כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

רבה של ערד: "חילול בית הכנסת לא פוליטי - חייב להיפסק מיד"

רבה של ערד, הרב יוסף אלבו, הוציא מכתב בו הוא מוקיע את חילול בית הכנסת של חסידות גור בעיר: "צריך להפריד בין חילול בית הכנסת לעניינים אחרים. זה חייב להיפסק מיד" • אתמול אמר הרב ל"בחדרי חרדים": "זה מאבק פוליטי"

הרב אלבו בפגישה עם ראש העיר, אמש
הרב אלבו בפגישה עם ראש העיר, אמש

הסערה סביב חילול בית הכנסת בערד: רב העיר, הרב יוסף אלבו, הוציא מכתב מיוחד בו הוא מוקיע את חילול בית הכנסת ומכחיש כי נתן גיבוי לראש העיר בנושא.

במכתב כותב הרב: "עגמה נפשי על דבר שמועה ששמעתי כי אומרים בשמי שבאתי להעניק תמיכה לראש העיר על אודות סיפור ההתנכלויות וההתפרעויות למתפללי בית הכנסת המרכזי האשכנזי בערד וכאילו אמרתי שזה עניין פוליטי של חסידי גור.

"חלילה מלומר כך וההיפך הוא הנכון - חילול בית הכנסת וההפרעה למתפללים בשבת תוך כדי חילול בית הכנסת אינו עניין פוליטי, זה עניין הלכתי מובהק ובשום פנים ואופן אין לעשות כן".



הרב הוסיף, "מחאתם של מתפללי בית הכנסת הנובעת מחרדת הקודש ומיראת שמיים צרופה, וזו דרישתי ואין קשר לעניין חילול בית הכנסת, שחייב להיפסק מיד, לכל שאר הדברים הנידונים. כל מגמתנו בעיר היא להרבות כבוד שמיים, להגדיל תורה ולהפיץ יראת שמיים".

כזכור, אמש נועד הרב, יחד עם רבנים נוספים, עם ראש העיר ניסן בן חמו. בתום הפגישה אמר הרב ל"בחדרי חרדים": "חבל שבחסידות גור עושים מאבק פוליטי. חבל שהגענו למצב עגום שכזה. נקווה שהצדדים יגיעו להידברות והבנות".



חילול בית הכנסת בערד הרב יוסף אלבו ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד