י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חרדי לשעבר ניצל שמירת שבת של אישה ופרץ לחשבון שלה

אינדיג מואשם שהתחזה לחברת Google והוציא במרמה סיסמאות ופרטי כרטיס אשראי - ובאחד המקרים גם עשה שימוש באשראי

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay

חייל גל"צ לשעבר, ברוך אינדיג (26), חרדי לשעבר ממודיעין עילית, הואשם כי במשך כשנתיים פרץ לחשבונות מייל ופייסבוק, בחלק מהמקרים גם התחזה לאנשים אחרים וכך הטריד אנשים והוציא מהם מידע ותמונות במרמה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד לילך שלום והגיע לידי 'בחדרי חרדים', החל משנת 2013 ועד לאוגוסט 2015, איתר אינדיג בדרכים שונות עשרות חשבונות דואר אלקטרוני ואת פרטי הסיסמאות של מחזיקי החשבונות, ללא ידיעתם או הסכמתם. אינדיג מואשם כי חדר שלא כדין בהזדמנויות רבות ושונות, לחשבונות פייסבוק אישיים של אנשים שונים, הכל במטרה לבצע עבירות.

בחלק מהמקרים, שינה אינדיג את כתובות המייל בחשבונות האישיים והשתלט עליהם, ואף התחזה לאחרים באמצעות הפייסבוק, בעודו מתכתב עם אנשים רבים. בזכות המידע הכוזב ומצגי השווא של הנאשם, הוא קיבל במרמה את שיתוף הפעולה שלהם, וכן תמונות אישיות של לפחות תשעה אנשים שונים.

בין היתר, מואשם אינדיג כי חדר לחשבון הפייסבוק של ידידה, השתלט על החשבון באמצעות פנייה לפייסבוק, תוך התחזות בשמה, וביקש לאפס את הסיסמא ולשנות את כתובת המייל המעודכנת בחשבון. אינדיג ידע כי היא לא תיכנס לחשבון האישי שלה בשבת, מה שיאפשר לו לבצע את השינוי ללא ידיעתה. עם קבלת הגישה לחשבון, השתמש בחשבון האישי שלה כבשלו, תוך שהוא מציג עצמו בכזב בפייסבוק בשמה. אינדיג התכתב עם אנשים שונים כשהוא מתחזה לאותה ידידה, ניהל איתם שיחות אישיות. במסגרת ההתכתבויות, ולאור המצג הכוזב, שלחו לו 8 נשים וגברים תמונות אישיות שלהם.

במקרה אחר, לאחר שהנאשם קיבל במרמה את פרטי ההתחברות של אישה לחשבון הפייסבוק והמייל האישי שלה, חדר הנאשם לחשבונותיה השתלט עליהם ללא ידיעתה והסכמתה. הנאשם התכתב דרך חשבון הפייסבוק של המתלוננת עם אנשים שונים, התכתבויות אישיות בעיקרן, בעודו מתחזה למתלוננת בכזב, ואף קיבל תמונה של אחת הנשים עמן התכתב.

בנוסף, אינדיג מצא בחשבון הפייסבוק האישי של המתלוננת תמונות אישיות שלה. במסגרת ההתכתבויות, שלח אינדיג תמונות של המתלוננת ל-11 אנשים, בנסיבות בהן יש כדי להשפילה או לבזותה, זאת מבלי ידיעתה של המתלוננת וללא הסכמתה. בחודש יוני 2015 יצר הנאשם חשבון פייסבוק חדש ופיקטיבי על שם יובל כהן, תוך שימוש בתמונות המתלוננת, בלי ידיעתה או הסכמתה, באופן המציג אותה כיובל כהן.

לפי האישום השני בכתב האישום, הנאשם יצר מסמך כוזב, שאותו הפיץ לאחרים מכתובת מייל פיקטיבית הנחזית לכאורה ככתובת מייל של חברת גוגל, תוך שהוא יוצר מצג כוזב כי מדובר בהודעה מגוגל (Google) לפיה מישהו ניסה לפרוץ לחשבונות, והמקבל מתבקש לשלוח את הסיסמא הישנה וחדשה שלו על מנת לוודא שחשבונו לא נפרץ.

בדרך זו קיבל הנאשם במרמה מאנשים שונים, מידע על חשבונות הדוא"ל שלהם. על סמך המידע שקיבל חדר הנאשם לחשבונות דואר אלקטרוני של אנשים שונים שלא כדין, העתיק מתוכם מידע והשתמש בו, שלא בידיעתם או הסכמתם. בין היתר העתיק הנאשם את פרטי כרטיס האשראי של מספר מתלוננים ובמקרה אחד ביצע רכישות בכרטיס בסך 70 ₪.

במקרה אחר חדר הנאשם לחשבון הדואר האלקטרוני של חברו, ומשם שלח הודעה לקבוצה כשהוא מתחזה לחברו בכזב. במסגרת זו קיבל הנאשם תמונות אישיות של חברי הקבוצה ושמר אותן, ובנוסף העתיק הנאשם תמונות שקיבל החבר מנשים אחרות. באמצעות הפרטים הללו חדר הנאשם, שלא כדין, לחשבונות פייסבוק רבים, ובחלק מהמקרים העתיק תמונות של נשים ושמר אותן, ללא ידיעתן והסכמתן.

הנאשם העתיק את התמונות שאיתר בחשבונות הפייסבוק האמורים אל מחשבו של חבר בגלי צה"ל, ללא רשות, וללא ידיעת החבר, ושמר אותם במאגר במחשב, עד שהתבקש למחוק את המאגר. אינדיג איתר באחד המחשבים של גלי צה"ל תמונות אישיות של אחת העובדות במקום, והעתיק אותן ללא ידיעתה והסכמתה.
כתב אישום שומרת שבת חרדי לשעבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד