ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

תיעוד: חכם שלום נועד עם רבה של ארגנטינה

מסע החיזוק ההיסטורי של נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, בקרב הקהילות היהודיות בארגנטינה נמשך. ל"בחדרי חרדים" נודע כי במהלך היום נועד חכם שלום עם רבה של ארגנטינה, הגרש"א לוין בארגון הקהילה היהודית 'אמיה' • תיעוד

(צילום: פיני הוסני)
(צילום: פיני הוסני)

 

מסע החיזוק ההיסטורי של נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, בקרב הקהילות היהודיות בארגנטינה נמשך. ל"בחדרי חרדים" נודע כי במהלך היום נועד חכם שלום עם רבה של ארגנטינה, הגרש"א לוין בארגון הקהילה היהודית 'אמיה'.

במרכז הביקור תיאר סגן נשיא האמיה, רפאל סייג, בפני נשיא מועצת חכמי התורה את רדיפת הקהילה היהודית בארגנטינה על ידי ראשי הקהילה הרפורמית. סייג ביקש את ברכתו של חכם שלום להשכנת השלום במוסדות הקהילה.

גורם בקהילה היהודית בארגנטינה אומר הערב ל"בחדרי חרדים" כי "נשיא מועצת החכמים יצא מגדרו לכבד את הגרש"א לוין, רבה הראשי של ארגנטינה, שקיבל את פניו בביקורו באמיה".

הרב לוין עמד בדבריו על הקשר המיוחד שהיה לנשיא מועצת החכמים עם מרן הרב שך זצ"ל, ועל כך שהוא זוכר כמה היה הרב שך שמח בביקורו. חכם שלום ציין מצדו כי אכן "הרב שך היה מנהיג אמיתי. מרן הרב שך הוא שהנהיג אותנו על הדרך הראויה".

בהמשך השיחה סיפר הרב לוין כיצד הרב שך זצ"ל שלח אותו להנהיג את היהדות בארגנטינה והורה לו שזה הזמן המתאים לפעול בה, כשעוד הייתה שממה רוחנית.

נשיא מועצת החכמים ציין בהתפעלות את שראו עיניו בביקורו בישיבת 'חפץ חיים'. "יש לך ישיבה לתפארת מלאה בתלמידי חכמים" אמר הגר"ש כהן.

במהלך הביקור התבקש נשיא המועצת לשאת בשידור חי דברי הספד על הרב עטיה זצ"ל מבת ים. מיד לאחר דברי ההספד ציין הרב בפני הגרש"א לוין את פועלו וענוותנותו הרבה של הרב עטיה.

בסיום הביקור המרומם, שהפך לשיחת היום בקהילה היהודית בארגנטינה, חתם נשיא מועצת החכמים את שמו בספר המבקרים באמי"ה על פי בקשתו של סגן הנשיא והוענק לו שי מיוחד מטעם ארגון הקהילה היהודית בארגנטינה.

במהלך הפגישה סיפרו לרב על הפיגוע שאירע בבניין שגבה את חייהם של עשרות בני אדם מבני הקהילה. חכם שלום התעניין האם נמצאו כל חלקי גופות הנפטרים.

בסיום הפגישה המרוממת הודה הגרש"א לוין לחכם שלום על ביקורו בקהילה היהודית בארגנטינה בכלל ועל ביקורו בבניין האמיה בפרט, ביקור שמביא חיזוק לביצור חומות הדת ולרוממות בני התורה בארגנטינה.

 















חכם שלום כהן ארגנטינה מסע חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד