י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משבר הדיור: תורג'מן מתגייס למען החרדים

סגן ראש העיר נפגש עם מקבילו בלשכת עורכי הדין, והשניים סיכמו לפעול להסרת חסמים משפטיים כדי להקל את מצוקת הדיור החרדי בעיר

משבר הדיור: תורג'מן מתגייס למען החרדים



על רקע מצוקת הדיור לציבור החרדי והמחסור בבניה בירושלים עבור המגזר, לצד תוכניות בניה של אלפי דירות לציבור החילוני, והמאבק הציבורי בנושא זה שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', נפגשו אמש יו"ר ועדת תכנון ובנייה בירושלים סגן ראש העיר מאיר תורג'מן ויו"ר ועדת תכנון ובנייה בלשכת עורכי הדין עו"ד מנחם מושקוביץ.

בסיכום הפגישה סיכמו השניים לפעול בזירה המשפטית על מנת להסיר חסמים לטובת קידום הבנייה לציבור החרדי.

בפגישה דנו השניים בקידום תכניות הבנייה לציבור החרדי הסובל מפיגור ביחס לאוכלוסייה הכללית בירושלים במספר הדירות המשווקות לציבור החרדי.

הפגישה מגיעה על רקע התכנית של במשרד הבינוי והשיכון יחד עם עיריית ירושלים וחברת מוריה לערוך בציר בר אילן שדרוג מחדש ולהוסיף לו קרוב לאלף יחידות דיור חדשות. במהלך גיבוש התכנית שמו האדריכלים ממשרד קייזר אדריכלות ותכנון ערים דגש על שורה של מרכיבים הרלוונטיים להגדלת כמות האוכלוסייה, מנושא התנועה והחניה ועד לשטחים ציבוריים ומוסדות החינוך לציבור הנוסף שיגיע להתגורר בציר.

במסגרת התכנית ייהרסו כל הבניינים הקיימים שבעליהם יחפצו בכך, וייבנו מחדש בתוספת של 250 אחוז, מה שאומר תוספת של מאות רבות של יחידות דיור. בזמן השיפוץ יזכו הדיירים לדמי שכירות ויקבלו בסיום הבנייה דירה חדשה בתוספת שני חדרים, חניה, גינה ועוד. מטרתה של התכנית היא ליצור מסגרת אליה יוכלו להיכנס יזמים, שיפעלו באופן פרטי מול הדיירים כאשר כאמור נחסכה מהם עלות התכנון של המיזם.

במהלך הפגישה תורג'מן שטח בפני מושקוביץ את תכניותיו בגיבוש הבנייה החדשה ואמר כי הוא הציב את הבנייה לציבור החרדי כאחד היעדים במסגרת תפקידו.

במהלך הפגישה שיבח סגן יו"ר לשכת עורכי הדין מושקוביץ את עבודתו של תורג'מן ואמר כי רואים את השינוי שחל בירושלים ובעבודת הועדות השונות בעירייה. יחד עם זאת השניים סיכמו כי עדיין נותרו אתגרים וחסמים רבים בעיקר בתחום המשפטי וסיכמו לפעול לשינוי חקיקה.

מושקוביץ הודיע לתורג'מן כי ירתום את לשכת עורכי הדין לנושא ואמר כי כיו"ר ועדת תכנון ובנייה של הלשכה הוא הציב לעצמו את הסרת הבירוקרטיה והחסמים המשפטיים בראש סדר העדיפויות.
מאיר תורג'מן פגישה דיור חרדים לשכת עורכי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד