י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האשכנזים בעד הראש"ל: "שטרן פער פיו"

ביטאון סיעת שלומי אמונים תוקף את ח"כ הדתי מיש עתיד שפער פיו נגד גדולי ישראל, ומכנה את כיפתו - "פיסת בד עגלגלה שעוטה על ראשו"; גם אייכלר מתייצב להגנת הגר"י יוסף

שטרן, צילום: הדס פרוש, פלאש90
שטרן, צילום: הדס פרוש, פלאש90

המחאה נגד ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' שאמר אתמול (רביעי) דברים חמורים במליאת הכנסת נגד הראשל"צ הגר"י יוסף - חוצה גבולות. הבוקר עיתון 'המבשר' מפרסם מאמר מערכת חריף ויוצא דופן נגד שטרן, תחת הכותרת 'ויהיו מלעיבים במלאכי האלקים'. בנוסף, גם ח"כ אייכלר מתייצב לימינו של הראשון לציון.

"כבודו הרם של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, הראשון לציון ומחדש עטרת תפארת יהדות ספרד, היה ביום אתמול מטרה לחץ־הלעבה בפה נקלה ושפל", כותבים בעיתון, "כבוד התורה וההלכה אשר עליהם תפארתו של מרן הגר"ע היו למשיסה כשלוע עז חרצובות התלעלע בחרפה והתגלגל בבוז על עולם ההלכה והפסק. הדברים החמורים שנאמרו על ידי ח"כ בסיעת יש עתיד, בהם השתלח בבוטות ובעזות נגד הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, הרב הראשי ובנו של מרן הגר"ע, התקבלו בחרון ובשאט נפש אצל כל מי שתורת אלקים יקרה לו, וכל מי שמכיר ומוקיר את תורתו ומשנתו של מרן הגר"ע זצ"ל".

"מצערת ומכאיבה קלות הראש בה נוהגים סוררים כגון אלו בפצותם את בית בליעתם נגד כל היקר והקדוש לישראל. אין הם מכירים בכח ההנהגה של גדולי ישראל, והם רואים את עצמם כמי שגם להם יש את הזכות להביע דעה בכל הקשור להנהגת עם ישראל בתורה ובהלכה. בעודם מביעים נאמנות תמוהה ובלתי מסוייגת בבג"צ ובשופטיו אשר משפטים בל ידעום, הרי שככל שהדבר נוגע לתורה, לחוקיה ולערכיה, לדידם הם מבינים ויודעים יותר, ולמצער לא פחות, ממה שיודעים חכמי ולומדי התורה, אלה הלנים בארבע אמותיה באישון כבאורה, הצוללים במים אדירים בעמקי סוגיותיה".

כותב המאמר מתייחס לעובדה ששטרן, חובש הכיפה, מחשיב את עצמו כאדם 'דתי': "גם מי שמחשיב את עצמו כדתי וכשומר תורה למחצה ולשליש ולרביע, אין לו את הזכות להביע דעה בכל הנוגע להנהגת תורתית. העובדה שאותו ח"כ עוטה על קדקדו פיסת בד עגלגלה היא זו שגורמת לו לטעות כי יש לו דבר וחצי דבר עם תורה והלכה. אין זו הפעם הראשונה שהוא מסתולל על דברי תורה ופוגע בפיו בענייני הלכה שאין לו בהם שום שיג ושיח. הוא אמנם מציג חזות נוטרת מסורת, אבל חברותו בסיעת יש עתיד הפוגענית לכל דבר שבקדושה – מלמדת יותר מכל על מחשבותיו ודרכיו. אך בפגיעתו אתמול במורשתו של מרן הגר"ע זצוק"ל – הגדיש את הסאה יתר על המדה".

"היהדות החרדית, לשדרותיה ולעדותיה, אינה יכולה להסכים להשתלחות מבזה של פוליטיקאים כלפי אישי תורה והלכה. הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, הנאמן למורשתו ההלכתית של אביו הגדול מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, אינו זקוק להסכמה ערכית כל שהיא מכל גוף שלטוני או נציגה. את כוחו בפסק הוא שואב מחכמי התורה ומשומריה. דברי הרהב וההבל שהושמעו אתמול פגעו באביו הגר"ע, הוא אשר הקים עולה של תורה והלכה ביהדות ספרד המעטירה. נוטרי התורה ולומדיה מאמצים את ידי הרה"ר ומעלים שוב על זכרונם את אותו גאון וצדיק אשר האיר שמי ישראל בהלכה", נכתב לסיום.

כאמור, גם ח"כ ישראל אייכלר תקף הבוקר בחריפות את ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד', על דבריו שאמר אתמול במליאת הכנסת נגד הראשון לציון הגר"י יוסף, "שטרן הוא דתי?, הוא אנטי דתי, הוא לוחם נגד הדת", אמר אייכלר למני גירא שוורץ ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי'.

על הכיפה שעל ראשו של שטרן אמר אייכלר כי "אני לא מתייחס לחייו הפרטיים, שטרן הוא אדם שמתייצב כלוחם נגד היהודים הדתיים ונגד הרבנות, אמר אייכלר וסיפר כי "אתמול כל אנשי 'יש עתיד' אמרו ששטרן מביך אותם, הוא הכי קיצוני שם, אפילו אותם הוא מביך".

אייכלר הוסיף לתקוף: "שטרן הוא אחד המסיתים הראשיים נגד הציבור החרדי, והנה נותנים לו במה פי עשר בתחנות החרדיות, בעוד שבתחנות הכלליות בכלל לא משמיעים אותו. כל דבר שטרן מסית, הרי כל החוק שלו אתמול היה על מוהלים וכל הנאום שלו היה נגד הרבנות הראשית והרבנים הראשיים - שלא התירו איזו אישה עגונה, כן, זה סימני ה'גטו' וסימני החורבן, חורבן הדעת".

למרות הזעם, אייכלר היה אופטימי: "אני לא רוצה להיות כל כך מלנכולי. אבל המצב שלנו היום הוא הרבה יותר טוב ממה שהיה פעם, היום שטרן עומד ונובח עם בני חבורתו - אבל לפני שנתיים הוא היה בשלטון".

לסיום התייחס אייכלר למאבק בערד ולחילול בית הכנסת בשבת האחרונה, "אמרתי אתמול לחבר'ה מ'יש עתיד' שרצו להרגיע את הרוחות, שקיימים ויכוחים בין אנשים במישור הפוליטי - קהילתי, אבל להוציא אנשים לרחובות על מלחמת דת – זו סכנה לכל הארץ", אמר והוסיף לסיום: "הקב"ה עושה הכל ואנחנו ננצח בסופו של דבר".
אלעזר שטרן יש עתיד המבשר הראשל הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד