כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעקבות חשיפת בחדרי: תיאסר העלאת שכירות בגלל החוק החדש

חוזי שכירות חדשים שנחשפו ב"בחדרי חרדים" והסעירו את העיתונות הכלכלית בישראל הביאו את ח"כ רועי פולקמן להתעקש על הסתייגות בחוק מס על דירה שלישית לפיה בעלי דירות לא יוכלו להתעמר בשוכרים בגלל החוק החדש • כל הפרטים

פיקוח על חוזי שכירות (צילום: פלאש90)
פיקוח על חוזי שכירות (צילום: פלאש90)



בעקבות חשיפת "בחדרי חרדים" - ח"כ רועי פולקמן מ'כולנו' תיקן את חוק מיסוי על דירה שלישית שעבר הבוקר (שישי) בוועדת הכספים: התיקון נועד למנוע חוזי שכירות שבהם הותנה כי אם דירה שלישית תחויב במס תשלום השכירות החודשי יעלה, כפי שנחשף באתר "בחדרי חרדים".



פולקמן, שהגיש את ההסתייגות דקות לפני ההצבעה, נימק את דבריו - "לא ייתכן שבעלי בתים יתפסו את שוכרי הדירות כבני ערובה בתקופה קריטית בה אנו מרחיקים משקיעים מהשוק ורוצים לשחרר דירות באזורי ביקוש עבור צעירים. יש לוודא כי שוכרי הדירות לא ינוצלו ולא יפגעו". כפי שהתקבל בוועדת הכספים, התוספת הזו לחוק תכלול גם חוזים בדיעבד שנחתמו מאז דובר על חוק דירה שלישית.

כזכור, על פי הפרסום ב"בחדרי חרדים" שעורר גל של תגובות ואף הגיע לכותרות העיתונים הכלכליים, בעקבות החשש ממס על דירה שלישית משכירי דירות רבים הוסיפו בתקופה האחרונה סעיף בחוזה מול השוכרים, בו הם מציינים כי במידה והם יאלצו לשלם מס על דירתם - הרי שהשוכר יאלץ להוסיף על דמי השכירות.

"בחדרי חרדים" חשף תיעוד של חוזים שבהם נוסף סעיף חדש שבו נכתב: "במידה ויחול החוק המחייב מס על דירה שלישית, ישלם השוכר תוספת מחצית המס, עד לתקרה של 900 שקל מדי חודש. עם תחולת המס, יעביר השוכר צ'קים על סך (מחצית המס עד 900 שקל) 900 שקל עד לסיום תקופת החוזה". עוד נכתב כי "במידה וחוק זה אכן יחול, יוכל השוכר להודיע בהתראה של חודש מראש על רצונו להפסיק החוזה ועבור חודש זה לא ישלם התוספת".

כאמור, על פי התיקון לחוק - הסעיף בחוזה והעלאה תהפוך ללא לגיטימית.
מס על דירה שלישית פולקמן חוזי שכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד