כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אייכלר: "חסידי גור הצילו את ערד"

חבר הכנסת ישראל אייכלר, התייחס למהומות בערד מעל בימת הכנסת: "את ערד הצילו חסידי גור. הם תרמו לפיתוח העיר והקימו חדר מיון קדמי ומכון דיאליזה לחולים"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

מהומות ערד. ח"כ ישראל אייכלר התייחס היום (ד) במליאת הכנסת לחילול בית הכנסת בערד.

"נבלה נעשתה בישראל", אמר האייכלר, "כאשר באו אנשים לבית הכנסת בערד בשבת לא כדי להתפלל אלא כדי לחלל את קדושת השבת ואת קדושת בית הכנסת.

"הפכו את בית הכנסת להפגנת שנאה, כמו שעושות נשות הכותל לכותל המערבי. מה שהתחיל בכותל והגיע לערד, עלול להפוך לתופעה בכל השכונות והערים, בהם ראשי הערים אינם רוצים חרדים. שימו לב למה שקורה במדינות השכנות ותבינו מה הסכנה שבהפיכת מאבקים פוליטיים, למלחמות דת.

"ערד היא רק דוגמה למאבק של ראשי ערים שונים שאינם רוצים משפחות עם ילדים. לפני עשרים שנה נבנו בארץ 17,000 דירות בנות שלשה חדרים. בשנת 2015 נבנו בכל הארץ רק 3000 דירות. יש כאן מאבק של ראשי ערים נגד משפחות עניות וברוכות ילדים. עכשיו הם מעבירים את המאבק האנטי חרדי לבתי הכנסת ומבעירים את הרחובות.

"את ערד הצילו חסידי גור ותרמו לפיתוח העיר והקימו חדר מיון קדמי ומכון דיאליזה לחולים. השר הרב יעקב ליצמן היה ראש הלוחמים נגד הכריה של חומרים מסוכנים בשדה בהריר והציל את איכות האויר לכל תושבי ערד. היתה ראש עיר בערד ח"כ פלסקוב, שלא ייצגה מפלגה דתית והחרדים לא קיבלו את המגיע להם, אבל היא פעלה בשיתוף פעולה עם החרדים לטובת כלל התושבים.

"היום הגיע ראש עיר מ"יש עתיד" שנבחר על גל אנטי חרדי וישב עם נציגי החרדים להסכם קואליציוני שעלה על שרטון. השר הרב יעקב ליצמן ישב אתו ובקש לסכם שגם אם ישבו באופוזיציה, העיריה תתן את צרכי החינוך ובתי הכנסת לציבור. ראש העיר אמר לו בזו הלשון:" אני מוכן לתת לאלה שגרים כבר בערד. ובתנאי שלא יגיעו חרדים נוספים לעיר. אינני רוצה חרדים חדשים בערד.

"ראש עיר שהיה אומר שאינו רוצה ערבים או אתיופים או רוסים שיבואו לגור בעירו, היה נתפס כגזען ואיש מהם לא מעיז לומר זאת. יתר על כן, כאשר ניסה הרב ליצמן להגיע להסדר עם ראש העיר מ"יש עתיד" הודיע יאיר לפיד לעוזרו של שר הבריאות: "פוצצתי את ההסכם עם הבוס שלך". זאת אינה מלחמה פוליטית, זאת מלחמה נגד האזרחים החרדים בערד ויש לה השלכות לכל רחבי הארץ. כי בכל מקום יש אנשים שאינם רוצים חרדים.

"לפני כארבעים שנה באנו חסידי בעלזא וחסידי גור לאשדוד. ראשי העיר שמחו על החיזוק של העיר שהיתה אז במצב קשה. אחר כך גם הגיעו האוכלוסיה הרוסית ואיש מבני העדות האחרות שאיכלסו לפני כן את העיר, לא העזו להתנגד למתן כל השירותים העירוניים גם לחרדים וגם לרוסים. אין שום סיבה למלחמה בין אזרחים, גם אם הם בני עדות ואמונות שונות. מה שקרה בערד, היא סכנה לכל ערי הארץ ואסור לתת לה להתפתח. יש להפסיק את הרדיפה נגד הציבור החרדי בערד ואת הדרת החרדים בשאר ערי הארץ".
ערד אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד