כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ב'יש עתיד' ממשיכים: הפגנה בערד גם השבת

עופר ארצי, ראש מטה יש עתיד בעיר, קורא היום לתושבי ערד, להגיע להפגנה שתיערך בשבת הקרובה, בבית הכנסת המרכזי

בית הכנסת בערד
בית הכנסת בערד

בניגוד להכחשות 'יש עתיד' ממשיכה להתסיס את ערד. עופר ארצי חבר מועצת ערד וראש מטה יש עתיד בעיר, קורא היום (ד') לתושבי ערד, להגיע להפגנה שתיערך בשבת הקרובה, בבית הכנסת המרכזי בערד.

בהודעה שפרסם ארצי בחשבון הפייסבוק שלו כתב: ״תושבים וחברים יקרים. אין ספק כי תקופה זו הינה תקופה לא פשוטה המתבטאת במאבק על הציביון העירוני כפי שיהיה בעתיד. אין זה יכול להיות מאבק יחידים על עירנו ערד אלא חייב להיות מאבק של כלל התושבים אשר לטעמם יש להאבק במאבק זה״.

בהמשך ההודעה קורא ארצי לתושבי ערד לבוא להפגנה שתיערך בשבת הקרובה: ״אני קורא לכם להגיע ביום שישי זה ה-16/12/16 בשעה 16:00 לבית הכנסת האשכנזי ולתמוך בתהליך להשבת הצביון העירוני כפי שהיה בעבר וכפי שרובנו רוצים שיהיה. הגיע הזמן לשמור על ערד שלנו״. כתב ארצי בדף הפייסבוק שלו.

עם זאת הינו חוזר ומדגיש: "נגיע לאזור בית הכנסת להפגנת נוכחות נטו. ללא כל הפרעה לתפילה חלילה וללא כל הפרעה לסדר הציבורי".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בשבת שעברה התרחש עימות חילונים-חסידים סמוך ובבית הכנסת בערד. על פי הדיווח בליל שבת הגיעו כמה עשרות תושבים, וחיללו את קדושת בית הכנסת והשבת, הפעם בצורה מחפירה. העדויות מהמקום הן שהמפגינים נכנסו להיכל התפילה גלויי ראש, עם סלולרים ומצלמות מופעלות, שוחחו בטלפונים ושיבשו את מהלך התפילה.

מדובר בעימות אשר נמשך לאורך תקופה, מאז זכה בבחירות ראש העיר הנוכחי מטעם 'יש עתיד' ניסן בן חמו. היחס מאז כניסתו לתפקיד, לתושביה החרדים, בעיקר אלו מחסידי גור, הפך קשה מאוד. גם מעורבות השר ליצמן לא סייעה וראש העיר מקשיח פעם אחר פעם את עמדותיו.

לעומת דבריו אלו, החסידים בערד מעידים כי בחודשים האחרונים החלו להתקיים מידי שבת פרובוקציות "חוקיות" בעיר. שיירות רכבים, כרוזים והתאספות של חילונים בערבוביה סמוך לבית הכנסת. כשמספר פעמים אף דווח כי נכנסו פנימה אל תוך בית הכנסת. השבת, הדיווחים מעידים על החרפת החוצפה בחילול הקודש ופגיעה ברגשות המתפללים.
ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד