ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אובר, טסלה, פפסיקו ודיסני - כך ייראה המטבחון של טראמפ

המנכ"לים של טסלה, אובר ופפסיקו צורפו לצוות הייעוץ האסטרטגי בענייני כלכלה של הנשיא הנבחר של ארה"ב, והצטרפו בכך למנכ"לים של ג'י.פי מורגן, יבמ, GM, דיסני, וול-מארט ובלקסטון

  • ט"ו כסלו התשע"ז
טראמפ, צילום: רויטרס
טראמפ, צילום: רויטרס



אילון מאסק, יו"ר ומנכ"ל חברת החלל ספייס-אקס ויצרנית המכוניות החשמליות טסלה, וכן טרוויס קלניק, והמנכ"ל ומייסד שותף של שירות שיתוף הנסיעות אובר, ואינדרה נואי, מנכ"לית ענקית המשקאות הקלים פפסיקו, הצטרפו לצוות הייעוץ האסטרטגי בענייני כלכלה של הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ.

ההודעה על הצטרפות השלושה לצוות המנכ"לים הבכירים של טראמפ, באה שבועיים לאחר שהנשיא הנבחר הודיע על הקמת הפורום "שיתבקש להתכנס יחד עם הנשיא לעיתים תכופות כדי לחלוק את הניסיון והידע הייחודי שלהם בזמן שהנשיא מיישם את תוכניתו להחזיר משרות לארה"ב ולהפוך שוב את אמריקה לגדולה", נאמר בהודעה על הקמת הצוות בתחילת החודש.

סטיבן שוורצמן, מנכ"ל חברת ההשקעה הפרטית בלקסטון, עומד בראש הפורום, שיחל לקיים פגישות סדירות עם טראמפ בפברואר, נמסר בתחילת החודש. טראמפ יושבע לנשיא ב-20 בינואר.

מאסק, קלניק ונואי מצטרפים למנהלים בכירים נוספים בהם מנכ"ל ג'י. פי מורגן צ'ייס, ג'יימי דיימון, מנכ"ל בלקרוק, לורנס פינק, מנכ"לית ג'נרל מוטורס, מרי בארה, מנכ"לית יבמ, ג'יני רומטי, מנכ"ל דיסני, בוב אייגר, מנכ"ל וול-מארט, דאג מקמילן, והמנכ"ל האגדי של ג'נרל אלקטריק, ג'ק וולש, שעל חברותם בצוות היועצים נודע בתחילת החודש.

"הפורום הזה יכנס מנכ"לים ואנשי עסקים בכירים שיודעים מה נדרש כדי לייצר משרות ולהניע צמיחה כלכלית", אמר טראמפ בהודעה על הקמתו הצוות בתחילת החודש. "הממשל שלי מחויב לשימוש במומחיות מהמגזר הפרטי וקיצוץ הביורוקרטיה הממשלתית שמונעת מהעסקים שלנו לגייס, לחדש ולהתרחב כאן בארה"ב".

נשיאי ארה"ב לאורך השנים פנו לאנשי עסקים לייעוץ בנוגע לכלכלה. הנשיא אובמה מינה מנכ"לים מחברות כמו זירוקס ודאו כימיקל לוועדה מייעצת בנושאי סחר בינלאומי, ושוורצמן עצמו שיתף פעולה עם ממשל אובמה בנוגע לגיוס יוצאי צבא לעבודה.
טראמפ מינויי טראמפ נשיא ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד