י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אלעזר שטרן מתעקש: "אני מזלזל ברב שגוזל התרה של עגונה"

ח"כ אלעזר שטרן בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' - על רקע השתלחותו בראשון לציון הגר"י יוסף • חוזר ואומר: "בעניין הזה אני מזלזל, אבל אין לי כוונה לפגוע בראש"ל" • "אני לא איש הלכה אבל כל הנושא הזה אינו דיון על הלכה" • צפו בראיון וידאו

אלעזר שטרן מתעקש: "אני מזלזל ברב שגוזל התרה של עגונה"
גרודקה

בעקבות הדברים החמורים שאמר היום (רביעי) ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' במליאת הכנסת נגד הראשל"צ הגר"י יוסף, בהם: "אני מזלזל ברב הראשי", "בחדרי חרדים" קיים ראיון וידאו בלעדי עם שטרן - במטרה לברר האם הוא חוזר בו מדבריו ומה הסיבה שהביאה אותו להתיר את חרצובות לשונו.



-לפני כמה שעות דיברת נגד הראשון לציון הרב יצחק יוסף, זלזלת בו, אמרת שאביו מתהפך בקבר, ויצאו עליך בש"ס ולא רק בש"ס במתקפה חריפה, האם אתה עומד מאחורי הדברים שאמרת?

"בתנאי שיקשיבו טוב למה שאמרתי, אני אמרתי שם יותר מפעם אחת, כששאל אותי ח"כ ועקנין אם אני מזלזל, הוא חשב שאני מזלזל ברב יוסף, אמרתי לו שאני מזלזל ברב שגוזל התרה של עגונה וזה לא קשור מי הרב הזה. בפסק שיש בו התרת עגונה ויש בו באמת לדעתי פגיעה ביהדות, פגיעה באתגר היהודי שאנחנו רוצים שיהיה נחלת העם היושב בציון".

"ובעניין הזה של פסילת עגונה על ידי דיין בלי פסק דין מנומק - אם שואלים אותי האם אני מזלזל או לא התשובה היא כן, אתה שואל אותי האם אני הייתי בוחר מראש במילה 'זלזול', הייתי מסתדר גם בלעדיה והסתדרתי בלעדיה, אבל כשאני צריך לענות ב'כן' ו'לא' - אז אמרתי שאני חושב שהפסק הזה הוא פסק שפוגע ביהדות יותר מכל דבר; ודרך אגב הוא גם פוגע גם ברבנות הראשית".

- אתה בעצם אומר שהיית מוותר על המילה 'זלזול' ושאתה מתחרט על מה שאמרת?

"שאל אותי ח"כ ועקנין האם יש בדברים האלה זלזול, הוא הודיע לי שאני מזלזל, אז אמרתי והסברתי לו".

כרגע גולשי 'בחדרי חרדים' רואים אותך, תפנה אליהם, האם אתה מתחרט על המונח זלזול שאמרת?

"עוד פעם. אני פונה לגולשי 'בחדרי חרדים', רגע מותר לגלוש ב'בחדרי חרדים'?".

- מותר בוודאי שמותר.

"אני אומר להם עוד פעם שאני חושב שאני עשיתי להם גם את המלחמה שלהם-שלנו למדינה יותר יהודית וכדי שמדינת ישראל תהיה יהודית יותר - אסור לנו להציג יהדות כשדיין אחד מתיר עגונה ואנחנו פוסלים - ואני משוכנע שהרב עובדיה יוסף זצ"ל עשה הכל בכדי להתיר עגונה וכדי להקל על עגונות בכלל ועל הצרכים בעם ישראל וחבל שזה לא המצב היום ואי אפשר ולא צריך להכחיש את המציאות הזאת".

- אחזור שוב על השאלה שלי, האם אתה מתנצל על הדברים שאמרת?

"אני אמרתי גם הפעם שאין לי שום כוונה, אמרתי את זה על הדוכן, באופן אישי אין לי שום כוונה לפגוע ברב יוסף, ככה אמרתי וכך אני אומר עכשיו. אני, על הרבה התבטאויות הבלגתי - ותסתכל בגלישה אצלך, כמה דברים נאמרו על 'יש עתיד' כמו לדוגמא, איך "מישהו" אמר שהיין שלהם הוא יין נסך".

- מי אמר את זה?

"תגלוש, תגיד לי אתה אח"כ. אבל אם יש אמירה מעליבה זה מעליב הרבה יותר, וכשאומרים עלי שהיין שלי הוא יין נסך וגם על אנשים שלא מכירים שהצביעו 'יש עתיד' שהיין שלהם הוא יין נסך - אני מציע לא להתעלם מהדברים האלה ואח"כ לשאול למה אני כן מזלזל או לא מזלזל בדברים".

- בש"ס הגיבו תגובה חריפה נגדיך, והם טוענים שאתה לא איש הלכה ואתה לא יכול לדון ולדבר מול הרב הראשי הראשון לציון בנושא הלכה. מי אתה ח"כ אלעזר שטרן שתבוא מולו ותתנגד לו?

"הם צודקים בש"ס, אני לא איש הלכה ואני שנים מעל גיל 18 בחרתי לרעות בשדות אחרים ואתם יודעים בעיקר איפה - ולא בחרתי בישיבה, ואני באמת מרכין ראשי בפני עולם ההלכה ולא התיימרתי מעולם לכתוב פסקי הלכה או לפסוק פסקים שונים, אבל כל הדיון הוא לא היה דיון הלכתי, הוא היה בדיוק ההפך. יש רב איש הלכה גדול - הרב לביא שבמאמצים מרובים התיר עגונה ועכשיו בטכניקה שאני לא מכיר אותה ולמרות שלא הייתה פניית ערעור של הבעל של אותה שהיה צריך להתיר אותה או מישהו מהמשפחה - החליט הרב יוסף לעשות על זה דיון נוסף".

"אתמול עצר את זה בג"ץ, את הדיון הזה. ואני חושב שמי שאומר שהרב אלעזר שטרן הוא לא איש הלכה הוא צודק, ולכן אלעזר שטרן משתדל לשמור על ההלכה, הוא לא איש ההלכה במובן של המושג של...מעמיק או של יכולת פסיקה, אני אין לי יכולת".

- תן לי להתייחס לעוד טענה של ש"ס. ח"כ בן צור אמר לנו ב"בחדרי חרדים" שאתה באיזה שהוא מקום מזיק למפלגה שלך 'יש עתיד' - כי היום האג'נדה של 'יש עתיד' - היא כן להתקרב וכן הידברות, וכאן מגיע ח"כ אלעזר שטרן במליאת הכנסת ושופך הכל החוצה.

"אני מציע למצביעי ש"ס שיסתכלו על הדברים עצמם וישפטו את הדברים עצמם, ואני מניח שגם ח"כ בן צור שיסתכל על הדברים עצמם יבין. איך אני אגיד לך - הלוואי שמצביעי ש"ס היו שופטים האם להצביע ל'יש עתיד' בגלל אלעזר שטרן. תגיד לח"כ בן צור שלא בטוח שמצביעי 'יש עתיד' יצביעו בפעם הבאה ל'יש עתיד' -גם בלי אלעזר שטרן".

מה אתה חושב שמשתמשים עם הכיפה שלך נגדך ואומרים – 'הנה דווקא ההוא עם הכיפה נגד החרדים נגד הרבנות', מה רוצים מהכיפה שלך?

"מזל שאת הציצית שלי לא תמיד רואים, רק כשאני רץ והחולצה יוצאת - אז רואים, אבל אתה שואל מה רוצים מהכיפה שלי, הם יודעים שאני מבין קצת יותר ממי שאין לו כיפה".

"אם מצביעי ש"ס רוצים לשפוט אותי לפי איפה שהם פוגשים אותי בתפילות לא משנה אם זה בכנסת
או באיצקוביץ, איך אני מתנהג, מתי אני לומד והאם באמת מישהו מניע אותי כאן, שישפטו אותי. זה לא לפגוע ח"ו במצביעי ש"ס אלא לנסות להילחם על כך שמדינת ישראל תשמור על זהותה היהודי, שיותר אנשים יתחתנו עם רבנים ופחות אנשים יתבוללו, שיותר אנשים יעשו בריתות. כל המדדים שאני מכיר מראים על ירידה במספר האנשים שמתחתנים היום עם רבנים, ויש עלייה במספר המתבוללים כאן בתוכנו. יש תחילת ירידה במספר ההורים שמלים את בניהם".

- אז אתה בעצם אומר שאתה פועל למען הדת.

"אני חושב שגם מצביעי ש"ס ומנהיגי ש"ס רואים שזה עצוב - כשמסתכלים באמת על תוכן הדברים ולא מחפשים כותרת שמישהו רצה להרעיש עולמות. הרי באמת אחרי שמכירים אותי כבר רבע שעה גם ב'בחדרי חרדים' או לא משנה של מה - אני חושב שאין להם ספק למה שמניע אותי".
אלעזר שטרן עגונה הראשל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד