלום באשקלון האריך היום (ג) את מעצרם של שני חשודים שנעצרו אתמול על ידי המשטרה בקרית גת - והחליט לשחרר את 11 העצורים הנוספים. אולם המשטרה הגישה עיכוב ביצוע, כך שהעצורים כולם יישארו בתאי המעצר עד למחר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסיבה לכך שנערכה אתמול הפגנה מול ביתו של הרב משה הבלין, היא בעקבות כך שאחד הנאשים בפרשה, שלמה זלמן ויספיש, נכנס ביום שישי למעצר עד תום ההליכים, זאת בעקבות החלטתו שלא להיות בשבת עם אזיק אלקטרוני.

העצורים הם: מנחם מנדל מושקוביץ, אברהם צבי לדרמן, עמרם מרגלית, יואל יאקאב, משה אריה שטרן, נפתלי צבי רוטשילד, יצחק פורגס, אברהם זליג פערזיכרטר, צבי הירש קסלר, רפאל אלימלך דוד הרשקוביץ, פנחס זורגר, משה אריה רוטשילד ושאול יחזאל וידר, תושבי ירושלים ובית שמש בגילאי 18-36.

לשאלת השופטת ענת חולתא מי הוא אברהם לדרמן, אף אחד מהעצורים לא הגיב אך אחד המנוכחים באולם הצביע עליו. מרגלית, הרשקוביץ ורוטשילד הזדהו. עו"ד ליאור רונן מהסנגוריה הציבורית אמר לשופטת כי חלק מהעצורים סירבו לשתף פעולה. בעקבות כך השופטת שאלה מי אינו מעוניין בייצוג ומשלא זכתה למענה - היא מינתה בעצמה את עו"ד רונן לייצגם.


הפגנות הסיקרקים בקרית גת לפני כחודשיים. צילום: יעקב לדרמן

במהלך הדיון, כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', שוטרים שהגיעו לפזר את ההפגנה הותקפו ודחפו אותם, לדברי נציג המשטרה השוטרים זיהו את כל 13 העצורים כמי שתקפו אותם. לטענתו של הרשקוביץ, הוא עזב את המקום ברגע שהתחיל הבלגן. אך כשהיה ברחוב הסמוך לבית הרב, "הגיע רכב נהוג על ידי אישה, שנהג בצורה פרועה והיו כמה אנשים חילוניים שהחזיקו אבנים ורצו לזרוק אותם, אז ברחתי משם".

נציג המשטרה אמר שאין לנהג האוטובוס (52) קשר לאירוע, מעבר לכך שהביא אותם לקרית גת. לטענתו, הזמינו הסעה לבר מצווה ורק כשהגיע לאסוף אותם התברר לו שמדובר בהפגנה - אולם, רכבו הוחרם על ידי המשטרה בגין קשירת קשר לביצוע עבירה פלילית. שניים נוספים, כבני 8 ו-12 שמדברים רק אידיש, היו בהפגנה אך סירבו להזדהות ושוחררו.

המשטרה ביקשה להאריך בשישה ימים את מעצרם של מושקוביץ, לדרמן, מרגלית, הרשקוביץ ורוטשילד, בחשד לביצוע עבירות של השלכת אבנים לעבר רכב נוסע, חבלה במזיד ברכב, תקיפת שוטר, קשירת קשר, התקהלות והתנהגות אסורה במקום ציבורי.

העסקן שמואל וייספייש שימש כמתרגם מיידיש לעברית ולהיפך, והוא הסכים יחד עם שניים נוספים לחתום על ערבות עבורם. השופטת התייחסה לאברהם צבי לדרמן ואמרה כי "קיימת תשתית ראייתית מבוססת הקושרת אותו לביצוע העבירות בנות מעצר של השלכת אבנים לעבר רכב נוסע וחבלה במזיד באותו רכב". אולם לא קיבלה לחלוטין את בקשת המשטרה והאריכה את מעצרו ביומיים עד ליום שישי.

לגבי העצורים מושקוביץ ומרגלית שלא שיתפו פעולה בחקירה האריכה השופטת את מעצרם ביממה אחת. לגבי הרשקוביץ ורוטשילד, שמסרו הסבר להימצאותם במקום וסיפרו שעזבו את הזירה ואת המקום עם תחילת המהומה ונענו להוראות השוטרים, החליטה השופטת לשחררם בתנאים של התחייבות עצמית בסך 2,500 ש"ח, הרחקה של 30 יום מקרית גת ואיסור יצירת קשר עם הרב הבלין וכן ערבות צד ג' בסך 3,500 ש"ח.

זורגר אף הוא שוחרר בתנאים מגבילים דומים, אך מעצרו של וידר הוארך ביממה עד למחר. העצורים שטרן, קסלר, רוטשילד, פורגס ופערזיכרטר, לגביהם קיימות ראיות ספציפיות הקושרות אותם להשלכת אבנים על רכב נוסע ופגיעה ברכבה של המתלוננת, שוחררו בתנאים מגבילים. יואל יאקאב, שנהגת הרכב הצביעה עליו שהוא זרק עליה אבנים, גם הוא שוחרר בתנאים.

כאמור, המשטרה הגישה עיכוב ביצוע על שחרורם של 11 המפגינים ששוחררו על ידי בית המשפט, בעקבות כך הם יישארו במעצר עד למחר. 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.
קרית גת הרב הבלין משטרת ישראל בית משפט הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד