כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גל השריפות: שני מציתים נוספים עומדים למשפט

הוגשו כתבי אישום נגד שני ערבים נוספים, אחד מהם קטין, שניסו להצית אש ליד היישוב מי עמי

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

העמדתם לדין של האחראים לגל ההצתות שפקד את ישראל לפני כשבועיים נמשכת: כתב אישום הוגש נגד סלימאן מחמיד (18) ונגד קטין נוסף, על שהציתו חורשה ליד בן-עמי לפני כשלושה שבועות. אולם, בכתב האישום לא מצויין שהמניע להצתה הוא לאומני.

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום ובקשת מעצר נגד סולימאן מחאמיד בן 18 מאום אל פחם, יחד עם קטין, בגין הצתה ביער ברושים הסמוך לישוב מי עמי בערב ה-27 לנובמבר.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד שונית קדם-נימצן עולה, כי ביום 27/11/16, סמוך לפני השעה 22.00, הגיעו הנאשמים ברכב לאזור צומת הכניסה ליישוב מי עמי, עצרו את רכבם כ-17 מטרים מגדר הישוב בסמוך לשטח קוצים הגובל ביער ברושים, ליד כביש הגישה לישוב. הנאשמים פירקו מצית שהיה ברשותם, על מנת לגרום לשחרור גז מן המצית לאוויר, הדליקו להבה במצית ויצרו להבה גדולה - באמצעותה הבעירו אש בצמחיה שהיתה באזור מיוער ומלא צמחיה, לאחר שהתלקחה האש, נסעו הנאשמים מהמקום.

באותה עת, בסמוך למקום, נסע רכז הביטחון של הישוב ברכב ביטחון שעשה סיור במקום, ומשהבחין בהתלקחות האש וברכבם של הנאשמים כשהוא נוסע מהמקום, החל בנסיעה אחריו. כאשר הבחינו הנאשמים ברכב הביטחון, האיצו את מהירות הנסיעה, על מנת להימלט מהמקום.

הנאשמים ביצעו את ההצתה במהלך גל השריפות באזורים רבים ברחבי הארץ, שכילו שטחים נרחבים של צמחיה וחורש וגרמו נזק רב לבתים ולרכוש, בין היתר בשל תנאי מזג אוויר קיצוניים, רוחות חזקות ויובש.

עוד עולה כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים, התפשטה האש לעבר שדה קוצים ונשרפה צמחיה המשתרעת על פני שטח של כ-290 מ"ר. הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש להורת על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.
כתב אישום גל השריפות מי עמי הצתה רכז הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד