כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

האם מתפתח משבר חריף בין "ישראל היום" לנתניהו?

העימות סביב הכתב המדיני צנזה וביטול הצטרפותו לנסיעות לחו"ל של רה"מ מסתיר מאחורי מאבק חריף יותר בין רגב לבין ברץ, דובר רה"מ • מקורבים לצדדים אומרים כי ברץ מציב דרישות הולכות וגוברות מ"ישראל היום", אך למרות תמיכתו בנתניהו, רגב מסרב ליישמן

צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90



מי שדיפדף ביומיים האחרונים בדפי "ישראל היום" אולי לא שם לב לדרמה שמתחוללת בין עמודיו, אבל אלה שבקיאים בדרכי ההתנהלות של העיתון הבחינו היטב באירוע הנדיר.

זו הפעם הראשונה שהידיעות על ביקור ממלכתי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחו"ל לא לוו בידיעה, או לפחות בתמונה בולטת, של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. זאת על אף שתמונות כאלה נשלחו לתקשורת ועלו בדף הפייסבוק של נתניהו. גם הסיקור של הביקור עצמו היה מינורי מאוד יחסית לביקורים קודמים.

הפרט העובדתי הזה עשוי להיתפש כחסר חשיבות וכרכילותי, אך מקורות בכירים אומרים כי יש לכך משמעות רבה. ההחלטה העריכתית, שהתקבלה על ידי עורך "ישראל היום", עמוס רגב - שמעורב אישית בכל הנוגע לבחירת התמונות של משפחת נתניהו – מבשרת על משבר במערכת היחסים בין העיתון לבין גורמים בלשכת ראש הממשלה. לדבריהם, אי הכללת התמונה של שרה נתניהו מהווה מעין הצהרת עצמאות ועשויה לסמל "פיצוץ" ביחסים בין רגב מול גורמים בלשכת ראש הממשלה.

מאחורי הקלעים מתפתח עימות בין רגב לבין דובר ראש הממשלה רן ברץ, ובין רגב לבין גורמים נוספים בלשכת ראש הממשלה. המאבק הזה הגיע לשיא השבוע, כפי שפורסם ב-TheMarker, כאשר לראשונה מאז היווסדו אף כתב מטעם "ישראל היום" לא צורף לנסיעתו של ראש הממשלה לביקור הממלכתי באזרבייג'ן ובקזחסטן.

מערכת היחסים בין הצדדים סבוכה, ולעתים מתפתחות מספר זירות עימות בו זמנית. צזנה, הכתב המדיני של "ישראל היום", היה זה שחתם על עצומת הכתבים המדיניים ביוני נגד נתניהו, לאחר שזה פירסם פוסט שבו תקף את התקשורת הישראלית שלדבריו התעלמה מביקורו ברוסיה. "אנו מאוחדים בדעה שאיננו רוצים 'תקשורת חופשית' כמו ברוסיה", נכתב בעצומה שעליה חתם גם צזנה. בהמשך הביע צזנה תמיכה בעצומה נוספת, אך לא חתם עליה לאחר שהמערכת אסרה עליו לעשות זאת.

החתימה הזו, ולאחריה כמה ציוצים של צזנה נגד נתניהו ורעייתו, גרמו לזעם במשפחת נתניהו. לדברי מקורבים, הגיעה "הוראה מלמעלה" שלא לצרף עוד את צזנה לטיסות עם נתניהו. לטיסה האחרונה לאפריקה נסע הכתב בועז ביסמוט, ואילו בטיסה הנוכחית על רקע העימות ההולך וגובר, רגב סירב לשלוח כתב אחר ואף כתב מטעם "ישראל היום" לא צורף לנסיעה.

העימות סביב צזנה מסתיר מאחורי מאבק חריף יותר בין רגב לבין ברץ. מקורבים לצדדים אומרים כי ברץ מציב דרישות הולכות וגוברות מ"ישראל היום", אך למרות תמיכתו בנתניהו, רגב מסרב ליישמן. בסביבת ראש הממשלה גם לא אוהבים את העובדה שבכירים נוספים החלו באחרונה לצאת בהתבטאויות ביקורתיות כלפי נתניהו – בעיקר דן מרגלית, אבל גם מוטי גילת, שהביע תמיכה מוצהרת בפייסבוק ברביב דרוקר.

מנגד, נתניהו עצמו מתבטא בשיחות סגורות נגד "ישראל היום". כפי שפורסם ב"הארץ", באחד מהתדרוכים עם אנשי תקשורת אמר נתניהו "קודם שהביביתון יהיה עוצמתי כמו האנטי-ביביתון...נתח שוק הוא לא בהכרח עוצמה. השפעתו של 'ישראל היום' נמוכה".

ברץ טעם כי היחסים בינו לבין רגב ענייניים וקורקטיים.

מ"ישראל היום" לא נמסרה תגובה.
ישראל היום בנימין נתניהו עמוס רגב שלמה צזנה רן ברץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד