כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בעקבות גניבת המחשב: ראש אכ"א התפטר

בעקבות פרשת המחשב הגנוב: ראש אגף כוח האדם, אלוף חגי טופולנסקי התפטר מתפקידו כראש אגף כח אדם בצה"ל

חגי טופולנסקי. צילום: דו"צ
חגי טופולנסקי. צילום: דו"צ

התפטרות בעקבות פרשת המחשב: ראש אגף כוח האדם, אלוף חגי טופולנסקי פנה הערב (ד') לרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט בבקשה לסיים את תפקידו לאור גניבת מחשב נייד צבאי מביתו אתמול לפנות בוקר.

הרמטכ"ל איזנקוט קיבל את בקשתו של טופולנסקי וציין כי החלטתו מתקבלת בלב כבד מתוך הערכה אישית עצומה לאלוף טופולנסקי. עוד ציין כי מדובר בקצין מוערך ורב זכויות, טייס קרב שנתן את כל חייו למען ביטחונה של מדינת ישראל ומעשיו הם ביטוי לנורמה הנדרשת מכל מפקד.

אלוף חגי טופולנסקי ציין בפני הרמטכ"ל כי "כל חיי חונכתי לקחת אחריות וכך דרשתי מפקודי מקווה שזה יעביר מסר למשרתים ולפקודי". עוד אמר כי צה"ל בכלל ומעמדו בפרט חשובים לו ותקוותו כי מעשה זה יעביר את המסר הנכון למשרתים ולציבור.

ראש מטה אגף כוח האדם, תת-אלוף מירב קירשנר תמונה לממלאת מקומו עד אשר יסוכם מחליף קבוע. התפטרותו של אלוף חגי טופולנסקי אינה מפתיעה איש, מאחר וידוע כי עבירות ביטחון בצה"ל נענשים עליהם בחומרה רבה.

ביתו של האלוף, ראש אגף כוח האדם, נפרץ ומשם נגנב בין היתר מחשב נייד ובו ככל הנראה חומר מסווג. בעקבות כך, זומן לחקירה באזהרה במשטרה הצבאית המנוהלת על ידי קצין חקירות במילואים בדרגת סגן אלוף.

ח"כ אל"מ במיל מוטי יוגב, חבר ועדת חוץ וביטחון הגיב להתפטרות ואמר: "לאלוף חגי טופולנסקי, גילית אומץ בקרבות האוויר, כך גם גילית אומץ מיוחד בהחלטתך הקשה. היית דוגמא למקצועיות, אנושיות ואחריות לפקודך משך כל שירותך והצבת רף גבוה של דוגמא אישית בלקיחת אחריות בהתפטרותך. יש לך עוד הרבה מה לתרום לעם ישראל".

שר הביטחון לשעבר משה יעלון התייחס להתפטרות: "צר לי על התפטרות האלוף חגי טופולנסקי. חגי הוכיח מה זו לקיחת אחריות, ומה זו דוגמא אישית, גם כשהמחיר האישי כבד. הוא ראוי להערכה גדולה על כך", אמר.
גדי איזנקוט ראש אכא חגי טופולנסקי עבירות ביטחון מסווג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד