י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חייל חרדי נשלח לכלא בגלל זקן

חייל חרדי המשרת בבסיס תל נוף, יושב כבר שלושה חודשים בכלא הצבאי* הסיבה ערק מצה"ל בכדי לא לגלח את זקנו ח"כ מרגי: "יש פה מסר - צה"ל לא יאפשר לכם לקיים אורח חיים חרדי"

אילוסטרציה. צילום: אבי סולטן, פלאש90 (אין קשר בין המצולם לכתבה)
אילוסטרציה. צילום: אבי סולטן, פלאש90 (אין קשר בין המצולם לכתבה)

סערת הזקן בצה"ל לא יורדת מסדר היום: השבוע נחשף על ידי כתב הדתות של ערוץ 2 יאיר שרקי שבצה"ל יחשבו מסלול מחדש בנושא גידול הזקנים. אלא שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ובכלא 4 יושב מזה שלושה חודשים, חייל חרדי בשל סירובו לגלח את זקנו.

"רב הבסיס העיד שהוא מתפלל איתו מידי יום שחרית ומנחה בבית הכנסת, אבל הקצין לא התחשב בכך" סיפר אחיו, והוסיף כי הרבצ"ר לשעבר רפי פרץ המכיר אישית את המשפחה, גם העיד על כך, אך לא עשה דבר. כרמלה מנשה גם הוסיפה כי: "ביצעתי תחקיר, הוא חייל חרדי".

החייל החרדי בשם אמיתי גוייס לחיל האויר. הוא שירת בבסיס תל נוף שם החליט מפקד האגף לשלול את כל הפטורים מגילוח זקן. מדובר בחייל שהתגייס לצה"ל למרות התנגדות המשפחה ומשכך משפחתו ניתקה איתו קשר. בצה"ל הכירו בחייל כחייל בודד והוא זכה לסיוע ממשרד הביטחון.

אחיו של החייל סיפר על השתלשלות העניינים: "אחי התגייס לצה"ל עם זקן קיבל את הפטור מגילוח הזקן ושירת בבסיס עם זקן תקופה ארוכה. עד שיום אחד הגיע סא"ל רועי אשורי והחליט לשלול את ההיתרים שהיו לחיילים החרדים. רב הבסיס המליץ על היתר מטעמי דת. הרב אמר לי שהוא מכיר את אחי והוא מתפלל איתו בבית הכנסת של הבסיס שחרית ומנחה מידי יום. אלא שהמפקד שלו אמר לו שהרב של הבסיס לא קובע, והוא לא מקבל את המלצתו", סיפר האח.

משסירב לגלח את זקנו הוא נשפט לשבוע ריתוק בבסיס ולאחר מכן הובהר לו שהוא יישפט לתקופת מאסר בגין סירוב פקודה. משכך החייל החליט לעזוב את הבסיס למשך כ-90 יום ולאחר מכן הסגיר את עצמו. מאז, הוא נמצא בכלא 4 שם מעצרו מוארך מעת לעת, כאשר הוא נמצא כבר כשלושה חודשים בכלא הצבאי.

כרמלה מנשה כתבת רשת ב' שחשפה את הסיפור פנתה לגורמי צה"ל בתוכנית 'עולים על ב' עם כרמלה מנשה' היא קיימה ראיון עם אחיו של החייל. לדבריו, הסיבה בגינה הוחלט שהחייל אינו חרדי, בשל תמונתו שוחה בים. "החליטו לפי התמונה שהוא לא חרדי. "ראיתי את התמונה" אמר, "זה צולם בחוף נפרד. הוא היה אמור להיות עם טלית ותפילין? פנינו גם לרבצ"ר רפי פרץ שאמר שהוא מכיר את המשפחה ולא הבין למה לא אישרו לו גידול זקן".

סיפורו של החייל הגיע היום (ד) לח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך שהגיב: "מעשים מהסוג הזה מעבירים מסר ברור למגזר החרדי צה"ל מבקש לשנות את חזותכם החיצונית ולא יאפשר לכם לקיים אורח חיים חרדי גם במסגרות המיועדות לחרדים. בכוונתי לפנות לשר הביטחון על מנת שיתערב בדחיפות בנושא ויביא לפתרון את המקרה העגום".

הפרקליטות הצבאית דורשת לגזור עליו 240 יום מעצר. "ביצעתי תחקיר, בדקתי, הוא חייל חרדי" אמרה כרמלה מנשה.
זקן צהל חייל חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד