ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

'בפעם המאה': נתניהו ביטל את הפגישה עם החרדים

"בפעם המאה": לשכת רה"מ הודיעה במפתיע כי הפגישה שתוכננה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה, הח"כים החרדים ורב הכותל בנושא מתווה הכותל - בוטלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)

"בפעם המאה": לשכת רה"מ הודיעה הערב (חמישי) במפתיע כי הפגישה שתוכננה להתקיים בשעה 19:30 עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה, הח"כים החרדים ורב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, בנושא מתווה הכותל - בוטלה והיא תתקיים ביום ראשון בשעה 16.30.

הפגישה היום הייתה אמורה להתקיים לאחר שהשבוע ביום ראשון התקיימה פגישה עם ראש הממשלה שארכה כרבע שעה, זאת בעקבות היעדרותם של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וח"כ משה גפני. כמו"כ גם הרבנים הראשים שהוזמנו – לא הגיעו.

קודם לכן נקבעה פגישה ליום שני, אך היא בוטלה ביום שישי קודם לכן, זאת בגלל טיסתו של ראש הממשלה השבוע לבאזרבייג'ן ובקזחסטן, בשל כך כאמור נקבעה פגישה להערב ושוב היא נדחתה לראשון.

הפגישה המיוחלת מתוכננת לאחר שבג"צ דרש לקבל את תשובת המדינה מדוע המתווה שאושר בתחילת השנה בממשלה – טרם מיושם בשטח. נתניהו נמצא בקונפליקט – מצד אחד החרדים דורשים באופן רשמי לבטל את המתווה ולהשאיר את המצב הקיים, ומנגד הרפורמים מפעילים עליו לחץ בארץ ובעולם.

כזכור, מלבד התנגדותם העזה של המפלגות החרדיות למתווה, גם ועדת הפנים של הכנסת בראשותו של ח"כ דודי אמסלם קראה לראש הממשלה לבטל את המתווה ולחזור לסידורי התפילה שהיו נהוגים עד כה.

כאמור, הנושא עלה לאחרונה שוב על סדר היום לאחר שהוגשה עתירה לבג"צ על ידי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית, שדרשו ליישם את מתווה הכותל, למרות התנגדות המפלגות החרדיות.

בדיון שהתקיים לפני שלושה חודשים, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, והשופטים אליקים רובינשטיין וחנן מלצר, שיגרו ביקורת קשה על המדינה על כך שהמתווה לא מיושם.

נשיאת בית המשפט העליון נאור, אמרה כי "הדברים נסחבים עד בלי קץ", בנוסף קבעה כי "הבעיה האמתית היא, מה קורה בכותל המערבי? פה הדברים נסחבים עד בלי קץ ועד בלי גבול. אני תחת הרושם כי במקרה זה מצפים מאיתנו להוציא את הערמונים מהאש. זה למעשה תפקידה של הממשלה. זה דבר שצריך לעלות לדרג המתאים כי מדובר בכותל המערבי. דברים לא זזים".

חודש לאחר מכן, בעתירה המתוקנת דרשו הרפורמים לאפשר תפילה שוויונית ברחבת הכותל. לדבריהם, על מתווה הכותל להיות מיושם בפועל, ובמידה ולא – להקצות רחבה שלישית בתוך רחבת הכותל הקיימת, לפעילות הרפורמים ו'נשות הכותל'.

כזכור, בשבוע שעבר בעת שיחה עם תלמידים בדרום, נשאל ראש הממשלה נתניהו על סוגיית מתווה הכותל, "מנסים להעלות פתרונות שכעת עלו על שרטון, אבל הכותל יהיה שייך לכל יהודי ויהודייה בעולם, כך אני רוצה. הפשרות שהיו עלו כעת על שרטון אני לא מכחיש, אבל צריך הרבה סבלנות ואני מקווה שנסדר את זה", אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף כי "יש שאלה מה עושים עם יתר העם היהודי שנמצא מחוץ למדינת ישראל, וזה עומד לפנינו כי אנחנו רוצים שכל יהודי העולם ירגישו שיש להם בית בישראל, וההסדרים שאנחנו עושים כאן הם לא ההסדרים שהם עושים שם, הרפורמים והקונסרבטיבים, ולכן צריך לעשות קישור לא רק בתוכנו אלא גם מולם".
בנימין נתניהו מתווה הכותל הכותל הרפורמי הנציגים החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד