י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

אחרי 16 שנה - גם לכם מגיעה חופשה

אחרי 16 שנות נישואין, רגע האמת הגיע: לנו, מוטי ואסתי, תהיה סוף סוף, חופשה משפחתית

צילום: גילי יערי
צילום: גילי יערי



זה היה יום חמישי. הבנות נכנסו הביתה בצהלות שמחה, תעודות בידיהן ומתנות רבות לקראת החופשה הגדולה. המשמעות היא שבעוד כחודש, גם הבנים יוצאים לחופש, ורגע האמת הגיע. הבטתי על מוטי, הוא הביט עלי בחזרה, ולרגע הרגשנו כמו זוג צעיר שמתלהב מתוכנית שהגה. לנו, מוטי ואסתי, תהיה חופשה משפחתית אחרי 16 שנות נישואין.

בשנה הראשונה לנישואין הבנתי שהקטע של חיסכון אצל מוטי הוא לא קטע חזק. זה לא השפיע דרמטית על חיי היום יום, אלא התבטא בעיקר כשרצינו לחסוך לטובת משהו גדול יותר, למשל חופש, או אפילו קניית רהיט לבית. מוטי אברך כולל מאז ומעולם וכך גם התעקשתי מצדי שיישאר. אני עובדת בהוראה ומשלימה בערב שיעורים פרטיים. שנינו עושים הכל על מנת לכלכל את ששת ילדינו, ולממן את הדירה בביתר עלית. משפחה אברכית הכי סטנדרטית שאמנם לא רעבים לפת לחם, אבל אם אני צריכה עכשיו טיפול שיניים חריג – אין לי מהיכן להוציא את הסכום הזה.

כשהילדים גדלו קצת הבנתי שאני מאוד רוצה נופש משפחתי - אך מדי שנה התעוררתי ממנו באותו מקום, באותו בית ובאותה עיר. בארבע שנים האחרונות אני מטפטפת למוטי על חיסכון לנופש. שנה שעברה, אחרי שיחה ממש רגישה בנושא, הוא הבטיח לי לעשות כל מאמץ כדי לחסוך. "אל תדאגי", הוא אמר. "אני מבטיח. במקום חיסכון ביתי שממנו הייתי שולף כל פעם שנתקעתי, מבלי לשים לב, עוד מאה שקלים, אני אפתח תוכנית חיסכון בנקאית ותהיה הוראת קבע מסודרת. בכל חודש ייכנס לשם אוטומטית הסכום שאנקוב בו מראש, ולא אוכל לגעת בו עד סוף השנה, וכך נוכל לצאת לנופש". אני, כדי להוכיח את האמון והעידוד, לא פקפקתי בו כלל. מדי פעם רמזתי לו אולי במילה או שתיים, והוא תמיד הרגיע אותי, אני פותח את התוכנית, אל תדאגי.

אחסוך מכם תיאור של עוגמת נפש, אך זה היה די צפוי. מוטי פתח את התוכנית, אם כי לא עשה הוראת קבע. מדי פעם העביר לשם סכום כסף אחרי קבלת המשכורת - ואנחנו לא יכולנו להרשות לעצמנו חופשה, אבל לפחות קניתי ארון חדש שהיה ממש נדרש לחדר הבנות – הסכום שמוטי הצליח לחסוך הספיק בדיוק לארון.

הוא הרגיש את האכזבה. "לשנה הבאה", כך אמר לי בקול שקט, "תהיה לנו חופשה משפחתית בבין הזמנים". יום אחד הוא חזר הביתה עם לפטופ. "מה זה ולמה זה"? תהיתי בקול. "תסמכי עלי", הוא ענה בטון מלא חשיבות. "כשנצא לחופש – אחזיר את הלפטופ, הוא לא שלי פרטי".
הצצתי מאחורי גבו וראיתי אותו נכנס לאתר של הבנק שלנו. אני אדם פשוט אבל יודעת מה הטכנולוגיה מציעה לנו. כמה דקות לאחר מכן היתה הוראת קבע לחיסכון באתר של הבנק.

השתדלתי לא לפתח תקוות גדולות מדי, אם כי עקבתי. בחודש הבא, כשהגיעה המשכורת מה'כולל', מוטי שלף את הלפטופ מהארון, נכנס לאתר הבנק והגדיל את סכום ההפקדה לתוכנית החיסכון.
התברר שזו היתה המלצה של חבר מהכולל, שהצליח כך בביתו הפרטי, והסכים אף לתת לנו את הלפטופ למשך התקופה הקרובה.

והנה אנחנו כאן. תחילת החופש הגדול, כמעט חודש לפני תשעה באב – בין הזמנים, עם סכום כסף מספיק לחופשה משפחתית, מתחילים לספור את הימים, ובעיקר מרגישים מאושרים. זו תהיה החופשה הראשונה שלנו כמשפחה, והיא תהיה הפרויקט המשמעותי הראשון שלנו – והלוואי שלא האחרון.

מוגש על בנק הפועלים:

סדרת טורים זו מוגשת לכם כחומר למחשבה ע"י בנק הפועלים, המאפשר לכם לחסוך טרחה וזמן ששווה כסף, כי כשאתם מנהלים את חשבון הבנק מהאתר – אתם תמיד ראשונים בתור!

לאתר בנק הפועלים לחצו כאן
בנק הפועלים חופשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד