י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"ניוזוויק": טורקיה עצרה שותף עסקי של טראמפ בניסיון לסחוט את הנשיא הנבחר

לפי התחקיר, טורקיה עצרה בכיר בקבוצת דוגאן שבונה את מגדלי טראמפ באיסטנבול. ארדואן מעוניין ללחוץ על טראמפ שיסגיר לידיו את מי שעומד, לטענתו, מאחורי ניסיון ההפיכה בטורקיה השנה

  • י"ד כסלו התשע"ז
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס



איש עסקים בכיר עם קשרים הדוקים לנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, נעצר בטורקיה כדי שהמדינה תוכל להשתמש במעצרו במקרה הצורך, במשא ומתן שלה מול טראמפ – כך נטען בתחקיר של "ניוזוויק".

ברברוס מוראטולו, מנהל בכיר בדוגאן הולדינגס, נעצר ב-1 בדצמבר בהאשמות קלושות, לפי תחקיר שערך העיתונאי קורט איכנוולד. דוגאן הוא אחד הקונגלומרטים התעשייתיים הגדולים בטורקיה, ופועל בתחומי האנרגיה, המדיה, הסחר, הביטוח והתיירות. בין השאר בנה הקונגלומרט שני בניינים, טראמפ טווארס, באיסטנבול.

החברה של טראמפ קיבלה תשלום של עד 10 מיליון דולר מהיזמים מאז 2014 כדי לשים את שמו על הבניינים – אחד מהם נועד למגורים, והשני למשרדים. בשיחת טלפון עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, יום לאחר בחירתו של טראמפ, הזכיר הנשיא הנבחר את שמו של מוראטולו, שנעצר זמן קצר לאחר מכן – לפי שדרנית הטלוויזיה רייצ'ל מדו, שפירסמה את הסיפור רגע לפני שהמגזין יצא.

הטענה היא שטורקיה התכוונה להשתמש במעצרו של מוראטולו כדי שיהיה לה קלף כאשר היא דנה עם ארה"ב בהסגרתו של האימאם פתהוללה גולן, שהואשם על ידי ארדואן בכך שעמד מאחורי ניסיון ההפיכה נגדו מוקדם יותר השנה. גולן מכחיש את הדברים.

גולן, שהיה בעבר מקורב לארדואן, חי כיום בארה"ב, שסירבה להסגיר אותו לידי טורקיה למרות בקשות חוזרות ונשנות. מוראטולו נעצר בבירת טורקיה אנקרה בעקבות קשר לחקירה של תומכיו של גולן, כך דווח. קבוצת דוגאן אמרה בעבר כי "זה ברור שאין שום קשר הין הקבוצה שלנו להתארגנות הלא חוקית הזו".

כעת טוען "ניוזוויק" כי אם ממשלתו של ארדואן "תפעיל יותר לחץ על החברה שמשלמת מיליונים של דולרים לטראמפ ולילדיו, תזרים ההכנסות מהמגדלים באיסטנבול עלול להסתיים".
ארדואן דונלד טראמפ טורקיה ניוזוויק ברברוס מוראטולו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד