י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת ערד: למנף את האחדות החרדית הלאה

הרב אבא טורצקי מקווה שהאחדות הנפלאה שהתגלתה במאבק הכלל חרדי בערד, תמשיך למקומות נוספים בארץ - ותמנע שימוש ציני ב'הפרד ומשול' בין היראים לדבר ה'

פרשת ערד: למנף את האחדות החרדית הלאה

בצל האיומים מדרום הארץ על היהדות החרדית בעיר ערד, הסמוכה לעיר האבות הלוא היא חברון. בשעה שאנו ניצבים מול מעשי בריונות כנגד מקדשי ה', חסידים ואנשי מעשה המקדשים את אותה עיר שלצערנו כמעט ולא ידעה מאז הקמתה מהו בית כנסת. אני דווקא מביט בשמחה והתרגשות על רגעיה היפים של היהדות החרדית, שכולה באופן מלא ונחרץ מתייצבת לצד יהודים חסידיים יראי השם מתאחדים תחת גלימה אחת של הדאגה הכנה לביצור היהדות כאן בארץ ישראל.

אלו שחושבים שיצליחו להפריד בינינו לא קוראים אותנו נכונה, ואף לא התחילו להבין את המרקם העדין בחיבור הנפלא בין כל היראים לדבר ה' ללא יוצא מן הכלל.

חושי היהדות החרדית על כל בניה מחודדים היטב בכל מה מה שקשור למלחמת קודש נגד ה' ותורתו. אם לרגע קט חושב ראש עיריית ערד שיוכל לפעול בתרגיל הישן של הפרד ומשול ובכך להכריז על עצמו טהור אני - טועה הוא בגדול. אנו החרדים לדבר ה' יודעים לזהות ברגע כמימרא מי מנסה לעשות עלינו פוליטיקה קטנה ומצחינה. באותם רגעים אנו מאוחדים ברמה כזו שאין ולא יהיה אף לא הבדל קט שיפריד בינינו, וזאת משום שבתוככי נשמותינו אנו 'אחד' כפשוטו. החיצוניות שכביכול מפרידה בינינו, מבחינתנו היא לא יותר ממעטפת חיצונית שאין בה להעיד על החיבור המלא בנשמתנו ונפשנו.

אירוע זה מבחינתי מצביע בעליל על כוח החיבור שיש בתוככי עם ה' ומציף בלבי ובטוחני בכולנו רגשות של אחוה ורעות מאין כמותה.

אך לבל נשכח שקשר עוצמתי זה חייב להמשיך בכל מקום ובכל פינה בו אנו נזקקים לסיוע ועזרה פנימית של כל החלקים שבתוכנו.

אנו חייבים להבין פעם אחת ולתמיד שאין לנו את הפריבלגיה לנסות ולהציל רק לעצמנו, לסיעתנו, לחבורתנו, לאנ''ש. זו ראיה צרה דלה שנותנת לאויבנו מבית לראות אותנו מופרדים ותשושי עמדה.

עלינו להפגין את אותה אחדות נפלאה בכל השטחים, כי דרכה בטוחני שנוכל להגיע להרבה יותר הישגים. בכל המובנים והמישורים. דווקא מתוך המאבק הצודק מאין כמותו של יראי ה' כנגד ראש עיר שמנסה לגרור מלחמת דת בחסות טענות כביכול פוליטיות שאינם מן העניין, עלינו להפנים את אותם מסרים.

אני מחזק בכל לבי את אותם חסידים חסדי גור שמקדשים עיר אחר עיר בארץ ישראל לתורה ועבודת ה'. ובמקביל מתפלל ומייחל עם תקווה ענקית לראות אחדות נפלאה זו גם בעתיד בכל פינה ובכל מקום.
ערד חיפה אחדות גור מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד