כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דרעי הטיח ברה"ע ערד: "רואה בך את האחראי לחילול בית הכנסת"

נראה שהשר ליצמן הצליח להפעיל את כל "התותחים הכבדים" בפרשת חילול ביה"כ בערד. ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר ש"ס אריה דרעי התערב בפרשה וערך שיחה מתוחה עם רה"ע: "לא יעלה על הדעת שיפריעו בבי"כ. אתה האחראי לזה" • פרסום ראשון

דרעי ובן חמו (פלאש 90)
דרעי ובן חמו (פלאש 90)

פרסום ראשון: שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי החליט להתערב בסאגה שפוקדת בימים אלו את העיר ערד. כך נודע ל"בחדרי חרדים". מתוקף תפקידו כשר הפנים שוחח הערב (שלישי) דרעי עם ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו, איש 'יש עתיד', זאת בעקבות ביזוי קודשי ישראל ובית הכנסת בשבת האחרונה, על רקע מאבק ראש העיר מול חסידי גור המקומיים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי דרעי היה נחרץ בשיחתו עם בן חמו. "לא יעלה על הדעת שמישהו יפריע בתוך בית כנסת. זה חילול השם. אני רואה בך האחראי לדבר הזה", הטיח דרעי בראש העיר שעומד בראש המאבק החילוני.

בנוסף, דרש דרעי מבן חמו להביא לסיום המאבק באופן מידי ולהרגיע את הרוחות. "אני דורש ממך להגביר אכיפה במקום ולהרגיע את הרוחות בעיר. המלחמות האלו מיותרות", הוסיף שר הפנים.

עם התערבותו של דרעי, נראה כי ליצמן הצליח להפעיל את כל "התותחים הכבדים" של הציבור החרדי במאבק, זאת לאחר "כינוס החירום" שנערך אמש, עליו פורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", אליו הגיעו גם נציגי "דגל התורה" בבני ברק ונציגים חרדים נוספים.

קודם לכן הבוקר, שיגר השר לשירותי דת דוד אזולאי מכתב חריף לשר לביטחון פנים גלעד ארדן בו הוא הזהיר כי אם לא ינקטו צעדים קשים כנגד הפורעים בערד – הרי שעלולות להיות תקריות מיותרות ויהיה מאוחר מידי. שר הדתות גינה את הפורעים וכינה אותם "נבערים מדעת מחרחרי ריב ומפיצי שטנה", וקרא לשר לבט"פ לנהוג באפס סובלנות למניעת הישנות מקרים מעין אלו.

"שומו שמים והזדעזעי ארץ על חילול הקודש כאשר קבוצת פורעים נבערים מדעת העזו לדרוך ברגל גסה על מפתן ׳בית מקדש מעט׳ הלא הוא בית הכנסת, ובעזות מצח שאין לה תקדים במדינת היהודים נכנסו וביזו את השכינה ובעטו בכל הקדוש לעם היהודי תוך פגיעה קשה ברגשותיהם של רוב העם היושב בציון", כתב אזולאי במכתבו.

"כשר הממונה על שירותי הדת ובין היתר על בניית בתי הכנסת ופריחתם, אני פונה אליך רגע לפני שיהיה מאוחר מידי ורגע לפני שתופעה פסולה זו תכה בנו במקומות נוספים לעשות לזה סוף אחת ולתמיד ויפה שעה אחת קודם. לנקוט באפס סובלנות ולפעול ביד קשה כנגד אותם פורעים מחרחרי ריב ומפיצי שטנה, למצות איתם את הדין עד תום בכדי למנוע הישנות מקרים מעין אלו מתוך דאגה ורצון לאחד את העם ולא להיפך", כתב לסיום.

יש לציין כי למרות הדברים, רבני העיר דווקא תומכים בראש העיר. כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", רב העיר ורבנים נוספים נועדו הערב עם ראש העיר והעניקו לו גיבוי. רב העיר, הרב יוסף אלבו, אמר בתום הפגישה ל"בחדרי חרדים": "חבל שבחסידות גור עושים מאבק פוליטי. חבל שהגענו למצב עגום שכזה. נקווה שהצדדים יגיעו להידברות והבנות".

קודם לכן הערב, פורסם ב"בחדרי חרדים" כי ההפגנות המתוכננות במחאה על ביזוי קודשי בית הכנסת בערד נדחו מהשבת הקרובה וכי הן ייצאו אל הפועל ככל הנראה רק בשבוע הבא, ביום חול. דחיית ההפגנות שתוכננו לשבת הקרובה מגיעה בעקבות קשיי מזג האוויר.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי לפחות בחמישה מקומות ברחבי הארץ תצא המחאה לרחובה של עיר. מיקומי היציאה למחאה שנסגרו בשלב זה הם בערים ירושלים, בני ברק ואשדוד. כאמור, המחאות צפויות להיערך בשני ערים נוספות, אך עניין זה טרם נסגר סופית.

כזכור, מוקדם יותר היום הסתיימה פגישת השר יעקב ליצמן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, בה סוכם כי המשטרה תיכנס לתמונה. "אני מתחייב שמקרה חמור כפי שאירע בערד לא יהיה שוב בעתיד", אמר אלשיך לליצמן.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי אלשיך הבהיר לליצמן כי שוטרים יוצבו בסמוך ל'בית כנסת המריבה' בשבתות וזאת בכדי למנוע מקרי פרובוקציה נוספים. כמו כן, אלשיך צפוי לפנות לראש העיר בן חמו ולבקש ממנו להוריד את מפלס המתיחות בעיר הדרומית.



כזכור, הבוקר פורסם ב"בחדרי חרדים" ראיון בלעדי עם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד שהבהיר באופן נחרץ שמפלגתו לא עומדת מאחורי הפרובוקציה וחילול בית הכנסת בערד. "נתתי הוראה ישירה - כל מי שיחלל שבת בבית הכנסת יעוף מ'יש עתיד' בו במקום. לא יהיה כזה דבר אצלנו, זו עלילה מרושעת. אם מישהו עבר על ההוראה הזאת, אני אומר לך, אני אעיף אותו מיד מ'יש עתיד'".

לפיד הוסיף, "לא ניתן יד לשום התנהגות ולשום דרך שמחללת בית הכנסת במדינת היהודים, זה מנוגד לעקרונותיה ולדעותיה של 'יש עתיד' ואדם שמתנהג כך לא יהיה ב'יש עתיד' אפילו שניה אחת".

לדבריו, "יש בערד דיון על תקציבים בין חסידות גור לבין ראש העיר, הדיון הזה הוא ויכוח שקורה בהרבה מקומות ואסור להפוך את זה למלחמה בין חרדים לחילונים, מפני שזה לא מלחמה בין חרדים לחילונים, אלא זה ויכוח על תקציבים".
אריה דרעי חילול בית הכנסת בערד יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד