כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פינוי עמונה - הקטר שיוביל את השינוי

עמונה אמנם חייבת להתפנות, אבל הפינוי הזה יצית תהליך חיובי בכל הקשור לשלטון החוק במדינת ישראל - טור אקטואלי

פינוי עמונה - הקטר שיוביל את השינוי

לשם מניעת ספק, עמונה חייבת להתפנות. בג״ץ אמר את דברו. חזר ושנה ואפילו שילש, אין מנוס. ישראל מדינת חוק. בשילוש הקדוש, הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת והרשות השופטת - בית המשפט העליון הינו הסמכות החוקית העליונה, שאין בלתה.

חז״ל קבעו ״שאלמלא מוראה של מלכות, איש את רעהו חיים בלעו״. הסדרי החקיקה והפרשנות המשפטית להם, הינם בבסיס כל מדינה מתוקנת. פגיעה קלה בהירהרכיה המשפטית, תגרום להתחלקות מהירה במדרון תלול שמוביל לתהום.

אבל, חובת המחאה מתחייבת. פינוי ועקירת יהודים ורק בגלל שהם יהודים, בארץ ישראל, נחלת אבות, מאדמתם, ביתם הפרטי, צור מחצבתם ובית גידול ילדיהם אינו יכול להצטלם בקלות. באם ה״עולם״ המתנכר באירופה לא יראה ויפנים את עוצמות הכאב והזעזוע, הכשלון יהדהד ויתקבע.
זו חייבת להיות זעקה אילמת אך קולנית מחרישת אזנים בעוצמותיה. יהודים שנלחמים על אדמתם, מורשת העבר המפואר למען העתיד המבטיח.

ח״ו ללא אלימות גופנית, ללא חבלה או פגיעה כלשהיא בציוד ורכוש המשטרה או הצבא. ה״אחים״ המפנים, ליבם שותת דם כמו אחיהם ואחיותיהם המתפנים. ארץ ישראל נקנית בייסורים.

בסיטואציה אחרת, שלא רחוקה מהמציאות הישראלית ההזויה, המשתתפים יכולים להחליף תפקידים. בתיאטרון האבסורד הישראלי, הכל יכול להיות. השחקנים יתחלפו בין המערכות, קריאה לסירוב פקודה הינה קידוח חור בספינה הנושאת את כולנו ביחד.

ניתן לסכל את הפינוי, לפחות לעכבו. לו עשרות אלפים היו נקבצים לשטח ומגנים עליו בגופם. כוחות הבטחון היו נאלצים להודיע לבג״ץ, שאינם מסוגלים מבצעית לבצע, מחשש ל״שלום הציבור״. בדיוק כמו שקורה בנגב בסוגיית פינוי הבדואים. מחשש לאלימות מתלקחת בלתי נשלטת, המשטרה מבקשת מבג״ץ לסמוך על שיקו״ד? ולדחות פינויים מאדמה פרטית רשומה!!! עד להסכמה ופיצוי מחשש ל״שלום הציבור״.

לא ישים, מיותר, לא נשלט, עלול להתפתח למצבי חוסר שליטה ואיבוד משמעת קולקטיבי, שיפגע ברקמת החיים השברירית בין המתנחלים וכוחות הבטחון. דווקא כשדור-הכיפה הסרוגה משמש כיום כבריח האיתן והציר המרכזי של שדרת הפיקוד הצהלי וכוחות הבטחון.

פינוי ״עמונה״ אינו הבעיה. זהו רק הסימפטום. פסיקות בג״ץ בנושא הספציפי ודומיו, משקפות ״השקפת עולם״ משפטית טהורה, הנסמכת על אג׳נדה-משפטית לא פוליטית אך אישית. מסביבת החינוך, החברה ולימודי המשפטים. אג'נדה שהתעצבה במגזר שיפוטי מסוים, בעל זהות ברורה, מבית מדרש מאד ייחודי ואליטסטי.

כבוד הנשיא לשעבר אהרן ברק ממציא השיטה, קרא לזה המהפכה השיפוטית, ״הכל שפיט הכל בגיץ״. האג'נדה האישית שלו הכפיפה את הרשות המבצעת לרשות השופטת כעקרון ממלכתי. לא זו לצד זו, כבעבר. זו מעל זו. כנשיא סופר דומיננטי ויותר, הוא גם ״דאג״ ע״י המינויים העתידים ושיטת הסניור, שמשנתו ותורתו האמונית-משפטית, שעקרונותיה נתונים במחלוקת עזה בין בכירי מערכת המשפט בארץ, ובעולם כולו. ״תונצח״ לדור הבא אחריו. כיום אנו קוצרים את פירות השיטה.

עמונה, ומתיישביה העומדים לפני עקירה ברוטאלית מאדמתם הפכו להיות ״הסיבה״ לבעיה המאיימת על שלמות הקואליציה, השלטון וכלל החברה בישראל.

הבעיה אינה בסיבה! הבעיה במסובב. הרשות המבצעת ״כפופה״ לבית המשפט העליון ומחויבת לפעול עפ״י פסיקותיו. אולם אינה מממשת את הכוח העומד בידה, ע״י חקיקה, לקבוע מי יהיו האישים שיקבעו את האג'נדה המשפטית שתוביל את הפסיקות העתידיות.

ובלשון שאינה משתמעת לשני פנים. בחירת שופטי העליון בצורה הנוכחית, שבה לשופטים המכהנים יש זכות ווטו ולמעשה זכות בחירה בלעדית! לחבריהם, חליפיהם לכס השיפוט. שומטת מהרשות המבצעת, קרי הממשלה הנבחרת, ליישם את מדיניותה עפ״י האג'נדה שבה נבחרה לבצע וליישם את עקרונותיה.

הבעיה המרכזית הינה ה״חדלון״ וחוסר האונים המתמשך של הרשות המבצעת-ממשלות הימין, לאורך שנים וקדנציות. הבעיה האמיתית, במסובב הרפה, לא בסיבה הנוכחית. עמונה.

הימין בשלטון שנות דור. עד עתה הוא הסתפק בשלטון, לא ב״לשלוט״ הלכה למעשה. לראשונה שרת המשפטים הנוכחית ונציג ישראל ביתנו בוועדה למינוי שופטים ח״כ אילטוב מנסים לשנות! את מוקדי הכוח בוועדה, במידת הצורך ע״י חקיקה. הצלחתם תהיה המפתח לפתרון בעיות עתידיות, שיהיו.

חזקה על השמאל הרדיקאלי הממומן ע״י ממשלות זרות ושונאי ישראל, שהוא יציף אותם. הדאגה שלהם להמשך סדיר של המשכורת המדושנת וחשבון הבנק האישי, בנתה וטיפחה שנאה עצמית ותיעוב לכל דבר יהודי וישראלי, ״פוסט ציונים״. הם ימשיכו להציק ולחבל בהתיישבות הישראלית, בדת היהודית ובמתיישבים.

באם ״עמונה״ תהיה הקטר שיוביל את המהפכה, ״הסיבה, שבעטיה המסובב יתעשת ויסובב לפי אמונתו״ פינוי עמונה יזכר לדורות כיסוד לבניית, ביסוס והעמקת ההתיישבות היהודית בכל חבלי ארץ ישראל.
עמונה פינוי עמונה בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד