כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הכנסת גילתה באיחור את מה שידע מנהל הסמינר

מחאת הצניעות בכנסת ישראל מזכירה למלי אברהם ימים רחוקים בשער הכניסה להיכל הסמינר, והיא משוחחת עם אחת מיוזמות המחאה כדי להבין: מה קרה עכשיו?

סמינר, פלאש90
סמינר, פלאש90



הם עומדים בכניסה, ובודקים כל אחת שנכנסת... שליחה הביתה בגלל אורך ורוחב חצאית, תגידו לי, היש דה ז'ה וו גדול מזה לבנות סמינר שכמותנו?

יותר מידי. זה פשוט יותר מידי מזכיר את הרב המנהל, שעומד עם מורה או שתיים בפתח הסמינר והם בוחנים כל חצאית וגרביון של כל נערה שנכנסת אל היכל התהילה, מבנה הסמינר. אם יש להן ספק לגבי האורך, הן מסתייעות בסרגל, ועל הדרך לעיתים מתגלה פשע נוסף כמו גרביים קצרות מידי, והילדה נשלחת אחר כבוד הביתה, עכשיו יש לגיטימציה לזה גם בכנסת ישראל.

אלא שבכנסת, המטרה והאישו אינם צניעות, אלא מכובדות.

באנגליה צריך להיכנס עם פאות מהמאה ה-16, אצלנו התקנון מחמיר פחות, והוא אך מבקש לבוא בצורה הולמת. לא זרוקה ולא בלתי מכבדת. בעבר נרשמו כמה וכמה נזיפות על הופעה כזו - בדרך כלל לגברים, שהגיעו עם חולצות טריקו, כפכפים ומכנס קצר שמתחתיו מבצבצות רגליים שעירות.

מחאת החצאית אשר בכותרות החלה בכך שחוק הלבוש ההולם בכנסת קיבל תפנית של "חידוד נהלים" לאחרונה: היועצת הפרלמנטרית שלא הורשתה להיכנס אתמול בבוקר, ונאלצה לשוב על עקבותיה ולהחליף בגדים, והמשיכה במחאת החצאיות היום.

כפי שהבטיחו אתמול, הגיעו המשתתפות במחאת החצאית לכנסת בשמלות ובחצאיות קצרות שאינן מתאימות לתקנון הכנסת. הן לא הוכנסו, כמובן.

יערה ישורון, פעילה חברתית, ומנהלת את פורם הנשים של 'הבית היהודי', מספרת: "ב-12 ביולי הגעתי לפגישה בכנסת, ולא הניחו לי להיכנס. תהיתי מדוע, והסבירו לי שהלבוש שלי אינו הולם את קוד הלבוש.

- מה לבשת?

"מכנס צנוע בתכלית ועליו חצאית".

מכיוון שסדרניות הכנסת אינן נחשדות בכך שהדת, האוסרת לבישת מכנסיים על אישה, מנחה אותן, מסתבר שמדובר במשהו אחר. לא כל כך ברור, אם לומר את האמת.

- קרתה לך פעם נוספת כזו?

"מעולם לא. אבל אני מכירה מישהי שלא נתנו לה להיכנס עם מכנס שלשת רבעים, ובאחרונה, גם עניין החצאיות הקצרות מידי".

איך יתפתח העניין? נמתין בסבלנות ונדע. בכל מקרה, נראה לנו שהמנהל של הסמינר עדיין יכול ללמד אותם כמה וכמה דברים.
מחאת צניעות כנסת טרכטנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד