י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מאבק ספיר: פרוש במכתב לליברמן "שמור על צביון הרובע"

מאבק ספיר. פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': המאבק נגד רכישת מבנה ספיר בעיר העתיקה על ידי צה"ל נמשך במכתב חריף של סגן שר החינוך לשר הביטחון • ועד המחאה: "מקווים שליברמן יעשה 'ניקוי אורוות' לשמאלנים, שיירי מפא"י במשרד הביטחון"

סמטאות הרובע. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
סמטאות הרובע. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

מאבק ספיר. חשיפת "בחדרי חרדים" ומחאת תושבי ורבני העיר העתיקה - מגיעה עד שר הביטחון אביגדור ליברמן. סגן שר החינוך מאיר פרוש שיגר מכתב חריף לליברמן, בו הוא דורש ממנו להתערב ולעצור את רכישת 'מבנה ספיר' על ידי משרד הביטחון, בטענה כי רבני העיר העתיקה סבורים כי הדבר יגרום לפגיעה חמורה בצביון החרדי והדתי עד כדי אביזרייהו דעבודה זרה וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'.

במכתבו כותב פרוש כי "פנו אלי רבני העיר העתיקה בירושלים וביקשו להפנות את תשומת ליבי בנושא שבנדון. לדבריהם, נודע להם לאחרונה כי משרד הביטחון מתכוון להעביר לידיו מבנה הנמצא ברחוב משמרות כהונה 1 המוחזק היום בידי עמותת ספיר ולפתוח בו באמצעות חיל החינוך מרכז לימוד והסברה על 3 הדתות: נצרות איסלאם ויהדות".

לדבריו של סגן השר: "המרכז הנ"ל אמור לשמש גם מקום אכסניה לחיילים שמגיעים לירושלים, וזאת כדי לחסוך את הסעת החיילים לסיורים המבוצעים מעת לעת בעיר האתיקה על ידי חיל החינוך".

פרוש הבהיר לשר הביטחון כי "רבני הרובע היהודי מתנגדים נחרצות להקמת המרכז הנ"ל, מאחר שמדובר בשכונה שמרבית תושביה אנשים דתיים וחרדים ומוסדות תורה רבים מצויים בה. הם חוששים מאוד משינוי בצביון השכונה, בין אם מדובר במרכז לימודים, מקום לעריכת מפגשים או אכסניה לחיילים".

לסיום כתב כי "אבקשך, בכל לשון של בקשה למנוע את הקמת המרכז הנ"ל בלב בלבו של הרובע היהודי, בהתחשב בכך שהדבר מנוגד לכל היגיון לאור הרכב האוכלוסיה במקום. אודה לך מאוד על פעילותך והשתדלותך בנידון ואשמח לקבל עדכון בנעשה".

בנוסף, ל"בחדרי חרדים" נודע כי משרד הביטחון כבר חתם על העסקה ולדברי מובילי המחאה - הדבר נעשה בחטף כשהשר שהה בחו"ל.

מועד המחאה נמסר ל"בחדרי חרדים": "מאמציהם של פקידים באגפי התקציבים והנכסים במשרד הבטחון 'להריץ חתימות' של עיסקה שערורייתית, תוך ניצול העובדה שהשר ליברמן מסיים ביקור עבודה חשוב מאין כמותו בוושינגטון, מעוררים גיחוך. 'חתימות במחטף' לאשר 30 מיליון שקל לטובת עמותה שמאלנית 'ע"ש ספיר' - דינן להימחק! ובטוחנו שזה גם יסייע לשר הבטחון, ב'ניקוי אורוות' במשרדו.

"יהודי העיר העתיקה סמוכים ובטוחים בס"ד, כי האחריות המיניסטריאלית על שמירת ייחודו בן מאות השנים של הרובע, המשכו של 'הישוב הישן' - גרעין הנוכחות עם ישראל בארצו, שממנו נבט חידוש הישוב והקמת המדינה, תביא את השר ליברמן לצמצם את יכולותיהם הביורוקרטיות של שיירי מפא"י במסדונות משרד הביטחון, וגורלו של המתחם ברח' משמרות הכהונה 1, ייקבע על ידו בהתאם".



מאבק ספיר משרד הביטחון איווט ליברמן מבנה לחיילים ברובע רכישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד