כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

המחאה על חילול ביה"כ בערד: איפה יפגינו ומתי; המשטרה תתערב

לאחר 'כינוס החירום' בלשכת ליצמן, בו הוחלט על יציאה למחאה נרחבת בערים החרדיות "שהמשטרה תבין שעושים בלגן", והפגישה עם המפכ"ל, הערב נחשפים פרטים ראשונים על ארגון המחאות: מתי יפגינו, איפה והמעורבות הצפויה של המשטרה

המחאה על חילול ביה"כ בערד: איפה יפגינו ומתי; המשטרה תתערב

מחאות גור על ערד צפויות להתקיים, למרות פגישת ליצמן אלשיך: ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', ההפגנות המתוכננות במחאה על ביזוי קודשי בית הכנסת בערד נדחו מהשבת הקרובה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי המחאות ייצאו אל הפועל ככל הנראה רק בשבוע הבא, ביום חול. דחיית ההפגנות שתוכננו לשבת הקרובה מגיעה בעקבות קשיי מזג האוויר.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי לפחות בחמישה מקומות ברחבי הארץ תצא המחאה לרחובה של עיר. מיקומי היציאה למחאה שנסגרו בשלב זה הם בערים ירושלים, בני ברק ואשדוד. כאמור, המחאות צפויות להיערך בשני ערים נוספות, אך עניין זה טרם נסגר סופית.

כזכור, מוקדם יותר היום הסתיימה פגישת השר יעקב ליצמן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, בה סוכם כי המשטרה תיכנס לתמונה. "אני מתחייב שמקרה חמור כפי שאירע בערד לא יהיה שוב בעתיד", אמר אלשיך לליצמן.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי אלשיך הבהיר לליצמן כי שוטרים יוצבו בסמוך ל'בית כנסת המריבה' בשבתות וזאת בכדי למנוע מקרי פרובוקציה נוספים. כמו כן, אלשיך צפוי לפנות לראש העיר בן חמו ולבקש ממנו להוריד את מפלס המתיחות בעיר הדרומית.

כזכור, הבוקר פורסם ב"בחדרי חרדים" ראיון בלעדי עם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד שהבהיר באופן נחרץ שמפלגתו לא עומדת מאחורי הפרובוקציה וחילול בית הכנסת בערד. "נתתי הוראה ישירה - כל מי שיחלל שבת בבית הכנסת יעוף מ'יש עתיד' בו במקום. לא יהיה כזה דבר אצלנו, זו עלילה מרושעת. אם מישהו עבר על ההוראה הזאת, אני אומר לך, אני אעיף אותו מיד מ'יש עתיד'".

לפיד הוסיף, "לא ניתן יד לשום התנהגות ולשום דרך שמחללת בית הכנסת במדינת היהודים, זה מנוגד לעקרונותיה ולדעותיה של 'יש עתיד' ואדם שמתנהג כך לא יהיה ב'יש עתיד' אפילו שניה אחת".

לדבריו, "יש בערד דיון על תקציבים בין חסידות גור לבין ראש העיר, הדיון הזה הוא ויכוח שקורה בהרבה מקומות ואסור להפוך את זה למלחמה בין חרדים לחילונים, מפני שזה לא מלחמה בין חרדים לחילונים, אלא זה ויכוח על תקציבים".
יעקב ליצמן בית הכנסת בערד חסידות גור הפגנות רוני אלשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד