י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש העיר ערד ניסן בן חמו ממשיך במאבק נגד גור: "פלג קיצוני"

ראש העיר ערד, ניסן בן חמו מ"יש עתיד", ממשיך במאבק נגד אנשי חסידות גור בעיר. במכתב שנשלח לשר הדתות, ומתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", טוען בן חמו כי מדובר ב"פלג קיצוני" • המכתב המלא

ניסן בן חמו (פלאש 90)
ניסן בן חמו (פלאש 90) צילום: פלאש 90

המאבק הכלל חרדי בהובלתו של הרבי מגור במחאה על חילול בית הכנסת בערד בליל שבת והמאבק הממושך בקהילה החרדית בעיר לא עוצר. ראש העיר, ניסן בן חמו, שלח היום (חמישי) מכתב חריף לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, לשר הפנים אריה דרעי ולשר הדתות דוד אזולאי, בנוגע לסערה סביב בית הכנסת גור בערד.

במכתב ששלח בן חמו, ומתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", הוא כותב: "צר לי על שהנך נוקט עמדה נחרצת מבלי לשמוע את שני הצדדים בעניין זה. חמור בעיניי שתושבי ערד מוכפשים מעל בימת הכנסת ומכונים בכינויי גנאי כגון פורעי חוק מחרחרי ריב, זאת מבלי לבדוק את העובדות לאשורן. אני משוכנע שלאחר בדיקתך היית למד שכל המידע שהועבר אליך לא אמת הוא".

בהמשך המכתב כותב בן חמו: "לידיעתך, במשך 40 שנה חיים יחדיו תושבי ערד דתיים וחילוניים בשקט ובשלווה תוך כבוד הדדי. לפני כשלוש שנים החלו להגיע לערד פלג קיצוני ובראשם עומד הרב צבי ביאלוסטוצקי. את אשר מחוללים מאז הגעתם אותם קיצונים כלפי תושבי העיר ויחסם אל החוק והסדר הציבורי - תקצר היריעה מלפרט במכתב זה.

"דוגמא אחת המהווה גם סלע המחלוקת, היא השתלטות הפלג הקיצוני בהובלת הרב צבי ביאלוסטוצקי בכוח, ובאלימות על בית הכנסת האשכנזי המרכזי, בית כנסת ציבורי עירוני ששימש את כל תושבי ערד, הדתיים והחילוניים כאחד, בימי חול, שבתות וחגים.

"ישנו סרטון וידאו בו נראה הרב ביאלוסטוצקי ומספר גדול של אברכים פורצים את דלתות בית הכנסת, מנפצים את הדלתות והחלונות כאשר כוחות משטרה עומדים מנגד ומצלמים את האירוע מבלי לעצור את הפריצה לבית הכנסת. בהמשך תועדו מושלכים לחצר בית הכנסת ספרי קודש ולוחות הזיכרון לזכר הנפטרים תרומת משפחות הנפטרים. השתלטות זו נעשתה תוך גירוש המתפללים הקבועים שהשתמשו בבית הכנסת במשך עשרות שנים עד לאותו יום".

בן חמו מוסיף, "להבנתי, זה בדיוק חילול הקודש אך מעולם לא שמעתי גינוי אחד בעניין זה או כינויים בשמות כגון פורעים נבערים".

"יתרה מכך, כיום עומדת בבית המשפט בקשה לצו פינוי מטעם העירייה לפולשים אלה וככל הנראה זו הסיבה להסתה הנוכחית נגד תושבי ערד" כותב ראש העיר ומוסיף, "תושבים רבים חילונים כדתיים מגיעים בכל ערב שישי לבית הכנסת המרכזי ומביעים את רצונם ואת כמיהתם לחזור להתפלל בבית הכנסת שנגזל מהם וששימש אותם במשך עשרות שנים.

לסיום הזמין בן חמו את השר לעיר: "ידידי כבוד השר, הנך מוזמן להתארח בערד ואשמח להציג בפנייך מציאות שונה בה חיים יחד חילונים ודתיים תוך התחשבות וכבוד הדדי".





כפי שדווח הערב ב"בחדרי חרדים" ההתאחדות סביב המאבק בערד שוברת שיאים, כאשר שר הבריאות יעקב ליצמן נכנס אמש להתייעצות עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, לאור האירוע הקשה שאירע בבית הכנסת.

הרב שטיינמן האזין בכאב למה שהתחולל בערד. בשיחה עלה נושא הערים המעורבות האחרות, בהן מגמת ראשי ערים להצר את רגלי הציבור החרדי. סוכם שדרכי הפעולה יישקלו.

כזכור, ליצמן תקף אמש במליאת הכנסת את ראש העיר ואמר כי לא מדובר במאבק פוליטי על העיר ערד - אלא בחרפה ש"אתמול התרחשה בערד ומחר תבוא לקרית יובל בירושלים". ליצמן אמר את הדברים לאחר שח"כ ישראל אייכלר הגיש הצעה דחופה לסדר בנושא.

אמש אף נערכה ישיבה של ועדת ההיגוי בנושא. הישיבה נערכה בלשכתו של ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, שם השתתפו בין היתר סגן ראש העיר מנחם שפירא, סגן ראש העיר אליהו דדון יעקב דוד רוזנבוים, משה בצלאל אלתר וצבי רוזנטל. שפירא וזייברט הבהירו: זו ישיבה לוגיסטית ממתינים להחלטות גדולי ישראל". ההיערכות של ועדת ההיגוי היא לקיום שלוש מחאות: בירושלים, אשדוד ובני ברק, בשלושה ימים נפרדים בשבוע הבא.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בשבת שעברה התרחש עימות חילונים-חסידים סמוך ובבית הכנסת בערד. על פי הדיווח, בליל שבת הגיעו כמה עשרות תושבים וחיללו את קדושת בית הכנסת והשבת. העל פי העדויות מהמקום, המפגינים נכנסו להיכל התפילה גלויי ראש, עם טלפונים ומצלמות מופעלות, שוחחו בטלפונים ושיבשו את מהלך התפילה.

מדובר בעימות אשר נמשך לאורך תקופה, מאז זכה בבחירות ראש העיר הנוכחי מטעם 'יש עתיד' ניסן בן חמו. היחס מאז כניסתו לתפקיד, לתושביה החרדים, בעיקר אלו מחסידי גור, הפך קשה מאוד. גם מעורבות השר ליצמן לא סייעה וראש העיר מקשיח פעם אחר פעם את עמדותיו.

לעומת דבריו אלו, החסידים בערד מעידים כי בחודשים האחרונים החלו להתקיים מידי שבת פרובוקציות "חוקיות" בעיר. שיירות רכבים, כרוזים והתאספות של חילונים בערבוביה סמוך לבית הכנסת. כשמספר פעמים אף דווח כי נכנסו פנימה אל תוך בית הכנסת. השבת, הדיווחים מעידים על החרפת החוצפה בחילול הקודש ופגיעה ברגשות המתפללים.
ערד ניסן בן חמו דוד אזולאי חילול בית הכנסת בערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד