כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ליצמן זועם: "המאבק בערד - לא פוליטי; סבא שלכם היה רוצה שתעשו כך?" • צפו

סערת חילול בית הכנסת בערד הגיעה לכנסת. ליצמן תקף במליאה את ראש העיר ניסן בן חמו: "המאבק לא פוליטי. שמעתי שהוא אמר בתקשורת שטויות ושקרים. כל מי שמתנגד לבי"כ יאסוף מחר 20 איש שיכנסו עם פלאפונים. סבא שלכם ככה רצה שתעשו?" • צפו

ליצמן זועם: "המאבק בערד - לא פוליטי; סבא שלכם היה רוצה שתעשו כך?" • צפו
מרים אלסטר, פלאש 90

סערת חילול בית הכנסת בערד הגיעה לכנסת: כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", ח"כ ישראל אייכלר הגיש היום (רביעי) הצעה דחופה לסדר בעקבות ביזיון בית הכנסת בעיר ערד.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מי שהיה אמור להשיב על ההצעה לסדר הוא השר לביטחון פנים, אולם הוא התחמק מלהגיב ולא הופיע במליאה. במקומו עלה השר לשירותי דת דוד אזולאי שאמר בתגובה כי "נפגשתי עם השר לביטחון פנים ושאלתי אותו איפה המשטרה למה הפורעים לא נעצרים, אני רוצה מעשים לא דיבורים".

אזולאי סיפר: "פניתי לראש העיר הנוכחי שיעשה עירוב בעיר והוא לא עשה, על איש כזה הכל אפשרי".

(צילום: איתמר זינגר, בחדרי חרדים)

לאחר מכן עלה לדוכן שר הבריאות יעקב ליצמן, שתקף בחריפות את ראש העיר ניסן בן חמו: "מה שקרה בערד הוא לא מאבק פוליטי. שמעתי את ראש העיר מדבר בתקשורת שקרים ושטויות. מה שקרה בליל שבת בערד, מחר זה יהיה בחדרה, בגדרה ובקרית יובל בירושלים. כל מי שמתנגד לבית הכנסת יאסוף מחר 20 איש ויכנסו עם פלאפונים לבית הכנסת. סבא שלכם ככה רצה שתעשו?".

ליצמן הוסיף, "מאיר כהן, אתה היית ראש העיר בדימונה, אתה יודע ממקור הראשון שראש העיר אמר לי ש'אני לא רוצה חרדים בערד', אתה יודע שזה אמת. אתה יודע שבסוכות האחרון ראש העיר הזה הוציא צווי הריסה נגד סוכות. השופטים נתנו צו הריסה ל-15 יום, הם יותר חכמים ממנו, בא היועץ המשפטי של העיר ואמר על בית הכנסת שזה סכנת שלום הציבור. יש לי את המכתב כאן בכיס".

למרות שליצמן הדגיש כי המאבק אינו פוליטי, הוא לא מנע מלדבר על נושאים נוספים בהם יש התנגשות בין ראש העיר לחסידות גור. "לא נדבר על כיתות חינוך שהוא לא נותן לנו. הוא לא רצה לתת גני ילדים אבל במשרד החינוך הכריחו אותו ויש לו 17 גני ילדים ריקים" אמר ליצמן. "אין לו מה לעשות איתם, הוא מכניס שטויות וכל מיני מוזיקה - העיקר לא לתת לחסידי גור".

ליצמן הוסיף, "לא מגיע לילד וילדה בת 4 גן ילדים? אנחנו נמצאים בסדום ועמורה? 1,200 משפחות יש לנו שם, לא מגיע להם חינוך? בלי המשפחות האלו זה היה עיר הבירה של הסודנים. זה השכר שקיבלנו? באמצע התפילה נשים וגברים הגיעו עם הסעות מאורגנות".

"אפשר לומר עד מחרתיים שזה לא מגיע מיש עתיד. אבל היו שם שני חברי מועצה. אני אביא לכם תמונה. פוליטיקה תעשו איתי ועם אייכלר, תתקעו בי כמה שאתם רוצים, אבל לא עם ילדים ולא באמצע התפילה".

לסיום אמר ליצמן: "אני מבקש להעמיד את זה לסדר יום. זה לא עניין של ערד. קרה דבר בישראל. להיכנס באמצע התפילה לבית הכנסת ולהפריע. זה טאבו בית הכנסת. מחר זה יהיה במקום אחר".
יעקב ליצמן חילול בית הכנסת בערד ניסן בן חמו ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד