י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חלות מקמח כוסמין: הכי מדהימות שטעמתן

יש דבר שעליו כולם מסכימות תמיד - אין על החלות של שבת • הנה מתכון קליל להכנת חלות מושלמות, שישדרגו לכן את השבת כולה

חלות כוסמין
חלות כוסמין

 

חלות מקמח כוסמין הם החלות הטעימות ביותר שטעמתי אי פעם, טעמתי כבר את כול סוגי החלות הביתיות, והקנויות, כשהתגוררתי בניו יורק בשכונת בורו פארק, כשהתגוררתי בקליפורניה, טעמתי אפילו חלות שאפו קונדיטורים גויים מובילים, שהכינו חלות מדהימות תחת עינם הפקוחה של משגיחי הכשרות.

בכלל הגעתי למסקנה אישית שהחלות שאני קונה במכולת הם החלות שאף פעם לא מאכזבות, כל זאת עד שקיבלתי את המתכון הזה שאני הולכת לתת לכם. יש רק בעיה אחת עם המתכון, ברגע שתכינו פעם אחת את החלות, בני הבית שלכם יסרבו לאכול כל חלה אחרת שתציעי להם, תאמינו לי, זה קרה אצלי!

מצרכים

2 ק"ג קמח כוסמין
4 כפות שמרים (שמרים יבשים, או חצי קובית שמרים טריים)
8 כפות דבש (או 4 כפות דבש, ו-4 כפות סוכר)
2 כפות מלח
5 כוסות מים
1 כוס שמן קנולה

אופן ההכנה

הכניסי את קמח הכוסמין לקערת המיקסר, צרי גומה באמצע הקערה, שימי בתוך הגומה את השמרים, כף סוכר וחצי כוס מים פושרים, השמרים יתחילו לתסוס, זה הזמן להוסיף לגומה את הדבש או הסוכר ואת השמן, ולהתחיל ללוש. הוסיפי בהדרגה את הקמח והמים הפושרים תוך לישה במהירות בינונית.

המשיכי ללוש כחמש דקות, ניתן ללוש גם בידיים. פזרי מעט קמח על הבצק כסי אותו במגבת ובשקית פלסטיק, ותני לו לתפוח לפחות למשך שעה, עד שהוא מכפיל את ניפחו. הפרישי חלה, חלקי את הבצק לארבע חלקים, , לארבע חלות גדולות. חלקי כל חלק לשלוש חלקים, שמהם תיצרי את הצמה של החלות.

שמני תבנית הניחי את החלות בהפרש ניכר אחת מהשניה או בתבניות נפרדות. מירחי ביצה טרופה על החלות, פזרי שומשום, ותני לחלות לתפוח מעט. הכניסי לתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות לחצי שעה, בדקי את החלות כעבור חצי שעה. כשהן נראות לך מוכנות, הוציאי וצנני מעט, הוציאי את החלות מהתבנית ושימי אותן על רשת - וצנני אותן על הרשת.

החלות נוטות להזיע כשהן יוצאות מהתנור , ולכן חשוב לצנן אותן על הרשת. החלות מצוינות בהקפאה, ממליצה לכן לשים את החלות על הפלטה מעל תבנית, ולהגיש אותן ממש לפני הסעודה כשהן חמות ופריכות.

שולחן שבת חלות חלות מקמח כוסמין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד