י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שטרן פוער את פיו נגד הרש"ל: "אני מזלזל בו, אבא שלו מתהפך בקבר"

חוצפה ובושה בכנסת ישראל • ח"כ אלעזר שטרן מ"יש עתיד" פער את פיו נגד הראשל"צ הגר"י יוסף: "אני מזלזל ברב הראשי שפוסל התרה של עגונה. הרב עובדיה מתהפך בקברו" • ש"ס בתגובה חריפה: "חצוף מחוצף. של נעליך, פה מטונף"• כל הפרטים

(צילום: יעקב כהן)
(צילום: יעקב כהן)

חוצפה ובושה בכנסת ישראל • ח"כ אלעזר שטרן מ"יש עתיד" פער את פיו נגד הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף במליאת הכנסת.

"הרבנות הראשית הפכה את התינוקות של יוצאי אתיופיה לבובות ניסיון" אמר שטרן. "על מה שש"ס קמה על עוול ואפליה, זה מה עושים היום ליהדות אתיופיה והארץ שקטה".

לדבריו, "מאז שהבית היהודי הוא הבית החרד"לי כל הנושא של מדינה יהודית לא מעניין אותם. לציבור במדינת ישראל נמאס מהיהדות שמיוצגת בבניין הזה והם אומרים את דברם ברגליים. הם לא מתחתנים ברבנות".



שטרן פנה לשר הדתות דוד אזולאי: "אני שואל את השר אזולאי, אולי על הנכדים שלך יתאמנו? אולי על הנכדים של שרי הממשלה? אם אני אדע שמוהל של נכד שלי התאמן על תינוקות של יוצאי אתיופיה, אני מעדיף שלא יעשו לו ברית מילה, זו היהדות שלי".

כאן עבר שטרן להתקפה ישירה, בוטה ומכוערת נגד הראשון לציון: "הרב הראשי שהוא לא דיין הופך פסק דין שהתיר עגונה, אני מזלזל ברב הראשי שפוסל התרה של עגונה, הרב עובדיה מתהפך בקברו על ההתעללות בעגונות".

שר הדתות דוד אזולאי מחה על הדברים: "אני רוצה למחות על דברי הבלע נגד הרב הראשי. כאשר שמעתי על המקרה של אותו מוהל, מיד דרשתי להשעות אותו מעבודתו. הוועדה שבדקה את הנושא עדיין לא סיימה את עבודתה וחבל שח"כ שטרן דואג להוציא הדלפות מתוך הוועדה.

"אותו מוהל התבטא בצורה מכוערת שאני גיניתי אותה בכל דרך. הרבנות הראשית סבורה שאין צורך חקיקתי להסדרת הנושא. מדובר במספרים בודדים של סיבוכים מתוך 65 אלף בריתות בשנה".

אזולאי תקף את שטרן: "אתה אומר את הדברים בכדי להצדיק את קיומך ברשימת יש עתיד, לאורך כל הדרך. אתה מדברים דברים שהם אינם אמת. אתה דמגוג שאומר דברים שלא יודע. אני לא מתכוון לעבור על זה לסדר היום".

סיעת ש"ס הוציאה תגובה חריפה במיוחד לדברים המזעזעים של שטרן: "חצוף ומחוצף! של נעלך מעל רגליך כשאתה פוער פה מטונף נגד מרן הראשל"צ. מה הנך מבין בהלכה ובדיינות? אתה רחוק שנות אור מעולמה של ההלכה האמיתית. אנחנו מוחים בתוקף נגד הדברים החמורים והמבזים שהשמעת מעל דוכן הכנסת ומצפים מכל מי שכבוד הרבנות בישראל יקר לו להשמיע קול מחאה".
אלעזר שטרן הרב יצחק יוסף דוד אזולאי הרבנות הראשית מוהל האתיופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד