י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחאת הצניעות בשערי הכנסת: טרכטנברג התפשט

מחאה רבתי של היועצים הפרלמנטריים בעקבות עיכוב יועצות בכניסה לכנסת, עקב "לבוש לא מוקפד"; טרכטנברג הוריד את חולצתו - והרשת חגגה

ח"כ טרכטנברג כשגופיה לגופו
ח"כ טרכטנברג כשגופיה לגופו

סערת הצניעות בכנסת: עשרות יועצות ויועצים פרלמנטריים הפגינו הבוקר (רביעי) בשער פולומבו בכניסה לבית הנבחרים, זאת לאחר שלטענתם לפחות לתשע יועצות לא אושרה כניסה לבניין בעקבות לבוש "לא מוקפד".

קודם לכן, ח"כ מנואל טרכטנברג שהיועצת שלו לא הורשה להיכנס פנימה - הסיר את חליפתו וחולצתו ונכנס למשכן כשגופיה לגופו.

מלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נמסר בתגובה כי "האירוע הבוקר הוא לא יותר מפרובוקציה מתוכננת שאינה מכבדת איש. למרות זאת, בניגוד לטענות ופרסומים שונים, למעט עוזרת פרלמנטרית אחת, לא נמנעה הבוקר אף כניסה של אף יועצת פרלמנטרית לכנסת. נשות ואנשי משמר הכנסת בכניסה עושים מלאכתם נאמנה על פי קוד לבוש הנהוג בכנסת מזה שנים, ושומרים על מכובדות בכניסה למשכן ועל כבוד הכנסת".

בעוד שרוב הח"כים תמכו בהפגנת היועצות, ח"כ יהודה גליק תקף אותן בטוויטר: "‏היום נוצף בידיעות מעוררות רחמים על המסכנות העומדות בחוץ כי הרשעים לא נותנים להן להיכנס לכנסת.
אז תזכרו שבדיוק בשביל הכותרת הזו הן עשו את זה".

על התיעוד של התפשטות טרכטנברג צייץ ח"כ יגאל גואטה: "‏אכן, תמונות קשות. יונית. כאן יגאל גואטה, חדשות ערוץ הקרקס". גם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג התערב במחאה וקרא בטוויטר ליו"ר הכנסת אדלשטיין להתערב - "קורא לך להתערב מידית, לפתוח את השער ולשים סוף למחזה האבסורד. הכנסת צריכה לחזור לעבוד".

ח"כ אופיר אקוניס תקף את טרכטנברג וכתב כי " את פרופ׳ עמנואל טרכטנברג אני מעריך ומכבד מאוד. למרות חילוקי הדעות הפוליטיים ועל אף אי ההסכמות במגוון נושאים. מה שעשה היום פרופ׳ טרכטנברג בכניסה לכנסת הוא מעשה מביש: לא מכובד. לא מכבד".
טרכטנברג מחאת הצניעות קוד לבוש כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד