כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הישיש בעל 'כיבוד אב ואם' נפטר במיתת נשיקה

ברוך דיין האמת: מנופה של חסידות תולדות אהרן נעקרה דמות ייחודית, חסיד ועובד השם שבמשך תשעים ושבע שנות חייו עבד את בוראו בתמימות מתוך קדושה וטהרה מופלגת, הרה"ח הישיש רבי יעקב פנחס פלדמן ז"ל, מי שהוציא את הספר 'כיבוד אם ואם'

רבי יעקב פנחס פלדמן ז"ל
רבי יעקב פנחס פלדמן ז"ל

ברוך דיין האמת: מנופה של חסידות תולדות אהרן נעקרה דמות ייחודית, חסיד ועובד השם שבמשך תשעים ושבע שנות חייו עבד את בוראו בתמימות מתוך קדושה וטהרה מופלגת, הרה"ח הישיש רבי יעקב פנחס פלדמן ז"ל.

בחייו היה רבי יעקב פנחס ז"ל ראש חבורה מיוחדת של עובדי השם בחסידות תולדות אהרן - חבורה שהחזיקה מעמד קרוב לשישים שנה. עד לשנה האחרונה עוד מסר שמועס'ן מלאים חיזוק ועבודה תובענית 'להתנזר ממותרות ולקדש עצמך במותר לך'. המנוח היה נאה דורש ונאה מקיים, כשהוא בעצמו גר ב'כוך' קטן בשכונת מאה שערים, דירה בת חדר אחד, בה גר במשך שנות חייו.

המנוח ז"ל היה מפורסם בספרו הידוע 'כיבוד אם ואם', שבזמנו היה ספר ראשון מסוגו בהלכות אלו.

פרק מיוחד בחייו היה דבקותו ברבותיו לבית תולדות אהרן. המנוח ז"ל עוד זכה להסתופף בצל רבו הקדוש בעל שומרי אמונים זי"ע, וזכה לשמשו בעבודת הקודש, דבר שכל ימי חייו הזכיר כזכות מיוחדת. כשנסתלק רבו הוא התבטל והתקשר לחתנו, הרבי מתולדות אהרן זי"ע ולא החסיר אף טיש או מאורע בצל רבו.

פרק נוסף בהתבטלות לאדמו"רים היה כשקיבל עליו את הנהגת האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א. בקשר מיוחד במינו הוא הראה התבטלות מיוחדת ובשנים האחרונות כשנחלש לא ויתר והגיע להתברך בכל ליל שבת ותמיד זירז את שומעי לקחו ונכדיו להידבק ברבי.

בשנים האחרונות נחלש, אבל נשאר בצלילות מדהימה עד יומו האחרון. ביום ראשון האחרון זכה לביקור מרבו האדמו"ר שליט"א. אתמול הוא נחלש עוד והלך לבדיקות, שם השיב את נשמתו הטהורה במיתת נשיקה.

ההלוויה התקיימה הלילה לאחר חצות מבית המדרש תולדות אהרן, כשרבו האדמו"ר נפרד ממנו בבכי בהטעימו ש"המנוח, שלא נהנה מהעולם הזה והתנזר מהנאה גשמית, בוודאי מקבל עכשיו שכרו ונהנה בעולם הבא. אבל אנו, מי יתן לנו תמורתו. אדם שהיה דוגמה מהלכת של עובד השם נעקר מתוכנו ובוודאי המנוח ישמש כשליח ציבור עבור הקהילה ועבור כל כלל ישראל להעתיר לפני בורא עולם על כל הישועות אמן".

למרות הגשם העז, ההלוויה המשיכה רגלית עד הר הזיתים. הוא נטמן בחלקת תולדות אהרן סמוך ונראה לרבותיו בעל השומרי אמונים והרבי מתולדות אהרן זי"ע.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
יעקב פנחס פלדמן כיבוד אב ואם ישיש תולדות אהרן עובד השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד